2017-12-06, 12:27
Medlem
Hexen666s avatar
Dom som jag har ögonen på nu är IOTA, MONACOIN, STELLAR LUMEN, MONERO och CARDANO
Citera
2017-12-06, 12:59
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Dom som jag har ögonen på nu är IOTA, MONACOIN, STELLAR LUMEN, MONERO och CARDANO

Om jag skulle ranka dessa:
Intressant: Cardano
Lite intressant: Monero, Stellar Lumen
Inte särskilt intressant: IOTA, Monacoin

Cardano har dock gått upp väldigt mycket senaste tiden. Så man kanske kan vänta på en korrektion. Men långsiktigt och rent tekniskt så är det ett väldigt intressant projekt.
Citera
2017-12-07, 01:04
Medlem
Idiadors avatar
Hej pojkar, jag köpte och äger nu 107 IOTA; då jag tycker tekniken bakom valutan är helt makalös. Vad tror ni? I mina ögon är det här framtiden, det är som att de har tagit blockchain och tagit ett stort kliv framåt rent tekniskt. Jag håller ögonen på detta, kan bli hur stort som helst.
Citera
2017-12-07, 04:28
Medlem
MuseMusses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Hej pojkar, jag köpte och äger nu 107 IOTA; då jag tycker tekniken bakom valutan är helt makalös. Vad tror ni? I mina ögon är det här framtiden, det är som att de har tagit blockchain och tagit ett stort kliv framåt rent tekniskt. Jag håller ögonen på detta, kan bli hur stort som helst.

Har 180k, borde jag köpa IOTA för allt?
Senast redigerad av MuseMusse 2017-12-07 kl. 04:32.
Citera
2017-12-07, 04:42
Medlem
Idiadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuseMusse

Oavsett hur lovande det än är, jag hade personligen inte lagt de pengarna. Jag har lagt 3k och tycker det räcker nu. Hade jag haft de pengarna som sparkapital hade jag kanske lagt 10k max.

Men som sagt, det är upp var och en, att lägga alla de pengarna på en valuta som man inte har en aning om, oavsett hur bra det än verkar, är dumheter.
Det är mina tankar iaf.
Citera
2017-12-07, 07:00
Medlem
Citat:

Gör det om inte ditt liv ändras väsentligt ifall du förlorar pengarna. Du må tappa 100% ifall allt det här visar sig vara BS men å andra sidan kan du få 500%+++ pga riktigt värde eller helt enkelt pga hype/FOMO. Sen är det ju lite surt ifall du har jobbat svinhårt/flera år för de pengarna.
Citera
2017-12-07, 07:31
Medlem
Citat:

Nej för i helvete. Hur bra koll har du egentligen på själva valutan? Läs detta och detta. Om du ändå vill investera i det lägg in lite mindre, typ 5 lök eller nåt.
Citera
2017-12-07, 10:36
Medlem
Sikkans avatar
mellan 5 och 20 K lägger jag på valutor som jag tycker verkar ha en bra framtid. Att lägga ALLT på samma är fruktansvärt dumt! Diversifiera för bövelen!
Citera
2017-12-07, 10:48
Medlem
Grandesporross avatar
Va tror ni om vertcoin? Tycker de verkar vara starkt community inriktade och även forkat (utan split) några gånger för att hålla det decentraliserat, ett vad de kallar "peoples coin", mining skall bara kunna ske på individ nivå och dedikerad hårdvara eller hot om 51% attack resulterar i fork. Va sägs? Tog ett tag att sätta upp wallet och miner för min hårdvara men nu rullar det på. Tänkte mina och hålla coinsen långsiktigt. tips om liknande coins?
Senast redigerad av Grandesporros 2017-12-07 kl. 11:00.
Citera
2017-12-07, 16:31
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Fler än jag som gläds av Moneros gigantiska pump senaste dagarna?

Folk överger zcash och hoppar på monero efter zcash integritets issues.
Monero går nu sedan 2 dagar tillbaka att använda för att köpa en rad stora artisters musik...
Lär klättra ännu mer uppåt snart när Ledger support läggs till.

Bra investering om man inte redan är med på tåget.

Jag gläds något otroligt! Har tyckt illa om Zcash sedan jag hörde talas om det. En closed-source coin kommer aldrig få min tillit helt enkelt.
Citera
2017-12-07, 23:02
Medlem
Köpte in mig på Stellar (XLM) på 0.7 för någon vecka sedan, helt klart intressant valuta!

Någon som har kikat på Tron (TRX)? Upptäckte den nyligen men handlar på Kraken idag (erbjuder ej TRX) så skapade konto på Binance för att kunna köpa en gamblepost, kan bli kul Ligger på plats 41 atm (i marketcap). Någon med erfarenhet av Binance? Kraken går ju absolut inte att tradea på då en order tar upp emot 20 minuter att lägga men de erbjuder ETH/EUR bland annat så det är en bra inkörsport för fiat så något syfte fyller de iaf. Snabb support också. Tar ca 2 arbetsdagar från banköverföring tills pengarna på kontot, de har även sagt att de ska fixa sina serverproblem nu i december också så vi får hoppas på det.

För den nyfikne:

https://coinmarketcap.com/currencies/tron/

https://www.forbes.com/sites/rogeraitken/2017/08/12/could-this-millennial-crypto-tech-visionary-be-the-next-jack-ma/#601a91307064
Senast redigerad av cc551 2017-12-07 kl. 23:14.
Citera
2017-12-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc551
Köpte in mig på Stellar (XLM) på 0.7 för någon vecka sedan, helt klart intressant valuta!

Någon som har kikat på Tron (TRX)? Upptäckte den nyligen men handlar på Kraken idag (erbjuder ej TRX) så skapade konto på Binance för att kunna köpa en gamblepost, kan bli kul Ligger på plats 41 atm (i marketcap). Någon med erfarenhet av Binance? Kraken går ju absolut inte att tradea på då en order tar upp emot 20 minuter att lägga men de erbjuder ETH/EUR bland annat så det är en bra inkörsport för fiat så något syfte fyller de iaf. Snabb support också. Tar ca 2 arbetsdagar från banköverföring tills pengarna på kontot, de har även sagt att de ska fixa sina serverproblem nu i december också så vi får hoppas på det.

För den nyfikne:

https://coinmarketcap.com/currencies/tron/

https://www.forbes.com/sites/rogeraitken/2017/08/12/could-this-millennial-crypto-tech-visionary-be-the-next-jack-ma/#601a91307064

Binance har funkat bra f;r mig iaf f;rde ;ver lite btc fick inom 10min och tradea lite iota

order gick i genom p[ sekunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in