2018-01-12, 11:17
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Nån kan förklara varför man skriver "hodl" i cryptovärlden?

ingen aning.. nån skrev väl fel nångång sen blev det ett vedertaget uttryck!

HODLOR, MORDOR, FOURDOOR!?
Citera
2018-01-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Nån kan förklara varför man skriver "hodl" i cryptovärlden?

https://coinsutra.com/hodl-popular-cryptocurrency-terms/
Citera
2018-01-12, 11:20
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiagaraFalls
Läste någonstans att det var någon som stavade fel på hold och att det sen har satt sig.
Vet inte om det är sant dock.

I AM HODLING
I type d that tyitle twice because I knew it was wrong the first time.* Still wrong.* w/e.* GF's out at a lesbian bar, BTC crashing WHY AM I HOLDING? I'LL TELL YOU WHY.* It's because I'm a bad trader and I KNOW I'M A BAD TRADER.* Yeah you good traders can spot the highs and the lows pit pat piffy wing wong wang just like that and make a millino bucks sure no problem bro.* Likewise the weak hands are like OH NO IT'S GOING DOWN I'M GONNA SELL he he he and then they're like OH GOD MY ASSHOLE when the SMART traders who KNOW WHAT THE FUCK THEY'RE DOING buy back in but you know what?* I'm not part of that group.* When the traders buy back in I'm already part of the market capital so GUESS WHO YOU'RE CHEATING day traders NOT ME~!* Those taunt threads saying "OHH YOU SHOULD HAVE SOLD" YEAH NO SHIT.* NO SHIT I SHOULD HAVE SOLD.* I SHOULD HAVE SOLD MOMENTS BEFORE EVERY SELL AND BOUGHT MOMENTS BEFORE EVERY BUY BUT YOU KNOW WHAT NOT EVERYBODY IS AS COOL AS YOU.* You only sell in a bear market if you are a good day trader or an illusioned noob.* The people inbetween hold.* In a zero-sum game such as this, traders can only take your money if you sell.

so i've had some whiskey
actually on the bottle it's spelled whisky
w/e
sue me
(but only if it's payable in BTC)

https://bitcointalk.org/index.php?topic=375643.0
Citera
2018-01-12, 11:25
Medlem
Vilken wallet använder ni till FUN? Kan jag lägga in det på min ledger?

Jag följer den här tråden dagligen men jag kan ha missat om någon skrivit det här tidigare.
Citera
2018-01-12, 11:49
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfemfem
Vilken wallet använder ni till FUN? Kan jag lägga in det på min ledger?

Jag följer den här tråden dagligen men jag kan ha missat om någon skrivit det här tidigare.
exodus!
Citera
2018-01-12, 12:03
Medlem
Betongbarns avatar
Har tidigare använt bitstamp för att köpa och sälja BTC.
Vilka sidor använder ni för alla andra mindre kryptovalutor man läser om här?

Mvh BB
Citera
2018-01-12, 12:10
Medlem
Inanimateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Har tidigare använt bitstamp för att köpa och sälja BTC.
Vilka sidor använder ni för alla andra mindre kryptovalutor man läser om här?

Mvh BB

Lättast är nog om du går in på coinmarketcap.com och söker fram valutorna, där kan du sedan gå in på Markets och se vilka sidor valutorna finns att köpa hos. Cryptopia verkar ha de flesta, dock har jag inte hört så mycket bra om den sidan. Vad har ni andra hört?
Själv håller jag mig på Binance och Kucoin men har även HTML och Vertcoin på Bleutrade.
Citera
2018-01-12, 12:26
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanimated
Lättast är nog om du går in på coinmarketcap.com och söker fram valutorna, där kan du sedan gå in på Markets och se vilka sidor valutorna finns att köpa hos. Cryptopia verkar ha de flesta, dock har jag inte hört så mycket bra om den sidan. Vad har ni andra hört?
Själv håller jag mig på Binance och Kucoin men har även HTML och Vertcoin på Bleutrade.

cryptopia har fungerar felfritt för mig i måånga år!
Citera
2018-01-12, 12:27
Medlem
Milsums avatar
Vad tror folket om Gifto?
https://coinmarketcap.com/currencies/gifto/
Citera
2018-01-12, 12:32
Medlem
Goda nyheter för HTML, nu blev det fart på det tåget igen.
Citera
2018-01-12, 12:40
Medlem
Själv skulle jag nog tipsa om att regga sig på alla stora exchanges, för annars sitter man där som en blådåre och missar ett tåg.

Själv har jag på följande: Binance, Bleutreade (html ftw), HitBTC, Coinexchange.io, Yobit (Skitsida, strunta i den) och Cryptopia. Blir nog ett Kucoin konto härnäst så att man täcker alla baser.
Citera
2018-01-12, 12:57
Medlem
Inanimateds avatar
Dubbelpost, sorry för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in