2017-02-10, 09:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Spännande dag idag. Första batchen upgrades lär komma och POTM släpps på eftermiddagen, troligen. Någon som har en spekulation eller tanke om vilka klockslag som gäller? POTM brukar väl släppas av Premier League, så klockslaget kan variera (men före 19?)
Citera
2017-02-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Spännande dag idag. Första batchen upgrades lär komma och POTM släpps på eftermiddagen, troligen. Någon som har en spekulation eller tanke om vilka klockslag som gäller? POTM brukar väl släppas av Premier League, så klockslaget kan variera (men före 19?)
Har varit runt kl 17-18 innan om jag inte missminner mig.

Brukar även läcka bilder på pristagaren innan, sedan kan ju de vara fejk dock
Citera
2017-02-10, 10:09
Medlem
Vad tycker ni jag ska göra med OTW och IF Dembele, sälja nu eller vänta?

Har varit en dipp på ca 30k på båda, kryper dock uppåt just nu.
Citera
2017-02-10, 10:11
Medlem
Citat:
Tittade igenom EAs twitterkonto när de har släppt de tidigare POTM, vanligtvis är det runt 13:00. Den enda som avviker är Diego Costa som släpptes 17:00. Så jag tror nog på någonstans runt sen lunch/tidig eftermiddag.
Citera
2017-02-10, 11:00
Medlem
sitter på dussintals Suso´s, Dele Alli och Donnarumma redan 3 gånger mer värda än när jag köpte dom förra veckan. hoppas kan göra en fin vinst om du uppgraderas.
Citera
2017-02-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxus
Har alltid kört 4321 innan men har det senaste fått problem att komma till anfall.
Gillar att passa runt och ha bollinnehav så provade att ändra till 433(5) för att se om det blev någon skillnad.
Fruktansvärt stor skillnad, går hur lätt som helst att rulla runt bollen och ligger mellan 65-80% bollinnehav varje match och har inte förlorat än så kan verkligen rekommendera den uppställning.
Kör med https://www.futbin.com/17/squad/1697797 som mitt main lag och ska bli intressant hur det kommer gå i WL denna helg

Kör du några speciella inställningar och spelaranvisningar i denna formation? Har velat testa denna ett tag men är rädd att jag spelar med för dåligt tålamod för att den ska fungera. Gäller väl att bygga upp spelet långsamt och med tålamod med denna?
Senast redigerad av ForzaUltras 2017-02-10 kl. 11:27.
Citera
2017-02-10, 11:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingongren
sitter på dussintals Suso´s, Dele Alli och Donnarumma redan 3 gånger mer värda än när jag köpte dom förra veckan. hoppas kan göra en fin vinst om du uppgraderas.

Eh, what? Vilka versioner av korten menar du, NIF, IF, SIF?

Alla de tre korten låter osannolika att de kommer få upgrades. Gällande IF-korten så har Donnarummas NIF 76 och hans IF 82, ser knappast att han får en 6 punkters upgrade. Susos NIF har 77, IF 81. Knappast troligt att NIF får 4 punkters upgrade. Allis NIF har 80, känns inte troligt med 3 punkters upgrade där heller.

Så, med andra ord tror iaf jag att alla tre spelarnas IF-kort kommer bli utan upgrade - och därmed inte påverkas prismässigt alls.

Sist men inte minst - du skriver att korten är tre gånger mer värda än vid inköpet. Whaaaat? Ingen av deras kort - NIF, IF, SIF - har haft den sortens prisutveckling sen förra veckan.

Har du redan öppnat flaskan? Klockan är 11.25!
Citera
2017-02-10, 11:30
Medlem
3k profit per IF Trippier

Väntar in rätt läge för IF Dele nu också!
Citera
2017-02-10, 11:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algowns
3k profit per IF Trippier

Väntar in rätt läge för IF Dele nu också!

Du skulle sälja allt före POTM släpps, var det så? I så fall kan det nog vara läge nu... snart vet vi om det kortet kommer stiga eller sjunka som en sten.
Citera
2017-02-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Kör du några speciella inställningar och spelaranvisningar i denna formation? Har velat testa denna ett tag men är rädd att jag spelar med för dåligt tålamod för att den ska fungera. Gäller väl att bygga upp spelet långsamt och med tålamod med denna?

Har använt mig utav denna: https://fifaforums.easports.com/en/discussion/195617/the-false-9-433-5-formation-guide-dominate-play-new-custom-tactics-and-instructions
Kör inte exakt med spelaranvisningar som i den guiden.
Både och kan gå väldigt fort framåt också ibland på kontringar osv. Beror lite på hur motståndaren spelar.
tex om han har hög press så om man kommer förbi den första pressen får man mycket yta att spela fort framåt. Gäller bara att ha koll på var ens spelare löper för att snabbt kunna lägga den passen.
Mitt fittness lag som är rätt prisvärt om man inte köper inform:https://www.futbin.com/17/squad/1700859
Citera
2017-02-10, 11:58
Medlem
https://www.easports.com/se/fifa/ultimate-team/web-app/show-off?showoffId=iJa4llOsnMtZm:FFA17PS4

behöver hjälp, känns som jag har kört fast som fan, hur skulle ni bygga om detta?

tevez e grym för mig dock men det känns som högersidan inte alls funkar för mig.

tacksam för svar
Citera
2017-02-10, 11:59
Medlem
Citat:
Du skulle sälja allt före POTM släpps, var det så? I så fall kan det nog vara läge nu... snart vet vi om det kortet kommer stiga eller sjunka som en sten.
Jodå, har koll

blev 4k profit per IF Alli, inte lika mycket som jag hade hoppats på men var aningen sent ute där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in