2018-01-06, 20:37
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Po.et har ju gått som tåget jämsides Verge och Tron men har ett bra användningsområde. Jag undrar vad taket för den kan vara
Citera
2018-01-06, 20:54
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
Ni som äger HTML , har ni stora summor inne? Fortfarande inte köpt,men när någon nämnde den i tråden har jag följt den.

Hade man satt in 200 k bara för någon vecka sen så hade det tripplats. Är det så "enkelt" att köpa sen sälja av bara? haha är fortfarande skeptisk men allt jag har på bevakning bara drar iväg och man tänker man ska köpa på toppen...

Jag har 8-siffrigt belopp av html iaf. Köpte billigt för Btc jag kammat hem på annat. Allt for free Mao
Citera
2018-01-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Hyffsat stora summor ja. Har redan tjänat riktigt rejält, sålt och så att jag fått tillbaka min investering (och mycket därtill), har fortfarande massvis.

Just den aspekten är väl ganska safe, finns på tre exchanges, fyra när Next lanserar, tror den kommer hamna på 4-5 till inom några månader (baserat på track rekord jämfört med andra, inga garantier alltså).

Krypto i allmänhet är ju väldigt riskabelt, det ska man ha klart för sig. Sen är ju frågan varför du investerar i en krypto också. De flesta är bara ute efter snabba cash, då är inte html rekommenderat alls (Okej 1 sat till 30 på två veckor är ett kap, visst). men värdet i html ligger i dess lösningar, inte minst för oss frilansare, som idag har en katastrofal situation i många fall.

Så mitt råd, gällande html alltså, är att inte investera om du inte är okej med att vänta 3 till 6 månader att se bra resultat. Jag skulle med andra ord inte sälja om den så droppade till 1 satoshi nu, eftersom allt värde INNAN deras riktiga release av POMA, BRSIL samt slutförande av swappen är helt oväsentligt.

Men ja, jag bör också påpeka att jag alltså inte köpt in mig i valutan utan mera av deras plattform som jag vill ha användning av. Jag ser alltså ett värde i plattformen HTMLCOIN, valutan är rätt oväsentlig tillsvidare.

Edit: Såg att många har problem med Bleutrade. Jo, sidan kan inte riktigt hantera trafiken. Var glada med att den bara tar tio minuter att ladda, Satoshi kraschar helt flera gånger dagligen och verkar ta timmar att komma upp ibland. Kommer själv ta och testa CryptoBridge nu (där html och många fler finns), sidan är dock seg, men tror Bridge kan vara en god plattform om de löser det problemet.

För en som inte är insatt, men även frilansar, vad är det som är bra med HTML?
Citera
2018-01-06, 22:22
Avslutad
Vilket HTML snackar ni om? Finns två listade på coinmarketcap:

https://coinmarketcap.com/currencies/htmlcoin/
https://coinmarketcap.com/currencies/html-coin/
Citera
2018-01-06, 22:47
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Vilket HTML snackar ni om? Finns två listade på coinmarketcap:

https://coinmarketcap.com/currencies/htmlcoin/
https://coinmarketcap.com/currencies/html-coin/
Html, html5 är den gamla och finns endast kvar på yobit eftersom dom inte utförde swappen.
Citera
2018-01-06, 23:01
Medlem
Ett mycket stort problem med HTML är att det ser ut som skit. Även om jag i någon mening tror på projektet så gör marknadsföringen mig misstänksam. Man vänder sig till kreativa personer och företag och säger sig ha en stor community bakom sig, men missar helt och hållet i det grafiska uttrycket.

Jag är själv i målgruppen för projektet men blir totalt opepp på att joina när det ser ut som det gör. Jag vet inte vad jag ska tro. En uppryckning behövs i vilket fall.

https://imgur.com/a/rcDwk
Senast redigerad av stayloose 2018-01-06 kl. 23:04.
Citera
2018-01-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Jag har 8-siffrigt belopp av html iaf. Köpte billigt för Btc jag kammat hem på annat. Allt for free Mao

I kronor eller i html coins
Citera
2018-01-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Hyffsat stora summor ja. Har redan tjänat riktigt rejält, sålt och så att jag fått tillbaka min investering (och mycket därtill), har fortfarande massvis.

Just den aspekten är väl ganska safe, finns på tre exchanges, fyra när Next lanserar, tror den kommer hamna på 4-5 till inom några månader (baserat på track rekord jämfört med andra, inga garantier alltså).

Krypto i allmänhet är ju väldigt riskabelt, det ska man ha klart för sig. Sen är ju frågan varför du investerar i en krypto också. De flesta är bara ute efter snabba cash, då är inte html rekommenderat alls (Okej 1 sat till 30 på två veckor är ett kap, visst). men värdet i html ligger i dess lösningar, inte minst för oss frilansare, som idag har en katastrofal situation i många fall.

Så mitt råd, gällande html alltså, är att inte investera om du inte är okej med att vänta 3 till 6 månader att se bra resultat. Jag skulle med andra ord inte sälja om den så droppade till 1 satoshi nu, eftersom allt värde INNAN deras riktiga release av POMA, BRSIL samt slutförande av swappen är helt oväsentligt.

Men ja, jag bör också påpeka att jag alltså inte köpt in mig i valutan utan mera av deras plattform som jag vill ha användning av. Jag ser alltså ett värde i plattformen HTMLCOIN, valutan är rätt oväsentlig tillsvidare.

Edit: Såg att många har problem med Bleutrade. Jo, sidan kan inte riktigt hantera trafiken. Var glada med att den bara tar tio minuter att ladda, Satoshi kraschar helt flera gånger dagligen och verkar ta timmar att komma upp ibland. Kommer själv ta och testa CryptoBridge nu (där html och många fler finns), sidan är dock seg, men tror Bridge kan vara en god plattform om de löser det problemet.

Tack för svar! Nu blev det ännu svårare haha.. Man måste egentligen bara köpa, så som jag avvaktar så drar det och man missar många fina% och blir bara svårare att gå in
Citera
2018-01-06, 23:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Ett mycket stort problem med HTML är att det ser ut som skit. Även om jag i någon mening tror på projektet så gör marknadsföringen mig misstänksam. Man vänder sig till kreativa personer och företag och säger sig ha en stor community bakom sig, men missar helt och hållet i det grafiska uttrycket.

Jag är själv i målgruppen för projektet men blir totalt opepp på att joina när det ser ut som det gör. Jag vet inte vad jag ska tro. En uppryckning behövs i vilket fall.

https://imgur.com/a/rcDwk
Jo jag kan hålla med dig. Har också hållt på en del med webbutveckling och deras sajt är verkligen stereotypiskt web 2.0 och känns väldigt generisk, man får en viss cookiecutter känsla över det hela. Den är riktigt omodern. Namnet gillar jag inte heller men nu är det väl så innarbetat så det är lika bra att köra på det. Men dom skulle tjäna mycket på en total-redesign. Kanske skulle det fungera med en sorts futuristisk tron liknande profil samtidigt som man behåller namnet HTML? Gammalt möter nytt.

Jag har investerat och tror på grundkonceptet. Men designen är bajs
Citera
2018-01-07, 00:05
Medlem
Vad tycker ni är det billigaste och bästa sättet att casha ut vinster när den dagen gryr? Är väl relativt svårt att hitta bra arenor för att handla altcoins-SEK antar jag?

Kanske är det bäst att köpa BTC för sina coins för att sedan föra över till localbitcoins och göra affärer där. Tråkig bara att det är så höga avgifter med bitcointransaktioner, blir ju dessutom mer än en transaktion på det här sättet.
Citera
2018-01-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jo jag kan hålla med dig. Har också hållt på en del med webbutveckling och deras sajt är verkligen stereotypiskt web 2.0 och känns väldigt generisk, man får en viss cookiecutter känsla över det hela. Den är riktigt omodern. Namnet gillar jag inte heller men nu är det väl så innarbetat så det är lika bra att köra på det. Men dom skulle tjäna mycket på en total-redesign. Kanske skulle det fungera med en sorts futuristisk tron liknande profil samtidigt som man behåller namnet HTML? Gammalt möter nytt.

Jag har investerat och tror på grundkonceptet. Men designen är bajs
Jag tycker den visuella uttrycket bland många altcoins håller hög klass. Framför allt är de förtroendeingivande, även om idén är kass.
Citera
2018-01-07, 01:09
Medlem
Passa på att köpa XRB ni som inte hoppat på ännu, innan Binance +fler listar detta coin.
Ligger fortfarande under $30 i skrivande stund!

Ett annat coin jag fått upp ögonen för är VeChain (VEN). Läs på själva innan, som vanligt!
Men verkar ha ett vettigt syfte, och många nya avtal med företag i kina har nyligen tecknats. (Och rykten om ännu fler avtal soon to come, bla att PBoC ska bli partner med VeChain på ngt sätt, blir spännande om det visar sig sant!).
https://steemit.com/iot/@neo12/top-eight-reason-s-i-m-buying-vechain-ven-vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in