• 1
  • 2
2016-08-15, 09:24
Medlem
GulligaGullans avatar
En man i 25-årsåldern åldern misstänkt mördad.
Oklart hur länge kroppen legat i vattnet men troligen inte någon längre tid.
Vad tror ni har hänt?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...bron-1.3698232
Citera
2016-08-15, 09:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulligaGullan
En man i 25-årsåldern åldern misstänkt mördad.
Oklart hur länge kroppen legat i vattnet men troligen inte någon längre tid.
Vad tror ni har hänt?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...bron-1.3698232
Citat:
En man i 25-årsåldern har hittats död i vattnet under Rosenlundsbron. Polisen har inlett en förundersökning gällande mord alternativt dråp. – Det är ännu oklart hur länge han har legat i vattnet men kroppen har troligtvis inte legat där någon längre tid, säger polisens presstalesperson Ulla Brehm.
Jag tror att det handlar om en överförfriskad festivalbesökare som drattat i vattnet - tror inte på något brott. Men, vi får väl se vad som framkommer...
Citera
2016-08-15, 09:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att det handlar om en överförfriskad festivalbesökare som drattat i vattnet - tror inte på något brott. Men, vi får väl se vad som framkommer...
Tror jag också. Händer någon gång om året att en snubbe halkar då han ska ner till kanalen och pissa. Eftersom vederbörande alltid är kraftigt berusad så drunknar han.
Citera
2016-08-15, 09:39
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Det är väl just så det brukar vara. Eller finns det tydliga tecken på kroppen att brott föreligger som t ex märken, sticksår från kniv etc? Polisen verkar ju nästan utgå från brott. Kanske ett handgemäng på RioRio som slutade i man överbord?
Citera
2016-08-15, 09:41
Medlem
Tippar att det är försvunne Ludvig:
(FB) Ludvig, 19 år, senast sedd vid Göteborgs centralstation den 10 juli 2016
Citera
2016-08-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tror jag också. Händer någon gång om året att en snubbe halkar då han ska ner till kanalen och pissa. Eftersom vederbörande alltid är kraftigt berusad så drunknar han.
Japp det brukar hända titt som tätt, i år har det la inte hänt dock, lite överraskande faktiskt.
Citera
2016-08-15, 09:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Svårt att tro att en kropp kan ligga i kanalen mitt i sommaren utan att upptäckas
på över en månad.

Dock, för inte så längesedan hittade man en kille som legat länge, han hade liksom fastnat under en restaurangbåt, tror han låg där en hel vinter..
Citera
2016-08-15, 09:54
Medlem
Citat:
Svårt att tro att en kropp kan ligga i kanalen mitt i sommaren utan att upptäckas
på över en månad.

Dock, för inte så längesedan hittade man en kille som legat länge, han hade liksom fastnat under en restaurangbåt, tror han låg där en hel vinter..
Kroppen hittades under bron dock, där kan den ju ha fastnat i någonting.. iofs så brukar folk gå ner och pissa/sova under bron.. så den bör ju synts då?
Citera
2016-08-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Kroppen såg större ut än 170cm och 52kg.. åkte förbi där precis när dom plockat upp den, såg inte direkt kroppen, men såg konturerna under filten som låg över
Citera
2016-08-15, 10:08
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusifk
Kroppen såg större ut än 170cm och 52kg.. åkte förbi där precis när dom plockat upp den, såg inte direkt kroppen, men såg konturerna under filten som låg över
Jag såg när de plockade upp honom. Det såg ut som han var helt klädd i svart och hade svarta sneakers med vit teckning på sidan och under. Ansikte och händer var gråaktiga medan håret såg mörkt ut.
Citera
2016-08-15, 10:09
Medlem
"Det är ännu oklart hur länge han har legat i vattnet men kroppen har troligtvis inte legat där någon längre tid, säger polisens presstalesperson Ulla Brehm."

"Det misstänkta mordet tros ha begåtts nyligen."

Vad innebär det? I morse? Inatt? I helgen?

Jag var i området runt 7-tiden i morse, men märkte inget speciellt alls. Kroppen skall ha fiskats upp någon gång efter 07:30
Citera
2016-08-15, 10:11
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
på över en månad.

Båten Rio-Rio (eller vad den nu kallas) ligger precis vid bron.
Kroppen kan ju ha börjat svullna upp och flutit upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in