2018-01-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-S10
Tack för hjälpen! Finns det någon bra wallet du kan reka?

Nej, äger själv inga Komodo Tokens! Men finns den på Ledger Nano S, kör på den!
Citera
2018-01-09, 16:46
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPE
Är det någon som har spanat in CargoX?
Sprang på den igår och tycker den verkar väldigt intressant.
Ser intressant ut. Vill investera lite men myetherwallet.com är tydligen hackad för tillfället. Väntar fortfarande på min ledger så kan inte göra något just nu då det inte är tillåtet att skicka ethereum från en Exchange. Coinbase funkar inte heller att skicka från.
Citera
2018-01-09, 16:48
Medlem
Några åsikter om PAC?

Är idagsläget ingenting men de har mycket releases påväg. Nu syftar jag på investeringspotential, skiter blankt i själva syftet utan mer att den är billig, funderar alltså på att sticka in och sen ut om tre månader.

Det som dock väger emot är deras burn, de ska alltså swappa och ta bort en enorm andel vilket gör att alla ens mynt går från 1000 till 1. Hade tänkt slänga in någon hundring och köpa 100-300k, men undrar om det är värt att äga såpass få (några tusen post-swap).

Men med allt som händer undrar jag om det finns chans att tjäna lite extra, även om man sen kanske aldrig blickar tillbaka på vad som verkligen tar tankarna till "shitcoin".
Citera
2018-01-09, 16:57
Medlem
Noob fråga, kan jag skicka XRB från min RaiWallet till någon annan som också har en RaiWallet?
Citera
2018-01-09, 17:04
Medlem
Discogyms avatar
Tackar för tipset på APPC, väldigt lovande, 20% i skrivande stund.
Citera
2018-01-09, 17:06
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Noob fråga, kan jag skicka XRB från min RaiWallet till någon annan som också har en RaiWallet?
Det går ja. Testa att skicka en liten summa först för säkerhets skull. Tar under en minut för den att komma fram.
Citera
2018-01-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Det går ja. Testa att skicka en liten summa först för säkerhets skull. Tar under en minut för den att komma fram.

Tack! BitGrail har ju också stängt sin registration idag så ska köpa och skicka över till en kompis.
Citera
2018-01-09, 17:10
Medlem
Gyllenborsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discogym
Tackar för tipset på APPC, väldigt lovande, 20% i skrivande stund.

Ja mycket trevlig kurva på Binance nu. Gick in igår kväll innan lyftet kom. 5-6$ innan veckan är slut?

Letar förövrigt en stabil ICO att gå in i med nya pengar. Tips mottages gärna 😊
Citera
2018-01-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PPE
Är det någon som har spanat in CargoX?
Sprang på den igår och tycker den verkar väldigt intressant.

Har läst om en 3-4 olika "coins" som gör samma saker och har även andra funktioner för "shipping" än bara B/L så varför skulle denna vara bättre? Alla projekt som använder ordet "disrupting" väljer jag att skippa direkt då det är ett dåligt skitord för att skapa någon form av hype. Om inte tekniken och idén i sig kan tala för sig utan ord som "disruptning" utgår jag från att det är skit.

Sen att "foundern/CEO" heter Stefan Kukman är ju i och för sig lite roligt. (Kollar man resten av "teamet" och "advisors" så luktar det SCAM så in i helvete.)

Förövrigt är "Shipping" branschen väldigt konservativ och seg så ser inte att dessa "projekt" kommer få någon större genomslagskraft inom de närmsta 10 åren.

Jag hade inte köpt den men marknaden är hysterisk just nu så allt går upp oavsett om det är skit eller ej.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2018-01-09 kl. 17:24.
Citera
2018-01-09, 18:37
Medlem
Faugelfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Ser intressant ut. Vill investera lite men myetherwallet.com är tydligen hackad för tillfället. Väntar fortfarande på min ledger så kan inte göra något just nu då det inte är tillåtet att skicka ethereum från en Exchange. Coinbase funkar inte heller att skicka från.

Vart har du fått höra att dem är hackade? Hade varit en enorm nyhet om så varit fallet, hittar ingen info samt deras twitter har inte skrivit något om det.
Citera
2018-01-09, 18:45
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faugelfan
Vart har du fått höra att dem är hackade? Hade varit en enorm nyhet om så varit fallet, hittar ingen info samt deras twitter har inte skrivit något om det.
Läste det på twitter. Kanske var en FUD?
Men den fastnålade tweeten skriver något om spectre vulnerability. Vet dock inte vad det innebär.
Citera
2018-01-09, 18:46
Medlem
Discogyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Ja mycket trevlig kurva på Binance nu. Gick in igår kväll innan lyftet kom. 5-6$ innan veckan är slut?

Letar förövrigt en stabil ICO att gå in i med nya pengar. Tips mottages gärna 😊

Kan tipsa om Caviar.io. Väldigt intressant, sysslar med real-estate. Passiv inkomst likt spectre, paypie, populous osv. Passiv inkomst is the way to go
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in