2016-08-11, 18:38
Medlem
Mohaves avatar
Jag kan förstå att ni tjejer har mensskydd (tamponger eller bindor) när ni har mens. Men vad är poängen med trosskydd?

Behöver era trosor skyddas emot flytningar? Ni kan köpa nya 3-pack på HM för 99 kr. Eller lägg de bara i en 90-graders-tvätt. Hur svårt är det?

Jag är man. Jag köper inte nya kalsonger pga pungsvett.
Citera
2016-08-11, 18:41
Medlem
Det kanske kommer annat är svett från damernas privata delar? Men det är en bra fråga, ska bli intressant att läsa svaren! (Vågar inte fråga frugan)
Citera
2016-08-11, 18:43
Medlem
RingInteSnutens avatar
Kvinnor har flytningar, troskydd samlar upp detta för att skydda trosorna/byxor.

Hur gammal är du, 12?
Citera
2016-08-11, 18:44
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Fast flytningar och pungsvett är ju inte direkt samma sak. Flytningar finns i alla färger och former och en del kvinnor har rikligare än andra. För de som har rikliga så måste du väl hålla med om att det är lättare att byta trosskydd ett par gånger per dag än att gå omkring med 4 par trosor i väskan för att behöva byta?

Trosskydd kan man dessutom använda i slutet på mensen när det inte kommer lika mycket och man inte har behov av tampong eller binda.
Citera
2016-08-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag kan förstå att ni tjejer har mensskydd (tamponger eller bindor) när ni har mens. Men vad är poängen med trosskydd?

Behöver era trosor skyddas emot flytningar? Ni kan köpa nya 3-pack på HM för 99 kr. Eller lägg de bara i en 90-graders-tvätt. Hur svårt är det?

Kvinnor läcker sekret ur kissimurran. Även kallat flytningar.
Det kan vara knappt synligt det kan vara lukt eller färg beroende på var i menstruationscykeln man är eller om man fått en infektion.
Kvinna har sekret i km så det går att genomföra samlag.
Och det är sekret i äggstockar och livmoder....som är öppen nedåt...mot trosan.

1177 har en förklaring.
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Flytningar-fran-underlivet/?ar=True
Annars googla!
Alla trosor går inte att köra i hett vatten och en del går typ sönder och tappar sin elasticitet redan vid mera än 40 grader och då kan man inte få dom riktigt rena. Tror inte det finns några trosor alls som klarar 90 eller ens 60 grader.
Alltså om man tillhör den kategorin som har flytningar jämt eller kanske ibland så räddar det trosorna.

Mera frågor?
Citera
2016-08-11, 19:47
Medlem
ytterligare ett mysterium förklarat! , lås tråden!
Citera
2016-08-11, 19:51
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det kan vara knappt synligt det kan vara lukt eller färg beroende på var i menstruationscykeln man är eller om man fått en infektion.

1177 har en förklaring.
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Flytningar-fran-underlivet/?ar=True
Annars googla!
Alla trosor går inte att köra i hett vatten och en del går typ sönder och tappar sin elasticitet redan vid mera än 40 grader och då kan man inte få dom riktigt rena. Tror inte det finns några trosor alls som klarar 90 eller ens 60 grader.
Alltså om man tillhör den kategorin som har flytningar jämt eller kanske ibland så räddar det trosorna.

Mera frågor?
Det låter märkligt med trosor som inte tål en eller ett par tvättar.

Men om det är på det sättet så är det väl bättre att slänga dem och köpa nya. När jag har varit på Lindex, HM och liknande ställen så brukar de har korgar där du kan köpa fullt funktionella trosor för ett par tior!
Citera
2016-08-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Det kanske kommer annat är svett från damernas privata delar? Men det är en bra fråga, ska bli intressant att läsa svaren! (Vågar inte fråga frugan)

Menar du seriöst ?
Citera
2016-08-11, 19:56
Medlem
Man kanske vill känna sig fräsch om man har problem med mycket flytningar? Inte så kul att behöva få sina underkläder förstörda. Är det verkligen något att störa sig på?
Citera
2016-08-11, 20:09
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

1177 har en förklaring.
Annars googla!

Mera frågor?
Självklart finns det mängder av bomullstrosor som är lämpade för tvätt i 60ºC.
Citera
2016-08-11, 20:14
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave

Ibland är mensen inte så riklig att trosskydd räcker, tror du kvinnor blöder som en kran med endast av och på?
Citera
2016-08-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Självklart finns det mängder av bomullstrosor som är lämpade för tvätt i 60ºC.

Finns även de underkläder (både kalsonger och trosor) som klarar att tvättas i 95 grader, och varmare går det väl inte att tvätta.

https://www.amazon.co.uk/HERMKO-1031-European-OEKO-TEX-Couleur/dp/B00FFL7FXE

De länkade är förresten tillverkade i EU av europeisk bomull.
Senast redigerad av Hominem 2016-08-11 kl. 20:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in