Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-11, 18:06
  #13
Medlem
Det ryktas att mannen var styrelsemedlem i Eskilstuna Unga Muslimer, en av föreningarna som ingår i Sveriges Unga Muslimer.

Ordföranden för SUM heter Rashid Musa och har tillsammans med Afrosvenskarnas Riksförbund och Mattias Gardell varit mycket kritiska mot skärpt terroristlagstiftning.

Intressant utveckling ...
Citera
2016-08-11, 18:59
  #14
Medlem
Jo det stämmer. Han var ledamot i Al Salam Sportklubb som är en förening inom SUM

http://www.alsalaam.se/page1006.html

Citat:
Ursprungligen postat av D123
Det ryktas att mannen var styrelsemedlem i Eskilstuna Unga Muslimer, en av föreningarna som ingår i Sveriges Unga Muslimer.

Ordföranden för SUM heter Rashid Musa och har tillsammans med Afrosvenskarnas Riksförbund och Mattias Gardell varit mycket kritiska mot skärpt terroristlagstiftning.

Intressant utveckling ...
Citera
2016-08-11, 19:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Jo det stämmer. Han var ledamot i Al Salam Sportklubb som är en förening inom SUM

http://www.alsalaam.se/page1006.html

Är det säkert att det är han som dödades?
Citera
2016-08-11, 19:46
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Bryr mig inte om hyckleriet här i Väst. Det existerar inte för mig.

Alla som vill befria muslimska länder, alla som vill befria Syrien och det syriska folket från brutala Assad regimen ses som "våldsbejakande". Och alla som vill ha islamiska lagar ses som "islamister". Man vill att alla i Sverige ska vara ateistiska bögälskande liberaler och är man det inte så blir man demoniserad.

Å andra sidan om någon hyllar brutala Assad regimen eller Shia miliserna eller hyllar Putins invasion av Syrien, då händer ingenting, då ses man som en vanlig person.

Till detta hyckleriet är det enda alternativet vapen i Syrien och att hjälpa det syriska folket befria sig själva, oavsett vad dessa hycklare och islamhatare i Väst säger och tycker.

Om du nu inte skulle vara ett troll, flashback betalar säkert mer än gärna flygbiljetter för dina nära och kära till Syrien/afghanistan/irak eller vart fan du nu kommer ifrån.
Citera
2016-08-11, 20:23
  #17
Medlem
Är det inte sonen till ordföranden i Rahmanmoskén som dött? Eller är det en till nu?
Från 2a tråden
(FB) IS medlemmar Eskilstuna.
Hans son är ju 21 enligt ratsit och rimmar på Tarzan Paris. Sitter/satt i kommitén för Eskilstunas Unga Muslimer.

Ser att det skiljer en bokstav i efternamnet på ledarmotem i EUM och sonen. Kanske inte är samma, om det inte är ett stavfel?
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2016-08-11 kl. 20:35.
Citera
2016-08-11, 20:44
  #18
Medlem
Nu finns storyn på Avpixlat

http://avpixlat.info/2016/08/11/medl...ades-i-syrien/
Citera
2016-08-11, 21:01
  #19
Medlem
Man brukar ju få höra att det mest är "småkriminella utan djupare kunskaper i Islam" som blir terrorister, men sonen till en Imam borde ju ha plockat upp ett och annat?
Citera
2016-08-12, 00:24
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Nu finns storyn på Avpixlat

http://avpixlat.info/2016/08/11/medl...ades-i-syrien/

Bara för mig avpixlat är nere?
Är det rätt person? Är det Tarzan Paris som är den döde 21-åringen och är han den som är ledarmot i E.U.M?
Enligt föreningens sida stavar han med "e" men enligt ratsit stavar han med "i".
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2016-08-12 kl. 00:30.
Citera
2016-08-12, 00:35
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Bara för mig avpixlat är nere?
"Server is down" för mig också. Man vill ju bara veta vem kräket var!
Citera
2016-08-12, 07:59
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Bryr mig inte om hyckleriet här i Väst. Det existerar inte för mig.

Alla som vill befria muslimska länder, alla som vill befria Syrien och det syriska folket från brutala Assad regimen ses som "våldsbejakande". Och alla som vill ha islamiska lagar ses som "islamister". Man vill att alla i Sverige ska vara ateistiska bögälskande liberaler och är man det inte så blir man demoniserad.

Å andra sidan om någon hyllar brutala Assad regimen eller Shia miliserna eller hyllar Putins invasion av Syrien, då händer ingenting, då ses man som en vanlig person.

Till detta hyckleriet är det enda alternativet vapen i Syrien och att hjälpa det syriska folket befria sig själva, oavsett vad dessa hycklare och islamhatare i Väst säger och tycker.
Jag håller i princip med, nu verkar det som han inte tillhörde IS och om han även var emot IS så kämpade han för en god sak. Det låter på dig som att du är Sunni, jag vet att långt ifrån alla Sunni stöder IS. Du nämner inte IS, vad anser du om dom?
Citera
2016-08-12, 08:07
  #23
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Jo det stämmer. Han var ledamot i Al Salam Sportklubb som är en förening inom SUM

http://www.alsalaam.se/page1006.html
Nej, Al Salam Sportklubb är inte en förening inom SUM. Al Salam Sportklubb delade dock styrelse med Eskilstunas Unga Muslimer och den senare är det.

Det finns mer information om Karzan Faris och de män som varit aktiva runt omkring denne från det här inlägget och framåt:
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
Citera
2016-08-12, 08:17
  #24
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bxpnlt
Jag håller i princip med, nu verkar det som han inte tillhörde IS och om han även var emot IS så kämpade han för en god sak. Det låter på dig som att du är Sunni, jag vet att långt ifrån alla Sunni stöder IS. Du nämner inte IS, vad anser du om dom?
Var finner du att Karzad Faris "var emot IS"?

Sedan ska sägas att det finns många falanger som krigar om herravälde i det sönderfallande Syrien och även om de inte uppnår den grad av vidrighet som IS strävar efter handlar det om grupper utan någon som helst respekt för liv och mänskliga rättigheter. De må vara kopplade till det Muslimska Brödraskapet eller Al Qaida, men många är djupt obehagliga och radikala i sin islamism / salafism.

Det finns uppgifter att Karzad Faris slogs för Jund al-Aqsa det är i så fall en radikal falang som står MB nära. Batuta skrev om det i en annan tråd.
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback