Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-16, 17:49
  #1
Medlem
eagless avatar
Jo .. som sagt. Jag har tankat in mina nya bilder från min iPhone 6 till Windows 10. De hamnade i player. Oklart varför men 10an verkar tro det är musik(?) Det gick visserligen bra och jag kan se alla bilder jag önskar i datorn men då 10an är ny för mig (använde 7an tidigare) så lyckas jag av någon anledning ej `dra´ de bilder jag "blåat" i datorn till den nya mapp där jag önskar förvara samt senare behandla/beskära/förbättra dem.

Några ideer kära medmänniskor
Tack på förhand

//eagles
Citera
2016-08-16, 17:52
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du markerar en bild och klipp ut och klistra in i denna nya mapp, vad händer då?
Citera
2016-08-16, 19:01
  #3
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du markerar en bild och klipp ut och klistra in i denna nya mapp, vad händer då?

Hej CyrusGNetWork

Ingenting tyvärr. En bild eller 150.. samma negativa resultat ..
Citera
2016-08-16, 19:06
  #4
Medlem
christerys avatar
Är du helt säker på att du är i filhanteraren? Så du inte sitter i nåt program som liknar den men är till för att spela upp saker och ting istället.

Säkraste sättet är väl att öppna File Explorer genom att klicka på flaggan längst ner till vänster och skriva in tex file då borde den dyka upp.

EDIT: Kan köra windowstangenten+r och sen skriva explorer åxå.
__________________
Senast redigerad av christery 2016-08-16 kl. 19:09.
Citera
2016-08-16, 21:27
  #5
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Är du helt säker på att du är i filhanteraren? Så du inte sitter i nåt program som liknar den men är till för att spela upp saker och ting istället.(...)

Kanske.. vet ej.. hittar inte det du nämner..Förlåt jag klippte lite i ditt svar christery.. Men grejen verkar vara att mina bilder - vilka jag kan titta på i min dator samt även `förbättra/ändra/beskära (men jag törs inte spara ändringarna) - tycks hamnat i ett program som tror jag importerat musik..

BTW.. bilderna är självklart kvar i min iPhone 6 oxå

Frustrerande då jag inte ens ville byta till Windows 10 .. det bara skedde.. lååång story.. sk*t i den

Frustration all over..

Tack att Ni försöker // eagles
Citera
2016-08-16, 21:31
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Jo .. som sagt. Jag har tankat in mina nya bilder från min iPhone 6 till Windows 10. De hamnade i player. Oklart varför men 10an verkar tro det är musik(?) Det gick visserligen bra och jag kan se alla bilder jag önskar i datorn men då 10an är ny för mig (använde 7an tidigare) så lyckas jag av någon anledning ej `dra´ de bilder jag "blåat" i datorn till den nya mapp där jag önskar förvara samt senare behandla/beskära/förbättra dem.

Några ideer kära medmänniskor
Tack på förhand

//eagles

Men du borde kunna peka ut direkt källan där du vill ha dina bilder när du ska transporterar bilderna från mobil till datorn?
Citera
2016-08-16, 21:36
  #7
Medlem
christerys avatar
Har det gått bra så skall bilder hamnat i This PC > Pictures

Du kan ju leka med bilderna allt du vill sålänge du inte sagt att importen skall ta bort dom från telefonen åxå. Jag kan göra så med kameran i alla fall.

Windows tangenten är längst ner lite vänster om mellanslagstangenten. Håll in den och tryck på "r" så kommer en ruta upp. Gör sen som jag sa.

Eller längst ut till vänster har du en ikon i det svarta fältet som ser ut som en flagga, klicka på den och gör som jag sa.

Det du vill starta är File explorer - varför jag vill att du gör detta är pga att inte klipp och klistra verkar fungera. Du kanske sitter i ett annat program än file explorer och då kanske det inte är så enkelt att hjälpa till.
Citera
2016-08-17, 06:35
  #8
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback