Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-18, 15:18
  #13
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Jag tror knappast någon bränner bilar bara för nöjes skull, motivationen att bränna bilar är p.g.a. hat mot samhället och för att göra en slags protest mot segregation, arbetslöshet o.s.v.
Om arbetslösheten inte hade varit så hög i dessa förorter skulle det nog aldrig ske dagliga bilbränder och stenkastning. Terrorism är massmord av oskyldiga och detonera bomber. Bilbränder är bara vandalisering.

Fortfarande terrorisering, ja.
Att hitta på ursäkter till att terrorisera samhället ändrar fortfarande ingenting.
Ser man till vilka som drabbas direkt, är det de terroriserandes grannar... För vadå? Att de äger en bil?
Inte nog med det måste de som får sina bilar brända fortsätta leva bland de som hotar och hatar i området.

Jag skulle vilja se bilbrännarna tända eld på min bil och försöka komma undan med det. Med i den beräkningen bör man ha att de antagligen ser mig mer som fiende än deras grannar, vars bilar de bränner.
Citera
2016-08-18, 23:43
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Jag tror knappast någon bränner bilar bara för nöjes skull, motivationen att bränna bilar är p.g.a. hat mot samhället och för att göra en slags protest mot segregation, arbetslöshet o.s.v.
Det är vad PK-tokvänstern predikar, eftersom det rör sig om fattiga områden...men de har såååå svårt att föreställa sig att det existerar ligister och genuint onda människor, som VILL förstöra för att det är kul, som GILLAR att sabba för sina lika fattiga landsmän osv.

Googla psykopati. Jag tippar på att det rör sig om det i väldigt många fall.
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2016-08-19, 12:21
Moderator
Tråden är placerad i Terrorism och TS frågeställning är om bilbränderna i svenska förorter kan betraktas som terrorism.

Håll er till det och sluta tramsa.

// mod
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2016-08-20 kl. 12:02.
2016-08-19, 21:49
  #16
Avstängd
Flyktingbarns avatar
Ja det ar ett ytterst allvarligt och farligt systematiskt satt att javlas och satta skrack i svenska folket.

Vad som klassas som terror ar i stort satt att man vill driva igenom en politisk forandring genom dodande.

Sa vad som ar terrorism ar en tolkningsfraga.

Men eftersom det ar en ytterst systematisk Islamistisk krigstaktik mot svenska folket sa bor det inte klassas som terrorism.

Det bor klassas som en krigsforklaring.

Och vilka forklarar krig mot oss?

Muslimerna forklarar krig mot oss. Dom har redan forklarat krig mot hela varlden det ar bara rikspuckona i regeringen som ej anvander polisens och militarens valdsmonopol.

Det kommer inte bli fred det kommer bara bli varre.

Forebygg snarast med vald och tvangsmedel, tortyr och frihetsberovande!!!

DET AR KRIG I SVERIGE.

Alla mammaknullare som tycker nagonting annat ar naiva skitskallar som bidrar till onodigt lidande och massdodande av svenska folket.
__________________
Senast redigerad av Flyktingbarn 2016-08-19 kl. 21:54.
Citera
2016-09-20, 22:21
  #17
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Förr i tiden vandaliserade trash-ungdomar telefonkiosker. Nu eldar man upp bilar. I morgon kanske man eldar upp bostadshus, för att få samma "kick".

Terrorism är det inte, enl definitionen av terrorism - det måste finnas ett mål, politiskt eller religiöst. Att bara vandalisera för nöjets skull är därför inte terrorism, även om de terroriserar sina grannar. Nu väntar vi bara på att IS ska ta på sig den senaste brandvågen.
Jo det kan faktisk vara så att det är terrorism

Terrorism avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar.

Att tvinga ordningsmakten på knä genom att bränna bilar är terrorism.
Citera
2016-09-21, 16:11
  #18
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Nej, det tycker jag inte.
Varför frågar ni då? Well, "It's a Jersey thing".

Jag skulle snarare säga att Malmö är laglöst framför fyllt utav terrorism.

Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Jo det kan faktisk vara så att det är terrorism

Terrorism avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar.

Att tvinga ordningsmakten på knä genom att bränna bilar är terrorism.

Du missar ju dock det jag har fetat. Där är inte en jäkel i Malmö som är rädd för detta och kan sätta min ena kula på att detta inte heller är syftet med bränderna.
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-09-21 kl. 16:19.
Citera
2016-09-26, 03:05
  #19
Medlem
Jag tror inte ett dugg på det där snyftandet om att anledningen till bilbränning är segregation och arbetslöshet, problemet med dessa ligister är att de varken vill utbilda sej eller jobba.
De har faktiskt alla möjligheter att utbilda sej, det är gratis skola och ett jäkla daltande med dessa ungdomar.
Genom att utbilda sej kan man få ett bra jobb, det borde även dessa idioter kunna få in i sina tvivelaktiga hjärnor.
Men dessa ligister vill bara förstöra/är för korkade för att kunna tillgodogöra sej utbildning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback