Läste det på twitter. Kanske var en FUD?
Men den fastnålade tweeten skriver något om spectre vulnerability. Vet dock inte vad det innebär.
Vad jag läser på deras var det EthereumBlue som twittrade om något fake konto folk trodde var MyEtherWallet's riktiga och fick panik. Dem har dock skrivit att dem ej blivit hackade och att deras DNS är säker, detta är vad jag kan utläsa iaf och jag har fortfarande kvar alla mina mynt(dock har jag det cold-storage via MEW).
Vad jag läser på deras var det EthereumBlue som twittrade om något fake konto folk trodde var MyEtherWallet's riktiga och fick panik. Dem har dock skrivit att dem ej blivit hackade och att deras DNS är säker, detta är vad jag kan utläsa iaf och jag har fortfarande kvar alla mina mynt(dock har jag det cold-storage via MEW).
Det stämmer. Jävla troll som sprider rykten bara. Skönt att höra!
Det här är en dum fråga, men jag ställer den ändå.
Har ordnat ett Binance konto och köpt lite via deras terminal, främst med ETH. Också köpt på mig lite BNB. Nu är jag sugen på att använda dessa för att köpa lite spännande alt-coins, har mest lagt in en kassa för att lära mig. Men, alla kurser är ju i relation till en annan valuta, visst? Om vi tar exempelvis BNB/ETH. Eftersom Ethereum är så pass volatil så är det ju svårt att se hur BNB kursen utvecklat sig över en dag.
Tänker jag fel? Hur ska jag hålla reda på om det alt-coinet jag köpte (om vi tar ex BNB på 0.0020299) gått upp eller ner en viss procent? Jag vet att jag kan tita på Estimated BTC value (och således värdet i dollar) under Funds men varje enskild investering då?
Finns det nånstans där man i likhet med Avanza kan se i procent hur ens investering har gått sedan köp? Eller funkar det inte så vad gäller valutahandel?
Senast redigerad av stickslap 2018-01-09 kl. 20:02.
Det här är en dum fråga, men jag ställer den ändå.
Har ordnat ett Binance konto och köpt lite via deras terminal, främst med ETH. Också köpt på mig lite BNB. Nu är jag sugen på att använda dessa för att köpa lite spännande alt-coins, har mest lagt in en kassa för att lära mig. Men, alla kurser är ju i relation till en annan valuta, visst? Om vi tar exempelvis BNB/ETH. Eftersom Ethereum är så pass volatil så är det ju svårt att se hur BNB kursen utvecklat sig över en dag.
Tänker jag fel? Hur ska jag hålla reda på om det alt-coinet jag köpte (om vi tar ex BNB på 0.0020299) gått upp eller ner en viss procent? Jag vet att jag kan tita på Estimated BTC value (och således värdet i dollar) under Funds men varje enskild investering då?
Finns det nånstans där man i likhet med Avanza kan se i procent hur ens investering har gått sedan köp? Eller funkar det inte så vad gäller valutahandel?
Blockfolio. Lägg till coin och mot vilken valuta du köpt samt sida.
We are pleased to announce that Binance will re-open limited user registrations starting today. To ensure performance for our existing users, only a limited number of new registrations will be allowed each day. Registration open times will vary from day to day, without prior announcement. Additionally, the Binance Referral Program commission rebate will be adjusted to 20%.
We would also like to remind our users again that the selling of Binance accounts is strictly forbidden. For the safety of your funds, we will freeze and disable all Binance accounts that are identified as being bought/sold.
Den senaste tidens boom för kryptovalutan bitcoin tycks ha inspirerat den krypterade chattjänsten Telegram. För nu meddelar företaget att de är i full färd med att ta fram den egna blockkedjan Ton.
Vill tillägga att jag inte tror på APPC långsiktigt men tror att den kortsiktigt kan generera rejäl hype och vinst
Ex why:
Just a quick information from someone making mobile games - that they have millions of users in their store does not mean, that they have millions of partners in the app/game developers.
The most important thing for them is, that developers would implement their payment systems. That sure is (/will be) possible. But in reality, the biggest player is Google Play + Apple Appstore. And appstore for example does not approve any game, that implements the ability to purchase ingame goods outside of their payment system, as stated in their guidelines. Already had to alter our game a bit due to that in the past, so that's a dead platform for this.
To the actual android target - look at the aptoide 'market'. You see thousands of games in there. But actually these are not placed by the developers. I found our games in there, even a premium one ('stolen' and uploaded apk, doesn't matter here), but what I'm trying to say, we, and not any other developer like Supercell or Ustwo Games and so on, did not deal with any Aptoide. Aka, you can hardly expect any cooperation with implementing their payment system. At least that is my perspective as a mobile game developer. It's just a place, where APKs end up, not a place for which developers develop. Can that change (which would motivate devs to do something in their direction)? Sure. Will that change? Hardly, unless they get integrated into the android system and change how they actually let people publish someone elses games.
Disclaimer: I have a little bit in the APPC just because of how cryptos work these days, but not really a long term believer, just wanted to present a real dev experience here.