Citat:
Ursprungligen postat av
176-671
Snubblade över RChain idag. Är det någon som har satt sig in i det projektet? Låter som en ethereum-liknande plattform. Siktar på + 40000tx/s. Alpharelease i Q2 och Platform release i Sep. Det finns en ERC20 token att investera i, som sedan konverteras till deras egna REV token då plattformen släpps.
Frågan är väl om teamet kan leverera? Är ganska ny i altcoinvärlden, så kan inte avgöra om det är kända profiler i teamet eller inte. Googling på grundaren visar dock att han hunnit med ett par patent i under sin karriär i varje fall.
Precis, frågan är om teamet kan leverera. Anledningen till att den är värd så mycket som den är, är för att det finns mycket löften. Om de inte kan leverera så kommer den vara värd betydligt mycket mindre. Om de lyckas leverera ser jag inte att den kommer explodera än på rätt många månader, och jag har svårt att se att den enkelt skulle t.ex. 10-dubblas, så frågan är om risk/reward är värd det? Kanske är rätt tillfälle att gå in, men jag själv kommer hålla mig utanför.