Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Men eftersom du är runt 40 år så borde många av de tjejer du träffar ha barn som är mellan 15-20 år. Om du nu går på tjejer i din egna ålder vill säga? Håller du fortfarande på med 20-åriga tjejer så är det en annan sak.
Men som sagt om du träffar tjejer i din ålder så är det vanligtvis inte långt kvar med barnen hemma. Då kanske det till och med kan vara trevligt med ett vuxet barn i familjen?
Ville inte outa min exakta ålder men jag förstår hur du tänker men även äldre barn eller barn i tonåren tar tid.
Det ska fixas och donas, ringas stup i kvarten och tiggas pengar.
Varför ger man sig själv en sån enorm uppgift frivilligt som man inte kan avsägas sig ifrån?
Som att börja jobba på ett jobb som varar hela livet, alltid jourtelefon.
Vill man umgås så umgås man med vänner, vill man ha närhet, resa och hitta på saker skaffar man tjej.
Varför barn????
Citat:
Ursprungligen postat av
Gomen
Du beskriver mig i varenda detalj i din trådstartare inlägg. Själv vill jag aldrig ha barn i framtiden pga all tid man måste lägga på barnet osv.
Pratade med en arbetskollega om detta nyligen och hon sa att man ändrar sig med tiden. Med andra ord, har du inte hittat den "rätta" än för ens ha tanken på göra barn. Hennes pojkvän var likadan som dig. Det ändrade på sig med tiden med henne som flickvän sa hon. Efter några år av förhållande kom lusten upp för honom att föra vidare sina gener. Flera år av kärlek minskar din tänkande angående barn, sa hon. Hennes pojkvän var världens gladaste man då han såg sin son för första gången.
Finns väl många tjejer som inte vill ha barn i början av en förhållande, men det ändrar nog sig med tiden. Leta och fråga helt enkelt. Säg det på första dejten så du har fått det överstruket.
Det är det jag är rädd för, att inställningen ska ändras å så sitter man där med känslor för nån och ett evigt tjat om ungar som inte fanns där från början.