• 1
  • 2
2016-08-12, 04:26
Medlem
Mvks avatar
Har haft 2 seriösa/längre förhållanden som tagit slut pga att tjejen velat ha barn men inte jag.

Jag själv var ett extremt lugnt barn när jag var liten.
Grät sällan och gjorde inte mkt väsen av mig.
Detta har bekräftats av föräldrar, syskon, släkt och vänner till familjen.
Har minnesbilder från när jag var liten och kommer ihåg att jag redan då störde mig på andra barn för dom skrek och lipade för minsta lilla.

I vuxen ålder står jag inte ut med barn, stör mig på dom och skulle aldrig drömma om att skaffa unge.
Trotsiga, otacksamma, småkryp som tar 18 år att få väck.
Även skötsamma barn är extra jobb och besvär.

Vafan skaffar ni barn för öht??
Finns det inte nog med barn i världen?
Har ni självskadebeteende?
Måste ni föra vidare era "fantastiska" gener i all oändlighet??
Varför komplicera sitt liv med ännu mer problem och bekymmer?
Har ni så innehållsfattiga liv att ni känner ett behov av "action"?

Jag har under mina snart 40 år träffat 1 tjej som inte ville ha barn men hon var upptagen givetvis.
Vågar fan inte ge mig in i ett partnerskap med kvinnor längre för det slutar alltid på samma sätt....
Finns det tjejer som INTE ser mannen som en avelstjur och som kan njuta av livet istället?
Citera
2016-08-12, 04:46
Medlem
EmelindaTeTs avatar
Klart det finns tjejer som inte vill ha barn, men det verkar finnas fler av dem som vill. Jag har ju ingen statistik över det hela men skulle tro att det är en låg procent som helt enkelt inte har någon önskan att ha barn. Själv saknar jag helt önskan till det.
Citera
2016-08-12, 04:52
Medlem
nedboys avatar
Men eftersom du är runt 40 år så borde många av de tjejer du träffar ha barn som är mellan 15-20 år. Om du nu går på tjejer i din egna ålder vill säga? Håller du fortfarande på med 20-åriga tjejer så är det en annan sak.

Men som sagt om du träffar tjejer i din ålder så är det vanligtvis inte långt kvar med barnen hemma. Då kanske det till och med kan vara trevligt med ett vuxet barn i familjen?
Citera
2016-08-12, 04:57
Medlem
Gomens avatar
Du beskriver mig i varenda detalj i din trådstartare inlägg. Själv vill jag aldrig ha barn i framtiden pga all tid man måste lägga på barnet osv.

Pratade med en arbetskollega om detta nyligen och hon sa att man ändrar sig med tiden. Med andra ord, har du inte hittat den "rätta" än för ens ha tanken på göra barn. Hennes pojkvän var likadan som dig. Det ändrade på sig med tiden med henne som flickvän sa hon. Efter några år av förhållande kom lusten upp för honom att föra vidare sina gener. Flera år av kärlek minskar din tänkande angående barn, sa hon. Hennes pojkvän var världens gladaste man då han såg sin son för första gången.

Finns väl många tjejer som inte vill ha barn i början av en förhållande, men det ändrar nog sig med tiden. Leta och fråga helt enkelt. Säg det på första dejten så du har fått det överstruket.
Citera
2016-08-12, 04:59
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmelindaTeT
Klart det finns tjejer som inte vill ha barn, men det verkar finnas fler av dem som vill. Jag har ju ingen statistik över det hela men skulle tro att det är en låg procent som helt enkelt inte har någon önskan att ha barn. Själv saknar jag helt önskan till det.

Menar du att du är 100% säker på att du ALDRIG vill ha barn.
Tror du att du skulle ångra dig 7 år in i förhållandet och börja lipa om att klockar tickar och att "din syster skaffat barn" och att du minsann också vill ha valpar?

Dvs finns det risk att du skulle ändra dig?
Vill bara veta om det finns kvinnor som bergsäkert vet att dom aldrig vill ha barn.
Citera
2016-08-12, 05:12
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men eftersom du är runt 40 år så borde många av de tjejer du träffar ha barn som är mellan 15-20 år. Om du nu går på tjejer i din egna ålder vill säga? Håller du fortfarande på med 20-åriga tjejer så är det en annan sak.

Men som sagt om du träffar tjejer i din ålder så är det vanligtvis inte långt kvar med barnen hemma. Då kanske det till och med kan vara trevligt med ett vuxet barn i familjen?
Ville inte outa min exakta ålder men jag förstår hur du tänker men även äldre barn eller barn i tonåren tar tid.
Det ska fixas och donas, ringas stup i kvarten och tiggas pengar.
Varför ger man sig själv en sån enorm uppgift frivilligt som man inte kan avsägas sig ifrån?
Som att börja jobba på ett jobb som varar hela livet, alltid jourtelefon.
Vill man umgås så umgås man med vänner, vill man ha närhet, resa och hitta på saker skaffar man tjej.
Varför barn????

Citat:
Ursprungligen postat av Gomen
Du beskriver mig i varenda detalj i din trådstartare inlägg. Själv vill jag aldrig ha barn i framtiden pga all tid man måste lägga på barnet osv.

