Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-12, 21:12
  #1
Medlem
Vilka argument finns för att vi redan är döda?
Jag bryr mig inte ifall du tror det eller ej, hitta argument för.
Citera
2016-08-12, 21:26
  #2
Medlem
goran744s avatar
Vi är döda därför att vi inte har vett att leva😂
Citera
2016-08-12, 22:19
  #3
Medlem
För mig är dagens musik en av de främsta argumenten. Den innehåller inte samma dynamik som musiken från nittonhundratalet. Jag får känslan av att antingen är det jag som har dött eller så har världen gått under utan att jag märkte det.

Men det finns många saker som ger mig denna känsla, oftast har det med hur folk agerar och pratar osv. Enligt mig är dock inte efterlivet helt fel så kanske är det ändå så att jag hamnade i himlen. Jag vet inte.
Citera
2016-08-12, 22:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
För mig är dagens musik en av de främsta argumenten. Den innehåller inte samma dynamik som musiken från nittonhundratalet. Jag får känslan av att antingen är det jag som har dött eller så har världen gått under utan att jag märkte det.

Men det finns många saker som ger mig denna känsla, oftast har det med hur folk agerar och pratar osv. Enligt mig är dock inte efterlivet helt fel så kanske är det ändå så att jag hamnade i himlen. Jag vet inte.

Musik är roligt att tänka på.
Tänk att hela universums rörelse har rört sig fram till att en låt spelas/rör sig så att vi kan lyssna på den.
Det ligger mycket bakom låtar och oss.
Citera
2016-08-12, 22:47
  #5
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Musik är roligt att tänka på.
Tänk att hela universums rörelse har rört sig fram till att en låt spelas/rör sig så att vi kan lyssna på den.
Det ligger mycket bakom låtar och oss.
Universum betyder dessutom, en sång,en melodi.
Uni=en.
Versum=sång, melodi.
Så att vara död kan vara att vara en ton i evigheten . En ton som för evigt rör sig framåt bland massor av andra toner.
En dödlig symfoni.
__________________
Senast redigerad av goran744 2016-08-12 kl. 23:08.
Citera
2016-08-12, 22:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Universum betyder dessutom, en sång,en melodi.
Uni=en.
Versum=sång, melodi.
Så att vara död kan vara att en ton i evigheten . En ton som för evigt rör sig framåt bland massor av andra toner.
En dödlig symfoni.

Snyggt.
Citera
2016-08-12, 23:01
  #7
Medlem
Ser du hur dåligt det är i Sverige och i världen idag? Vi levde förr, sedan dog vi och detta är helvetet.
Citera
2016-08-12, 23:02
  #8
Medlem
Själv är jag dōd i de flesta avseenden och folk omkring mig verkar alltmer som spōken och zombies, så jag kanske befinner mig i det där gränslandet som tv4 medierna vill att besvärliga andar ska lämna eftersom dom är arga och besvikna och saker fungerar inte som dom är vana.
Tja jag kan nog vara där...
Citera
2016-08-12, 23:40
  #9
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Jag hittar det inte på wikipedia, men jag har också hört det nånstans.
Vet inte vart ifrån men.
Läste det en gång även jag.
Minns inte vart. Har något med språk och översättning att göra.
Passande också kan jag tycka eftersom vi människor älskar att sjunga och skapa musik av oljud egentligen.
Häftigt.
Skapa något ur kaos som vi annars har svårt att greppa.
Döden är väl också ett kaos eller för all del kan döden även betyda livet.
Det kan ju även vara så att livet är döden.
Vi kanske föds vid döden. Och själva livet är födslovärkar och den svåra passagen ut ur livmodern.
Citera
2016-08-13, 01:24
  #10
Medlem
EmelindaTeTs avatar
Kanske inte döda än, limbo. Ingenting tar slut, går bara runt runt. Det sker saker men ingenting händer. Eller så är vi i Helvetet, det har ju blivit varmare.
Citera
2016-08-13, 03:32
  #11
Medlem
Diamondgrits avatar
Jovisst är vi alla döda. Men inte "redan döda" utan bara döda. Vi är köttrobotar. Våra tankar är förutbestämda på sätt som vi alltid kunnat ana men aldrig helt kommer att kunna förstå. På så vis regerar vi på det vi ser och hör och känner, tar vi hand om den genetiska gåva vi fick av de döda ting - de rörliga statyer av organisk massa vi kallade mamma och pappa, kör vi våra program tills vi slits ned eller får funktionsfel. Och sen slutar vi fungera. Det finns ingen utväg, vi är totalt viljelösa slavar till vår egen existens. Någon räddning finns inte och levde, på riktigt, gjorde vi aldrig.

Förresten universum betyder varken en sång eller "turned into one" ("turned into" betyder förvandlas till, "versum" är "turn" som i rotera), utan ungefär "det roterande alltet".
Citera
2016-08-13, 08:29
  #12
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jovisst är vi alla döda. Men inte "redan döda" utan bara döda. Vi är köttrobotar. Våra tankar är förutbestämda på sätt som vi alltid kunnat ana men aldrig helt kommer att kunna förstå. På så vis regerar vi på det vi ser och hör och känner, tar vi hand om den genetiska gåva vi fick av de döda ting - de rörliga statyer av organisk massa vi kallade mamma och pappa, kör vi våra program tills vi slits ned eller får funktionsfel. Och sen slutar vi fungera. Det finns ingen utväg, vi är totalt viljelösa slavar till vår egen existens. Någon räddning finns inte och levde, på riktigt, gjorde vi aldrig.

Förresten universum betyder varken en sång eller "turned into one" ("turned into" betyder förvandlas till, "versum" är "turn" som i rotera), utan ungefär "det roterande alltet".
http://www.etymonline.com/index.php?term=universe
https://en.wiktionary.org/wiki/versus
http://www.etymonline.com/index.php?...wed_in_frame=0
https://sureshemre.wordpress.com/201...y-of-universe/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback