2016-08-12, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag känner en tjej som fick frågan av en kille på gymmet om hon kunde tänka sig att använda trosskydd som han sen kunde tänka sig att köpa av henne. Han sa att han redan hade kunder och andra tjejer som sålde till honom. Hon skulle då använda trosskyddet under hela dagen och sen vid gymmet på kvällen så kunde han ta över det för en liten peng.

De tjejer som jag har umgåtts i nakentillstånd under längre tider brukar använda trosskydd i slutet av mensveckan. Är inte det de vanligaste?

Ja Det stämmer.
Kunder (både kön!) behöver att lukta på trosskydd medan man runkar/onanerar bättre!
Citera
2016-08-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag kan förstå att ni tjejer har mensskydd (tamponger eller bindor) när ni har mens. Men vad är poängen med trosskydd?

Behöver era trosor skyddas emot flytningar? Ni kan köpa nya 3-pack på HM för 99 kr. Eller lägg de bara i en 90-graders-tvätt. Hur svårt är det?

Jag är man. Jag köper inte nya kalsonger pga pungsvett.

Tjejer/kvinnor får "lim" på trosor pga håll livmoder levande och må bra!
För att kunna föda barn med hjälp från "lim", därför får kvinnor lim hela från
tonår till vuxen. Det slutar eventuellt efter 50 ålder. Mensen slutar oftast vid 50 ålder.
"Lim" försvinner samband med mensen slutar efter 50 ålder.
Det luktar noll efter 50 ålder...

"lim"=Flytningar...
Citera
2016-08-12, 00:33
Medlem
InnocentBystanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Exakt. Dessutom buffert när man har tampong för damage control.

Fattar inte de som tror att trosor behöver tvättas i 90C på grund av flytningar... Det är ingen radioaktiv vätska direkt. Och det är väldigt sällan trosskydd används bara för flytningar då sådana "fukthärdar" sabbar bakteriebalansen = svamp.

Förvånande hur lite vissa vet om feminim intimhygien.

Bra poäng där, i vissa fall kan trosskydden faktiskt göra att man får rikligare flytningar än man annars skulle ha haft! Precis som när man överdoserar med för stark och parfymerad tvål. Bakteriebalansen spårar ur fullständigt, resultatet blir dålig lukt och i värsta fall svamp.

Har kollegor med den här typen av problem. De är inne i en ond cirkel. De känner sig superofräscha och tvättar sig samt byter trosskydd flera gånger per dag men det blir såklart bara värre. Och de VÄGRAR att ta ett par trosskydds-fria dagar för att se om det skulle hjälpa. Sorgligt...
Citera
2016-08-12, 00:48
Medlem
PWNSTARZoCOMs avatar
För att flytningar kan bleka sönder underkläder plus att tjejerna kanske vill känna sig fräscha, hur gammal är du TS?
Citera
2016-08-12, 03:22
Medlem
Danneskjölds avatar
Haha.. Aldrig reflekterat över fenomenet trosskydd, men gissar att jag antagit att det var en synonym för binda Där lärde man sig nåt!
Citera
2016-08-12, 03:51
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-zZZZ
tonår till vuxen. Det slutar eventuellt efter 50 ålder. Mensen slutar oftast vid 50 ålder.

"lim"=Flytningar...

Du är karl va??

Jag kan upplysa om att flytningar inte försvinner när mensen försvinner.

Är 51 och genom klimakteriet sedan många år men slipper inte flytningar för det.
Har man tur och inte har torra slemhinnor får man dras med flytningar.
Citera
2016-08-12, 05:16
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PWNSTARZoCOM
För att flytningar kan bleka sönder underkläder plus att tjejerna kanske vill känna sig fräscha, hur gammal är du TS?

Vad har ålder med detta att göra? Finns de som är 60 och inte vet detta. Allt handlar väl om hur påläst man är osv.
Citera
2016-08-12, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Kvinnor läcker sekret ur kissimurran. Även kallat flytningar.
Det kan vara knappt synligt det kan vara lukt eller färg beroende på var i menstruationscykeln man är eller om man fått en infektion.
Kvinna har sekret i km så det går att genomföra samlag.
Och det är sekret i äggstockar och livmoder....som är öppen nedåt...mot trosan.

1177 har en förklaring.
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Flytningar-fran-underlivet/?ar=True
Annars googla!
Alla trosor går inte att köra i hett vatten och en del går typ sönder och tappar sin elasticitet redan vid mera än 40 grader och då kan man inte få dom riktigt rena. Tror inte det finns några trosor alls som klarar 90 eller ens 60 grader.
Alltså om man tillhör den kategorin som har flytningar jämt eller kanske ibland så räddar det trosorna.

Mera frågor?
Vad ar du for acklig manniska? Trosor kors i 60. Det ar dovidrigt att kopa trosor som bara gar att tvatta i 40
Citera
2016-08-12, 07:38
Medlem
SkepticalHippos avatar
Har aldrig varit någon klassisk trosskyddsanvändare, jag tycker generellt att det är onödigt. För mig brukar det räcka att byta trosor då jag duschar. När jag var gravid fick jag dock lov att använda det, fyfasen vad det rann till. Då insåg jag nyttan.
Citera
2016-08-12, 09:41
Medlem
Ingen aning, antagligen pga marknadsföring som brudarna tror man måste använda trosskydd. Ett skapat behov med andra ord, för hundra år sen fanns inte trosskydd så du förstår själv hur löjligt det är.
Citera
2016-08-12, 10:14
Medlem
Den här tjejen har löst problemet på ett annat sätt...

https://twitter.com/leretourdujetd1/status/740531215275593728
Citera
2016-08-12, 10:16
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-zZZZ

"lim"=Flytningar...

Varför kallar du flytningar för "lim", är du 12?

Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Ingen aning, antagligen pga marknadsföring som brudarna tror man måste använda trosskydd. Ett skapat behov med andra ord, för hundra år sen fanns inte trosskydd så du förstår själv hur löjligt det är.

Produkter finns till försäljning för att efterfrågan finns, inte tvärtom, ditt sär. Sen finns det vissa uppstickare som man tror ska sälja, baserat på andra produkters försäljning, som lanseras innan riktig efterfrågan finns. Men majoriteten av varorna du ser i affären finns det en efterfrågan på.

Tror du att tyg är något nytt, modernt påhitt? Vad gjorde man innan blöjan då, fanns inte behovet för 100 år sedan heller?

Jösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in