Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag kollar av princip nästan aldrig på youtubers. Är väl för gammal för målgruppen, de flesta FIFA-tubers irriterar mig gränslöst med sitt fjortis-språk.
Men de som paketöppnar på tuben - särskilt de sponsrade - de är väl typ reklampelare för FIFA points? EA ger dem FP för att öppna så folk matar tanken att just idag kommer de packa massa IF.
Jag har öppnat paket till värde av flera miljoner i år via Sbc. Någon IF har det väl blivit men dyraste kortet till denna dag är väl Dybala som på den tiden gick för 150-180k. Det är bara inse att packa ens Neymars vanliga kort, då ska du ha vinna-på-lotto-tur. Typ.
Detta stör mig något enormt på Fifa FUT, varför man inte får bättre spelare, 99 av 100 kort känns som det är på spelare under 82 i rating, även i gold packsen.
Högsta jag fått var Kevin De Bruyne och Toni Kroos men då har jag öppnat närmare 50 paket i Deluxe versionen.
Sedan har jag även köpt några special paket utan att lyckats få några vettiga spelare. Man får vara glad om man lyckas få någon som är värd mer än själva paketet många gånger.
Generellt sett tror jag man får tillbaka ca 40% av paketets värde vilket troligen även EAs affärside är med sina gold packs.
Jag tycker det borde finnas typ en auktion med riktiga pengar i FUT för som det är nu får man betala löjligt mycket för att ha en chans på att köpa Ronaldo.
1 miljon coins är värd ca 150 pund, det är tre gånger typ vad spelet kostar, löjliga priser.
Vill man skaffa Messi, Neymar och Ronaldo får man lägga ner typ 10.000kr på att köpa coins med risken att du blir bannad.
Det säger sig självt att ingen normal Fifa spelare kommer få dessa spelare.
Det borde som sagt finnas ett vettigare sätt att köpa Fifa spelare på, typ auktioner med riktiga pengar.