2016-08-15, 23:27
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Och det är upp till dig om du vill köpa samma jävla spel i en ny ihoppackad upplaga. Genom att inte göra det, sätter man press på spelbolagen att bli lite mer originella och nytänkande, men det tänkte du såklart inte på.

De har press nog nu när PES börjar plocka in mark, få mer och mer ligor med rättigheter, CL etc.
Tror inte min 500-ing kommer göra så stor skillnad där. Men det är klart att jag kan sitta och surstrejka som du gör och hoppas på förändring.
Citera
2016-08-16, 11:20
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Vad är syftet med att släppa exakt samma spel varenda jävla år? "Förbättrad" grafik? Spelarnamn (Vafan, sånt kan jag ju lägga till själv genom "Create player"!)? Förbättrad fysik (Som de borde fått till perfekt redan under början av 2000-talet!)? Finns det någon mer "selling point" kvar att anspela på? Möjligheten att göra målen bredare? Tackla domaren? Skalla målvakten? Pissa bakom målet?

FIFA är ett skämt, enbart ute efter att tjäna pengar, inget annat. Jag gillar några FIFA-spel, men jag går inte och köper ett nytt spel varje år för detta. Varför köpa ett nytt FIFA-spel när det redan finns en handfull spel som duger finfint och som kan spelas om och om igen? Ser inte vitsen. Det är fortfarande ett fotbollsspel med samma jävla regler och koncept, inte ett nytt RPG!
Är ju tyvärr inte samma spel. Mycket skillnad om du frågar mig. Med ny motor till 17 bör det bli lite fina ändringar igen.
Citera
2016-08-16, 19:33
Medlem
galeloss avatar
Om ni inte pallar kollar streamen. All info är redan här.

https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/features?utm_campaign=fifa17_hd_ww_ic_soco_fb_futf eatures-fb-081016&utm_source=facebook&utm_medium=social&cid=1 1553&ts=1471368211263
Citera
2016-08-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
Om ni inte pallar kollar streamen. All info är redan här.

https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/features?utm_campaign=fifa17_hd_ww_ic_soco_fb_futf eatures-fb-081016&utm_source=facebook&utm_medium=social&cid=1 1553&ts=1471368211263
Inga stora nyheter direkt :/

Roligast blir väl weekend league
Senast redigerad av Bugatti123 2016-08-16 kl. 20:10.
Citera
2016-08-16, 23:52
Medlem
eshkoshkas avatar
Herrejävlar. Blev löjligt taggad på FUT 17. Inte snabbsälja kort för det kan vara värdefullt. Gillar skiten!

Känns så mycket mer grind över det hela också. Riktigt härligt.
Citera
2016-08-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Du tror inte det har varit under utveckling hur länge som helst?
Eller menar du att de ska börja "fixa passningarna" knappa månaden innan release?

1. Hur mycket riktiga pengar talar vi om? En hundring kan man ju lägga men mer känns idiotiskt.
2. Varför lönar det sig? Vad skiljer premium mot det andra guldpaketet?
3. Jaha då förstår jag.

Men om man köper ett guldpaket för 7500 coins och packar (i bästa fall) en 80+ spelare som man (i bästa fall) får omkring 5000 för... Det känns ju inte som en särskilt hållbar 'affärsidé'?
Att packa Pogba eller Aguero känns ju otroligt osannolikt med tanke på hur många skitspelare som finns.

Jag brukar lägga 400:- per år, men vet de som lägger oändligt mycket mer. Sorgligt och idiotiskt, jag vet. Men 200:- kan absolut ta dig en bit på vägen. Räcker fint.

I premiumpaketen finns tre "rare" kort. I de vanliga finns bara ett. Således tre gånger så stor chans att dra en bra spelare. Lätt värt de 2.500 som skiljer mellan det vanliga guldpaketet och premiumpacket. Alla är överens.

Precis. Att köpa guldpacks är som att köpa trisslotter. Inget fel att göra det, och det finns chans att du får jackpott eller åtminstone pengarna tillbaka. Men en affärsidé där man går plus i långa loppet? Nej.

PS. Flyttade inlägget från FIFA 17-tråden till Ultimate Team-tråden, som du kanske märkte.
Citera
2016-08-19, 10:41
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Jag brukar lägga 400:- per år, men vet de som lägger oändligt mycket mer. Sorgligt och idiotiskt, jag vet. Men 200:- kan absolut ta dig en bit på vägen. Räcker fint.

I premiumpaketen finns tre "rare" kort. I de vanliga finns bara ett. Således tre gånger så stor chans att dra en bra spelare. Lätt värt de 2.500 som skiljer mellan det vanliga guldpaketet och premiumpacket. Alla är överens.

Precis. Att köpa guldpacks är som att köpa trisslotter. Inget fel att göra det, och det finns chans att du får jackpott eller åtminstone pengarna tillbaka. Men en affärsidé där man går plus i långa loppet? Nej.

PS. Flyttade inlägget från FIFA 17-tråden till Ultimate Team-tråden, som du kanske märkte.

Jag brukar skippa någon utelunch eller pub-pilsner och spara ihop 70kr som man sen lägger på pack på fredagkvällen med några vanliga fattimanspilsner. Prima vara.
Har nog plussat ändå. Sålt spelare och coins för bra mycket mer än jag köpt för. Största affären gav 2000kr!
Citera
2016-08-30, 20:43
Medlem
ockelitos avatar
http://www.futhead.com/17/players/?bin_platform=ps

Spelarna känns generellt högre rejtade, va?
Citera
2016-08-31, 15:02
Medlem
5* skills på Pogba vad det verkar. Kommer kosta satans mycket.
Citera
2016-09-01, 09:59
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
5* skills på Pogba vad det verkar. Kommer kosta satans mycket.
Missat det. Spelets mest eftertraktade CM?
Citera
2016-09-01, 21:50
Medlem
Vad har ni för tips för att få en flying start på FUT i Fifa 17?
Jag tänker lösa ut coin-boosten direkt så att jag ganska snart kan köpa OK spelare. Men jag är inte den som spenderar riktiga pengar på att köpa FIFA-poäng. Det känns så märkligt med tanke på att man redan betalat 670 kr för spelet.

Vad har ni annars för tips?

Citat:

Tack för svar.
Vad är egentligen ett rare-kort, vad är definitionen? En spelare med minst 80 i rating? Och när man säger att paketet innehåller tre rare-kort, är man garanterad dessa eller hur funkar det?
Jag har tidigare köpt premiumpack i guld och fått jack-shit.
Senast redigerad av teren 2016-09-01 kl. 21:53.
Citera
2016-09-02, 02:23
Medlem
KavliBaconosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Tack för svar.
Vad är egentligen ett rare-kort, vad är definitionen? En spelare med minst 80 i rating? Och när man säger att paketet innehåller tre rare-kort, är man garanterad dessa eller hur funkar det?
Jag har tidigare köpt premiumpack i guld och fått jack-shit.

Rare-korten är väl de lite mer sällsynta korten kan man säga, de kan man snabbsälja med start från 650 och uppåt medans de vanliga "non-rare" korten snabbsäljs från 300 och uppåt. De finns ingen gräns i rating mellan rare och non-rare men max ovr på ett non-rare kort iår var 82 tror jag, så de bättre korten är rare. Men de kan fortfarande va en 75 ratad spelare som är rare och en 79 ratad spelare som är non-rare. Skillnad på dem ser man helt enkelt på glansen på kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in