Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-15, 12:34
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Den pågående affären är hypead - ja. Den är dock inte inprisad i nuvarande kurs trots att den är så gott som garanterad.

Då åker vi!
Citera
2016-11-15, 13:40
  #74
Medlem
Maha kommer bli en fin fin investering, hoppas bara de Brasilianska myndigheterna är bättre än Sverige på att hålla sina tidsramar. Hur tror ni kursen står sig efter det blir officiellt att Maha Energy blir största sägare av Tartarugalicensen? VD Jonas Lindvall verkar helt hysterisk gällande fältet då han gång på gång uttryckt sig i stil med "jag kan inte sova om nätterna, så spänd är jag" osv, men hur tror ni marknaden reagerar? Kommer det bli en ala beowulf och dra 100% direkt eller får vi nöja oss med 20-30% för att sedan invänta produktionen och vidare forskning av fältet?
Citera
2016-11-15, 16:49
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perrerodlok
Maha kommer bli en fin fin investering, hoppas bara de Brasilianska myndigheterna är bättre än Sverige på att hålla sina tidsramar. Hur tror ni kursen står sig efter det blir officiellt att Maha Energy blir största sägare av Tartarugalicensen? VD Jonas Lindvall verkar helt hysterisk gällande fältet då han gång på gång uttryckt sig i stil med "jag kan inte sova om nätterna, så spänd är jag" osv, men hur tror ni marknaden reagerar? Kommer det bli en ala beowulf och dra 100% direkt eller får vi nöja oss med 20-30% för att sedan invänta produktionen och vidare forskning av fältet?

Om brasilien avtalet kommer med positivt utslag tror jag det blir en fet jävla rymdraket, det är så mycket hype i luften så det blir svårt att se något annat.

Åt andra hållet.. med negativt utslag ser vi samma resultat fast i motsatt riktning.
Citera
2016-11-23, 16:24
  #76
Medlem
Samtalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onetime4yourmind
Om brasilien avtalet kommer med positivt utslag tror jag det blir en fet jävla rymdraket, det är så mycket hype i luften så det blir svårt att se något annat.

Åt andra hållet.. med negativt utslag ser vi samma resultat fast i motsatt riktning.

Det intressanta med MAHA A är att ett positivt Brasilien-resultat är ett grönt ljus för vår fina rymdraket. Ett negativt resultat påverkar inte kursen så himla mycket eftersom att de har andra ställen att bedriva sin verksamhet på. Allt hänger med andra ord inte på Brasilien utan det känns som att det finns mycket uppsida.

Själv är jag besviken på att jag köpte in mig så dyrt, men å andra sidan så har jag satt en riktkurs på strax under 15 kronor per raket.

Fråga till er alla, tror ni att vi ser en kraftig och snabb ökning eller en långsammare stigning vid det positiva resultatet som förhoppningsvis kommer i år?
Citera
2016-11-23, 19:14
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samtalaren
Det intressanta med MAHA A är att ett positivt Brasilien-resultat är ett grönt ljus för vår fina rymdraket. Ett negativt resultat påverkar inte kursen så himla mycket eftersom att de har andra ställen att bedriva sin verksamhet på. Allt hänger med andra ord inte på Brasilien utan det känns som att det finns mycket uppsida.

Själv är jag besviken på att jag köpte in mig så dyrt, men å andra sidan så har jag satt en riktkurs på strax under 15 kronor per raket.

Fråga till er alla, tror ni att vi ser en kraftig och snabb ökning eller en långsammare stigning vid det positiva resultatet som förhoppningsvis kommer i år?

Jag tror absolut på en rejäl uppgång i samband med övertagandet av tartarugafältet, allt mellan 50-100%. När vi väl fått det fältet, det är då allt spännande börjar.
Citera
2016-11-27, 23:01
  #78
Medlem
Vad tror alla om Q3-rapporten som kommer 29.11.2016?
Citera
2016-11-28, 00:21
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steve.stiffbone
Vad tror alla om Q3-rapporten som kommer 29.11.2016?


Inget särskilt då Maha just nu producerar väldigt lite. Kanske lite roliga nyheter om vatten injiceringen (vilket skulle öka produktionen) samt kanske en officiell uppdatering angående Tartaruga.
Citera
2016-11-29, 08:44
  #80
Medlem
krigsoffrets avatar
POJKAR OCH FLICKOR!


PM


http://cws.huginonline.com/M/172601/...2059932_5.html


SES 50% SENARE!
Citera
2016-11-29, 08:53
  #81
Medlem
krigsoffrets avatar
Stængnings kurs igår 9.55


Øpnnar idag på minst 11.50
Citera
2016-11-29, 09:26
  #82
Medlem
Allt negativt som skulle kunna ske med denna verkar som bortblåst. Tartaruga Ok.Även om det springer iväg idag så ser jag för mig en trevlig resa från och med nu. Ser fram emot Q2 rapporten nästa år då allt skall vara IP and running!

Otroligt spännande resa framför oss här!
Citera
2016-11-29, 09:28
  #83
Medlem
Redan 1 vecka efter godkännandet går de igång med produktionen i Brasilien. Fantastiskt! VDn har hållt allt han lovat och att vi ser kurser runt 40kr 2017 är nu en stor sannolikhet.

Mvh Bollinger
__________________
Senast redigerad av Bollinger-57 2016-11-29 kl. 09:33.
Citera
2016-11-29, 11:32
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mricemanb
Då åker vi!

Så åker vi!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback