2018-01-09, 18:54
Medlem
Faugelfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Läste det på twitter. Kanske var en FUD?
Men den fastnålade tweeten skriver något om spectre vulnerability. Vet dock inte vad det innebär.

Vad jag läser på deras var det EthereumBlue som twittrade om något fake konto folk trodde var MyEtherWallet's riktiga och fick panik. Dem har dock skrivit att dem ej blivit hackade och att deras DNS är säker, detta är vad jag kan utläsa iaf och jag har fortfarande kvar alla mina mynt(dock har jag det cold-storage via MEW).
Citera
2018-01-09, 19:07
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faugelfan
Vad jag läser på deras var det EthereumBlue som twittrade om något fake konto folk trodde var MyEtherWallet's riktiga och fick panik. Dem har dock skrivit att dem ej blivit hackade och att deras DNS är säker, detta är vad jag kan utläsa iaf och jag har fortfarande kvar alla mina mynt(dock har jag det cold-storage via MEW).
Det stämmer. Jävla troll som sprider rykten bara. Skönt att höra!
Citera
2018-01-09, 19:58
Medlem
stickslaps avatar
Det här är en dum fråga, men jag ställer den ändå.

Har ordnat ett Binance konto och köpt lite via deras terminal, främst med ETH. Också köpt på mig lite BNB. Nu är jag sugen på att använda dessa för att köpa lite spännande alt-coins, har mest lagt in en kassa för att lära mig. Men, alla kurser är ju i relation till en annan valuta, visst? Om vi tar exempelvis BNB/ETH. Eftersom Ethereum är så pass volatil så är det ju svårt att se hur BNB kursen utvecklat sig över en dag.

Tänker jag fel? Hur ska jag hålla reda på om det alt-coinet jag köpte (om vi tar ex BNB på 0.0020299) gått upp eller ner en viss procent? Jag vet att jag kan tita på Estimated BTC value (och således värdet i dollar) under Funds men varje enskild investering då?

Finns det nånstans där man i likhet med Avanza kan se i procent hur ens investering har gått sedan köp? Eller funkar det inte så vad gäller valutahandel?
Senast redigerad av stickslap 2018-01-09 kl. 20:02.
Citera
2018-01-09, 20:04
Medlem
Hexen666s avatar
Är det några som har skickat BTC från Bluetrade till Binance? Hur lång tid har det tagit för er? Bitcoins tröghet gör mig galen.
Citera
2018-01-09, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stickslap
Det här är en dum fråga, men jag ställer den ändå.

Har ordnat ett Binance konto och köpt lite via deras terminal, främst med ETH. Också köpt på mig lite BNB. Nu är jag sugen på att använda dessa för att köpa lite spännande alt-coins, har mest lagt in en kassa för att lära mig. Men, alla kurser är ju i relation till en annan valuta, visst? Om vi tar exempelvis BNB/ETH. Eftersom Ethereum är så pass volatil så är det ju svårt att se hur BNB kursen utvecklat sig över en dag.

Tänker jag fel? Hur ska jag hålla reda på om det alt-coinet jag köpte (om vi tar ex BNB på 0.0020299) gått upp eller ner en viss procent? Jag vet att jag kan tita på Estimated BTC value (och således värdet i dollar) under Funds men varje enskild investering då?

Finns det nånstans där man i likhet med Avanza kan se i procent hur ens investering har gått sedan köp? Eller funkar det inte så vad gäller valutahandel?

Blockfolio. Lägg till coin och mot vilken valuta du köpt samt sida.
Citera
2018-01-09, 20:09
Medlem
stickslaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Blockfolio. Lägg till coin och mot vilken valuta du köpt samt sida.

Verkar vara ganska exakt det jag söker. Stort tack!
Citera
2018-01-09, 20:42
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discogym
Tackar för tipset på APPC, väldigt lovande, 20% i skrivande stund.

Jag tror den kommer starkt när säljväggen vid 25000sat försvinner.

FUN går bra de med, lanserades på bittfinex så naturlig ökning.
Citera
2018-01-09, 20:44
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Ja mycket trevlig kurva på Binance nu. Gick in igår kväll innan lyftet kom. 5-6$ innan veckan är slut?

Letar förövrigt en stabil ICO att gå in i med nya pengar. Tips mottages gärna 😊

Jag tror och hoppas minst på det..

Kolla in XWIN.IO

Någon i tråden har redan recenserat den men jag tror den kommer gå bra som ICO
Citera
2018-01-09, 20:55
Medlem
Venators avatar
Med anledning av diskussionen ovan:

Citat:
Fellow Binancians,

We are pleased to announce that Binance will re-open limited user registrations starting today. To ensure performance for our existing users, only a limited number of new registrations will be allowed each day. Registration open times will vary from day to day, without prior announcement. Additionally, the Binance Referral Program commission rebate will be adjusted to 20%.

We would also like to remind our users again that the selling of Binance accounts is strictly forbidden. For the safety of your funds, we will freeze and disable all Binance accounts that are identified as being bought/sold.

Thanks for your support!

Binance Team

2018/01/08
Citera
2018-01-09, 20:57
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAd
Exceel är inte min starkaste sida men jag skulle själv vilja fixa något liknande. Skulle du möjligvis kunna hjälpa? Vad är det för plugin?
Absolut! Har du telegram?
Citera
2018-01-09, 21:03
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Absolut! Har du telegram?

Apropå Telegram.

Citat:
Den senaste tidens boom för kryptovalutan bitcoin tycks ha inspirerat den krypterade chattjänsten Telegram. För nu meddelar företaget att de är i full färd med att ta fram den egna blockkedjan Ton.

Vad tror vi om det?

https://www.idg.se/2.1085/1.695753/telegram-kryptovaluta
Citera
2018-01-09, 21:44
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Vill tillägga att jag inte tror på APPC långsiktigt men tror att den kortsiktigt kan generera rejäl hype och vinst

Ex why:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in