2016-08-10, 18:58
Medlem
KenLoachs avatar
Hej. Under den senaste veckan har jag haft ett problem med min dator (Toshiba, windows 8) som jag aldrig sttt p tidigare.

Problemet r stndigt terkommande och gr att jag inte lngre kan surfa normalt.

Datorn funkar felfritt fram tills att att en popupp-ruta kommer upp med rubriken: "Ursprunglig vrd fr skriptad diagnostik har slutat att fungera" sen fljer texten "Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stngs och du kommer att meddelas om det finns ngon lsning p problemet". Man kan sen enbart klicka p "stng program", men det framgr inte vilket program det gller. Inget meddelande om ngon lsning visas heller.

Nr man sedan ppnar webblsaren, eller fortstter surfa gr det fruktansvrt sltt och till slut str den bara och laddar utan att komma nn vart. D tvingas man starta om datorn (ibland stnga av den p knappen fr att den kr fast helt). Sen funkar det felfritt igen tills denna ruta ganska snart visar sig igen.

Kan tillgga att det r likadant oavsett webblsare (testat att enbart kra bde explorer, firefox och chrome). Har ocks avinstallerat bde firefox och chrome och installerat om dessa i sina senaste versioner, men utan resultat.

Ngon som vet vad problemet beror p? Och framfrallt, hur man kan f bukt med det?

Tack p frhand!
Citera
2016-08-10, 19:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nmner Windows 8. Har du inte uppgraderat till Windows 8.1?

Du br gra detta och drefter kr en systemgranskning - sfc /scannow
Citera
2016-08-10, 19:20
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nmner Windows 8. Har du inte uppgraderat till Windows 8.1?

Ber om urskt, windows har uppgraderat sig sjlv, har numer Windows 10 om jag lser av det rtt.
Citera
2016-08-10, 19:22
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du br gra detta och drefter kr en systemgranskning - sfc /scannow

Hur gr man en sdan hr systemgranskning du talar om? Och vad kan man f ut genom denna?
Citera
2016-08-10, 19:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och har du uppgraderat till Windows 10 Anniversary?

Information om sfc /scannow

https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929833
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in