2016-08-11, 18:17
Som topic lyder. Har ett jobb i dagsläget som jag alltid velat ha. När jag pluggade var det just ett sånt här jobb jag var taggad på. Men nu av någon jävla anledning så presterar jag inte ur min bästa förmåga. Känns som att jag har betydligt mer och ge, men får inte ut det. Kan tillägga att tjänsten är vikariat, så jag har min gamla tjänst på företaget kvar som kräver mindre ansvar och tankeverksamhet, rätt monotont.. Men när jag går runt på jobbet tänker jag "vad tänker folket här om mig?", "tänk om jag inte kan ett skit egentligen?", "tänk om jag misslyckas.. Fan om det skulle ske", "tänk om jag gör ett jättefel som gör att företager konkar (kommer förvisso inte ske men kan ändå tänka såhär)", "mina gamla medarbetare, vad anser de om att jag bytt tjänst? Hatar de mig nu?" Osv osv.. Gör att tankarna faller på annat. Så otroligt kämpigt, får ont i magen och överanalyserar sönder
Citera
2016-08-11, 18:59
Medlem
bithaxs avatar
Det där brukar försvinna när du gör ett genombrott.
Identifiera en utmaning, anta den och lös den så kommer du se att både din självkänsla och ditt självförtroende blir bättre. Jobbet blir också lite mer intressant av någon anledning.

När det går trögt hjälper det ofta att skriva en lista med saker som behöver göras, och ta dem en och en. Ligger man bara i så går det att klättra över berg, en klippkant i taget.

En fördel med en lista är att du också får en backlog på vad du faktiskt har presterat.
Så om någon (t.ex. en kund eller chef) ifrågasätter eller undrar vad du gjort så kan du plocka saker från listan.
Senast redigerad av bithax 2016-08-11 kl. 19:05.
Citera
2016-08-12, 21:01
Medlem
knazbarnets avatar
Försök lägga dom tankarna åt sidan i 2-3 veckor och bara fokusera på själva jobbet och inte vad andra tycker.

Utvärdera ditt arbete utifrån vad du själv tycker. Vad har du gjort bra och vad har varit svårare. Hur ska du göra för att klara av det svårarare bättre?

Är farligt när för mkt av tankarna handlar om vad andra tycker. Och som nämnt gör en lista och bocka av så kommer du slippa det mesta av stressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in