2017-06-01, 23:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
fan va löjliga youtube fifa spelare e. har ett lag med messi och ronaldo you name it. alla blåa kort.
sen blir besvikna och arga när dom får typ ett paket med massa if. å så dyker ej det bästa if kortet fram.. wtf ..

va ska dom med ett bra if kort när dom har de lagen plus massa if .... fattar ej den grejen alls.

- " jag har alltid så otur " bla bla bla

Jag kollar av princip nästan aldrig på youtubers. Är väl för gammal för målgruppen, de flesta FIFA-tubers irriterar mig gränslöst med sitt fjortis-språk.

Men de som paketöppnar på tuben - särskilt de sponsrade - de är väl typ reklampelare för FIFA points? EA ger dem FP för att öppna så folk matar tanken att just idag kommer de packa massa IF.

Jag har öppnat paket till värde av flera miljoner i år via Sbc. Någon IF har det väl blivit men dyraste kortet till denna dag är väl Dybala som på den tiden gick för 150-180k. Det är bara inse att packa ens Neymars vanliga kort, då ska du ha vinna-på-lotto-tur. Typ.
Citera
2017-06-02, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag kollar av princip nästan aldrig på youtubers. Är väl för gammal för målgruppen, de flesta FIFA-tubers irriterar mig gränslöst med sitt fjortis-språk.

Men de som paketöppnar på tuben - särskilt de sponsrade - de är väl typ reklampelare för FIFA points? EA ger dem FP för att öppna så folk matar tanken att just idag kommer de packa massa IF.

Jag har öppnat paket till värde av flera miljoner i år via Sbc. Någon IF har det väl blivit men dyraste kortet till denna dag är väl Dybala som på den tiden gick för 150-180k. Det är bara inse att packa ens Neymars vanliga kort, då ska du ha vinna-på-lotto-tur. Typ.

Detta stör mig något enormt på Fifa FUT, varför man inte får bättre spelare, 99 av 100 kort känns som det är på spelare under 82 i rating, även i gold packsen.
Högsta jag fått var Kevin De Bruyne och Toni Kroos men då har jag öppnat närmare 50 paket i Deluxe versionen.

Sedan har jag även köpt några special paket utan att lyckats få några vettiga spelare. Man får vara glad om man lyckas få någon som är värd mer än själva paketet många gånger.

Generellt sett tror jag man får tillbaka ca 40% av paketets värde vilket troligen även EAs affärside är med sina gold packs.

Jag tycker det borde finnas typ en auktion med riktiga pengar i FUT för som det är nu får man betala löjligt mycket för att ha en chans på att köpa Ronaldo.

1 miljon coins är värd ca 150 pund, det är tre gånger typ vad spelet kostar, löjliga priser.

Vill man skaffa Messi, Neymar och Ronaldo får man lägga ner typ 10.000kr på att köpa coins med risken att du blir bannad.
Det säger sig självt att ingen normal Fifa spelare kommer få dessa spelare.

Det borde som sagt finnas ett vettigare sätt att köpa Fifa spelare på, typ auktioner med riktiga pengar.
Citera
2017-06-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Detta stör mig något enormt på Fifa FUT, varför man inte får bättre spelare, 99 av 100 kort känns som det är på spelare under 82 i rating, även i gold packsen.
Högsta jag fått var Kevin De Bruyne och Toni Kroos men då har jag öppnat närmare 50 paket i Deluxe versionen.

Sedan har jag även köpt några special paket utan att lyckats få några vettiga spelare. Man får vara glad om man lyckas få någon som är värd mer än själva paketet många gånger.

Generellt sett tror jag man får tillbaka ca 40% av paketets värde vilket troligen även EAs affärside är med sina gold packs.

Jag tycker det borde finnas typ en auktion med riktiga pengar i FUT för som det är nu får man betala löjligt mycket för att ha en chans på att köpa Ronaldo.

1 miljon coins är värd ca 150 pund, det är tre gånger typ vad spelet kostar, löjliga priser.

Vill man skaffa Messi, Neymar och Ronaldo får man lägga ner typ 10.000kr på att köpa coins med risken att du blir bannad.

Det borde som sagt finnas ett vettigare sätt att köpa Fifa spelare på, typ auktioner med riktiga pengar.

Köpa spelare för riktiga pengar tycker jag inte heller är rätt väg att gå.. Skulle funnits bättre belöningar däremot.. paket som garanterar 85+ spelare.. Högre priser vid vinster i säsonger så det ens känns lönt ex: Vinst div 1 50k + ett 85+ paket.. då gynnas man av att spela och man har något som driver en.. nu är det bara svettiga WL som känns lönt.. Trading är väl sättet att få ihop till de bra spelarna ..men innan man har råd att köpa flera av de bästa spelarna har merparten FIFA intresset dött ut.. Är för mig en gåta att ingen cuper finns längre.. Hur kul hade de inte vart med tex Hybrid cup där du måste få med 3 olika ligor tex .. belöningen kanske är 20k + ett 85+ paket.. Sen ett max antal gng man kan vinna den.. osv.. Ingen dynamik i spelet som gör att det blir något nytt kul varje gng man startar spelet.. Jag hade faktiskt tyckt det var roligt med Live form.. där spelarnas kort uppgraderas under en kortare tid.. Ex: Coutinho gör en grym match, hans liveform stiger med 1 overall rating under ett visst antal matcher..får han IF kan man uppgradera sitt vanliga kort mot IF kortet mot en viss summa.. eller något sådan
Citera
2017-06-02, 13:12
Medlem
Raxies avatar
Citat:

Lägga ner 10.000 på att köpa coins eller lägga ner lite tid på att läsa en guide på hur man tradear.

Allvarligt talat så är det Svinenkelt att tradea i och med SBC:erna. - Läste t.ex. av en ren slump att det var Stockholmsderby i helgen. Så köpte på mig en full "transfer targets"-list med spelare från Bajen & Djurgården för 150 coins styck. Nu var ju kraven för den matchen helt vansinnigt enkla, men gick ändå att sälja spelarna för 600-700 coins.

400*50 -> 20k coins på typ 10 minuters tradeande. Och hade det varit tuffare krav hade det kunnat bli 10 gånger så mycket profit.

Helt klart rimligt att man behöver spela den delen av spelet också (för tradeing är en del av spelet) om man vill ha dom bästa spelarna.

Men absolut, DKT skulle under hela året gett bättre rewards, och sen skulle det självklart funnits helgcuper också.
Senast redigerad av Raxie 2017-06-02 kl. 13:21.
Citera
2017-06-02, 13:34
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:

Nog det sämsta FUT förslag jag sett någonsin. Vill du enkelt kunna spela med de bästa spelarna så finns det bättre lämpade spellägen för dig.
Trading är en stor del av FUT. Vill man inte tradea så får man nöja sig med spelare i de lägre prisklasserna.
Citera
2017-06-02, 13:58
Medlem
Jag har precis börjat köra med bundesliga efter fått min första walk out och det var TOTS Hummels, men lagt en del pengar på packs. Jag har ett hyfsat lag men skulle vilja ha lite förslag på grymma Bundesliga spelare, gärna både IF och vanliga guldkort.
Citera
2017-06-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrence1313
Jag har precis börjat köra med bundesliga efter fått min första walk out och det var TOTS Hummels, men lagt en del pengar på packs. Jag har ett hyfsat lag men skulle vilja ha lite förslag på grymma Bundesliga spelare, gärna både IF och vanliga guldkort.

Skicka gärna en link på ditt lag och formation så att det blir lättare för oss att hjälpa dig.
Vad ligger budgeten på som vi kan leka med?
Citera
2017-06-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday
Skicka gärna en link på ditt lag och formation så att det blir lättare för oss att hjälpa dig.
Vad ligger budgeten på som vi kan leka med?

http://www.futhead.com/squad-builder/SrT3!00zEDJ0Haf00AUfc0Ahfo0hC!r0pECi0GGfe0rEDe01Y1 M0NE!j/

Här är laget!

300 000 har jag kvar.
Citera
2017-06-02, 18:56
Medlem
Citat:
http://www.futhead.com/squad-builder/SrT3!00zEDJ0Haf00AUfc0Ahfo0hC!r0pECi0GGfe0rEDe01Y1 M0NE!j/

Här är laget!

300 000 har jag kvar.

Hade bytt plats på Stindl och Keita. Sen hade jag nog gjort sbc Lewandowski. För mig kostade han ungefär 150k men då hade jag redan 1/4 av spelarna i klubben. plus att jag fick massor med spelare i packs jag fyllt på klubben med. så skulle tro det gick ungefär på 50 k om jag säljer allt.
Citera
2017-06-02, 19:13
Medlem
Citat:

Här är laget!

300 000 har jag kvar.

Min rekommendation är att du byter ut Alaba mot Plattenhardt. Ingen stor prisskillnad men Plattenhardt är väldigt mycket bättre, pratar om hans TOTS-kort. Nästan lika snabb som Alaba och är enormt mycket bättre deffensivt. Fährmann är kanske spelets bästa målvakt så köp hans SIF-kort! Om du vill ha en snabbare RB så kan du köpa in Piszcek IF elr SIF.

Offensiven kan jag inte prata så mycket om men både Stindl och Keita är väldigt grymma spelare. Hoppas att detta har hjälpt!
Citera
2017-06-02, 20:55
Medlem
Raxies avatar
Citat:

Här är laget!

300 000 har jag kvar.

TOTS-varianterna på Plattenhard och Piszcek.

I övrigt!

Den här veckans rewardspelare SKA jag vinna, så är det bara!
Citera
2017-06-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
TOTS-varianterna på Plattenhard och Piszcek.

I övrigt!

Den här veckans rewardspelare SKA jag vinna, så är det bara!

Vem är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in