Pratade med en arbetskollega om detta nyligen och hon sa att man ändrar sig med tiden. Med andra ord, har du inte hittat den "rätta" än för ens ha tanken på göra barn. Hennes pojkvän var likadan som dig. Det ändrade på sig med tiden med henne som flickvän sa hon. Efter några år av förhållande kom lusten upp för honom att föra vidare sina gener. Flera år av kärlek minskar din tänkande angående barn, sa hon. Hennes pojkvän var världens gladaste man då han såg sin son för första gången.

Finns väl många tjejer som inte vill ha barn i början av en förhållande, men det ändrar nog sig med tiden. Leta och fråga helt enkelt. Säg det på första dejten så du har fått det överstruket.

Det är det jag är rädd för, att inställningen ska ändras å så sitter man där med känslor för nån och ett evigt tjat om ungar som inte fanns där från början.
Citera
2016-08-12, 05:17
Medlem
kvantares avatar
Det finns nog väldigt få tjejer som inte vill ha barn. Vissa yngre tjejer säger att de inte vill ha barn, men när de är i 30-årsåldern och börjar närma sig 40 så brukar ångesten/hormonerna slå till på riktigt. Vilket ofta resulterar i att hon glömmer att äta p-piller eller så blir det hål i kondomen.
Citera
2016-08-12, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Menar du att du är 100% säker på att du ALDRIG vill ha barn.
Tror du att du skulle ångra dig 7 år in i förhållandet och börja lipa om att klockar tickar och att "din syster skaffat barn" och att du minsann också vill ha valpar?

Dvs finns det risk att du skulle ändra dig?
Vill bara veta om det finns kvinnor som bergsäkert vet att dom aldrig vill ha barn.
Det spelar ingen roll vad de än säger. Rätt som det är så börjar det kurra i göra-barn-tarmen..

Eller så råkar, (eller 'råkar') de bli gravida, fast ni haft kondom, och vips så är hor-monerna igång..

Och vi vet ju vilket kön som har all makt över fröet....bara för att det befinner sig i deras magar..

Det finns nog en hel del tjejer som påstår att de aldrig kommer att vilja ha barn, men i 'slut'-ändan..
Senast redigerad av xxooww 2016-08-12 kl. 05:22.
Citera
2016-08-12, 05:23
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantare
Det finns nog väldigt få tjejer som inte vill ha barn. Vissa yngre tjejer säger att de inte vill ha barn, men när de är i 30-årsåldern och börjar närma sig 40 så brukar ångesten/hormonerna slå till på riktigt. Vilket ofta resulterar i att hon glömmer att äta p-piller eller så blir det hål i kondomen.

Grattis till 1a inlägget.
Glad att du fann ämnet var så brådskande och viktigt att du rev upp det gamla kontot från 2015 och bidrog till tråden

Tror inte jag som man någonsin kommer att förstå den biologiska kvinnliga barnlängtan som jag tycker är idiotiskt...... lika idiotisk som kvinnor tycker vi män är när vi följer våra drifter när vi sprider vår säd och det så fint kallas "otrohet" eller lössläppthet.
Senast redigerad av Mvk 2016-08-12 kl. 05:29.
Citera
2016-08-12, 05:29
Medlem
Mvks avatar
För mig kvittar det ärligt talat om vi människor dör ut som ras så bespara mig snacket om människans överlevnad, det finns inget fantastiskt med oss som måste leva vidare.
Jorden mår bevisligen bättre på dom platser där vi inte finns men det är en annan diskussion, här i tråden talar vi om kvinnors barnalängtan.
Citera
2016-08-12, 05:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Grattis till 1a inlägget.
Glad att du fann ämnet var så brådskande och viktigt att du rev upp det gamla kontot från 2015 och bidrog till tråden

Tror inte jag som man någonsin kommer att förstå den biologiska kvinnliga barnlängtan som jag tycker är idiotiskt...... lika idiotisk som kvinnor tycker vi män är när vi följer våra drifter som sprider vår säd och det så fint kallas "otrohet" eller lössläppthet.
Skapelsen är helt fantastisk, och deras barnlängtan gör att människan undviker att dö ut, men det jag lackar ur på helt jävla......är hur så många kvinnor är beredda att kallt utnyttja män för att få 'sina' barn. Ett antal kvinnor har sagt - t o m to my face, och i stort sett alla utan att skämmas det minsta - att den mannen tog hon bara för att få sina barn. Och sedan är de singlar o knullar runt o 'njuter av livet'.....och inte sällan gör de allt de kan för att få söner....(gissa varför..).

Ju äldre man blir, desto mer, (tyvärr) vet man hur kvinnor fungerar...
Citera
2016-08-12, 05:33
Medlem
Sunimods avatar
Jag tror du ska undvika att skaffa tjej också. Du kommer bli störd på alla deras förehavanden också.

Har du behov av att vara med en kvinna ibland så finns det de som gör det mot betalning men du ska nog aldrig ha ett fast förhållande eller gifta dig. Det kommer en vardag i alla förhållanden och då kommer du störa dig på alla hennes sätt.

Symtomen som du beskriver med barn är nog tillräcklig indikation på hur du är. Troligen är du enda barnet och fått rätt så mycket uppmärksamhet när du växte upp och slapp syskon att "störa" dig på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in