• 1
  • 2
2005-12-05, 10:01
Medlem
Har alltid trott att Per Gunnar Evander varit en hyvens lirare. Så läser man detta av hans dotter i dagens DN. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=3
Nån som vet mer om Per Gunnar Evander?
Citera
2005-12-06, 16:25
Medlem
skumrasks avatar
Min mor fick ett brev av honom en gång där han skällde ut henne efter noter.

Hon hade läst flera av hans böcker, men så var det något hon inte förstod. Bestämde sig för att skriva till författaren i mycket artig ton, vilket inte slog så väl ut.
Citera
2005-12-06, 16:39
Medlem
keken1s avatar
Har aldrig hört talats om mannen i fråga förut.
Men vilken idiot han verkar vara, om nu dottern talar sanning. Men jag ser ingen vinning för henne att inte göra det.
Citera
2005-12-06, 17:50
Medlem
Han är lite skum.

Han har skrivit en annan bok, Fallet med Lillemor Holm, där han påstår konstiga saker (har inte fullt klart VAD) i efterhand - "jag har alltså inte skrivit den här boken, det är nån annan".....(???!!)

konstigt....

Mytoman, paranoid, spelar spel??
Citera
2005-12-07, 00:28
Medlem
Musse669s avatar
Han är Alf Svenssons idol. Just snygg moralisk förebild.
Citera
2005-12-07, 00:38
Bannlyst
Vill ni ha mardrömmar ska ni läsa "Uppkomlingarna".

Vidrig bok som innehåller abort via klädhängare plus en helsikes massa tortyrscener och förnedring.
Citera
2005-12-07, 02:16
Bannlyst
Evander är väl från Sandviken?
Citera
2005-12-28, 13:16
Medlem
Jag tycker mycket om hans böcker, f f a från 80-talet. Läste nu i julas den senaste, men den var totalt värdelös. Men förstår å andra sidan inte heller riktigt kritiken från dottern, en begravning kan man ju uppfatta å olika sätt. Men förmodligen har det hänt nått med karl´n.
Citera
2020-10-01, 14:07
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Evander är väl från Sandviken?

Uppvuxen, i orten Sandviken.

Oss obekant: Kallade vännerna i bruksorten honom vid förnamn för PG, Perra, Gunta..? Eller det whole 9 yards uppfordrande "Per Gunnar"..?

Vi har synes det oss väckt en i femton (15) års tid sovande tråd om hr PGE.

Uppenbart är att aldrig så många Litter ära hedersbetygelser i litterärmedian ålder inte är en garanti för att förbli kvar i det kollektiva medvetandet längre fram i livs banan. Betoning där, på 1:a stavelsen.

Få medborgare under 60 pinnar lär kunna placera PGE idag.

Vi minns hr PGE på Litterära aftnar i en era när Folkhemmet var på väg bli slutnedmonterat, av kapitalet och vänstern i symbios men ännu kunde oväntat glimma till. Som en slocknad men ännu inte helt falnad glödbädd.

Dåtid: Vi tänkte oss alltid att hr PGE med sina goda looks borde fått fett med Ligga, på sina Litterära tunéer, i Folkets Hus, landet runt.

Nutid: Vi tror, att hr PGE ännu är med oss i denna världen.

Detta är skvadertråden, så vi undrar: Vad har PG gjort efter år 2005, då senaste boken med titeln I min ungdom speglade jag mig ofta gavs ut?

Softat? Varit på Hemmet? Övervägt ett litterärt fyrverkeri, att runda av med?
Citera
2020-10-01, 14:15
Bannlyst
"Sveriges Hemingway" (eller om det var "Gästriklands"), som någon tidning skrev en gång. Det gäller att ta i ...
Citera
2020-10-01, 14:50
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Uppvuxen, i orten Sandviken.

Oss obekant: Kallade vännerna i bruksorten honom vid förnamn för PG, Perra, Gunta..? Eller det whole 9 yards uppfordrande "Per Gunnar"..?

Vi har synes det oss väckt en i femton (15) års tid sovande tråd om hr PGE.

Uppenbart är att aldrig så många Litter ära hedersbetygelser i litterärmedian ålder inte är en garanti för att förbli kvar i det kollektiva medvetandet längre fram i livs banan. Betoning där, på 1:a stavelsen.

Få medborgare under 60 pinnar lär kunna placera PGE idag.

Vi minns hr PGE på Litterära aftnar i en era när Folkhemmet var på väg bli slutnedmonterat, av kapitalet och vänstern i symbios men ännu kunde oväntat glimma till. Som en slocknad men ännu inte helt falnad glödbädd.

Dåtid: Vi tänkte oss alltid att hr PGE med sina goda looks borde fått fett med Ligga, på sina Litterära tunéer, i Folkets Hus, landet runt.

Nutid: Vi tror, att hr PGE ännu är med oss i denna världen.

Detta är skvadertråden, så vi undrar: Vad har PG gjort efter år 2005, då senaste boken med titeln I min ungdom speglade jag mig ofta gavs ut?

Softat? Varit på Hemmet? Övervägt ett litterärt fyrverkeri, att runda av med?

Han är inne i dimman sedan länge. Det blir ingen storartad sorti.
Citera
2020-10-09, 00:25
Medlem
https://open.spotify.com/episode/62q...TLK9aWlrrLDpvQ
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem