Citat:
Ursprungligen postat av
m4staSWE
verkar som bästa tradingsättet är att köpa äldre IF kort under dessa prisdrops... folk paniksäljer etc och de rasar i värde..medan de nya TOTW korten hamnar i överflöd på marknaden.. Tex Bernardo Silva.. var nere runt 34k..gissningsvis värd runt 45k nästa vecka, Calhanoglu runt 19k nu sålde för 27-28k innan SBC släpptes osv.. sjukt hur fel man timat detta senaste gångerna..
Detta har jag också noterat. Sitter på några Calhanoglu, Bernardo Silva, Iborra, Icardi, Thiago, Coleman. Alla har haft en liten men stabil stigning sedan inköpet, jag har inte sålt då jag väntat på att de ska stiga mer. Nu med OTW SBC är alla nere under vad jag köpte dem för. Bara lite under, men ändå. Och som du säger kommer de garanterat gå upp igen, men ändå frustrerande.
Jag har ockå varit i rejäl otakt sista veckan. Har runt 50k coins nu, resten i investeringar. Och visst skulle jag kunna sälja av mina Marcano, Telles och Badelj för en profit på 1-2k per kort men det är för lite. De kort som ligger på 50-200k (OTW Mane, IF Mane) måste börja röra på sig så jag kan få in kapital.
Köpte på mig några st MOTM från Afrika för 10k och hoppas de kommer behövas i framtida SBCs.