• 1
  • 2
2016-08-08, 22:05
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Vet inte hur många av er som är bekanta med Lars Ströman, Politisk redaktör på Nerikes Allehanda och bloggare på ledarbloggen, en blogg som beskriver sig som uppkäftig, liberal och gillar EU.
Själv beskriver han sig såhär på Twitter: Gillar Somalia, Finland, EU och Sverige.
På twitter finns han under: ‎@larsstroman
Ledarbloggen: http://blogg.mittmedia.se/ledarbloggen/
Ett exempel på krönika av Ströman: http://na.se/asikt/ledarkronika/1.40...ecklas-omradet
I krönikan anser han i princip att allmänna medel skall användas till att trötta ut buset genom att gång på gång reparera det som de förstör.

Lars krönikor har alltid gett mig riktiga vänstervibbar, även om han själv och tidningen (NA) utger sig för att vara liberal.

En fråga jag är nyfiken på är om denna Lars Ströman på NA är densamme Lars Ströman som satt i Sveriges Kommunistiska Partis centralkommité innan partiet löstes upp med Sovjet Unionens fall ?
Citera
2016-11-22, 21:45
Medlem
ForzaLeons avatar
Inte skrivit mycket det senaste tiden, vad beror det på?
*håller tummarna*
Vore inte helt fel att få fira lite.
Senast redigerad av ForzaLeon 2016-11-22 kl. 21:48.
Citera
2016-11-23, 10:25
Medlem
Floragatans avatar
Jag undrade först varför han gillar Somalia, när dom flesta somalier själva inte verkar trivas i detta klandominerade och bakvända medeltidsland. Brukar han åka dit på semester och bada i Adenviken eller handlar det snarare om ett kokett gillande på avstånd?

Sedan hittade jag en artikel av denna Ströman och det visade sig att han besökte Somalia första gången 1977 som "vänsterradikal tonåring". Det positiva med landet verkade då bestå av att man inte blev ihjälslagen på Mogadishus gator, kunde gå på diskotek och dessutom köpa lokalt tillverkad sprit.

Sedan dess har Ströman återbesökt Somalia några gånger genom åren och det lilla goda som en gång fanns har förvandlats till skit. Så min ursprungliga fråga kvarstår, varför gillar han Somalia? Det vore mer passande att benämna det ett intresse.

https://unvis.it/na.se/opinion/ledar...ch-nattklubbar
Citera
2016-11-23, 23:23
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Lars Ströman omnämns då och då här på Flashback.

Jag kan skriva flera sidor fulla av märkliga saker som jag upplevt på na.se.

Kommentatorsfälten, när de fanns, sköttes med liberal precision.

Väl formulerade inlägg, med God Ton* togs rask bort eller publicerades aldrig.

Gutturala rasistbröl fann dock märkligt alltid en gräddfil, där de fick stå sida vid sida med den gode herren, beskyddaren av det fria fina ordet, chefredaktören Strömans inlägg.

När ni tänker på Ströman, visualisera honom med en propellerkeps för barn på huvudkontoret.

Otäck karl som ännu har fritt fram att förgifta närkes pensionärers huvuden. Måtte tidningsdöden ta NA snart.
Citera
2017-01-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag undrade först varför han gillar Somalia, när dom flesta somalier själva inte verkar trivas i detta klandominerade och bakvända medeltidsland. Brukar han åka dit på semester och bada i Adenviken eller handlar det snarare om ett kokett gillande på avstånd?

Sedan hittade jag en artikel av denna Ströman och det visade sig att han besökte Somalia första gången 1977 som "vänsterradikal tonåring". Det positiva med landet verkade då bestå av att man inte blev ihjälslagen på Mogadishus gator, kunde gå på diskotek och dessutom köpa lokalt tillverkad sprit.

Sedan dess har Ströman återbesökt Somalia några gånger genom åren och det lilla goda som en gång fanns har förvandlats till skit. Så min ursprungliga fråga kvarstår, varför gillar han Somalia? Det vore mer passande att benämna det ett intresse.

https://unvis.it/na.se/opinion/ledar...ch-nattklubbar

Vänsterradikal tonåring rimmar väl med fullblodskommunist. Ett träsk jag får vibbar av att han fortfarande har en fot i. Sen anser jag det också märkligt att man uttalar ett gillande av en så total dysfunktionell stat som Somalia. Somalia kan väl knappt räknas som land utan snarare ett namn på ett landområde utan central styrning där diverse klaner står för lag och (o) ordning.
Citera
2017-01-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Lars Ströman omnämns då och då här på Flashback.

Jag kan skriva flera sidor fulla av märkliga saker som jag upplevt på na.se.

Kommentatorsfälten, när de fanns, sköttes med liberal precision.

Väl formulerade inlägg, med God Ton* togs rask bort eller publicerades aldrig.

Gutturala rasistbröl fann dock märkligt alltid en gräddfil, där de fick stå sida vid sida med den gode herren, beskyddaren av det fria fina ordet, chefredaktören Strömans inlägg.

När ni tänker på Ströman, visualisera honom med en propellerkeps för barn på huvudkontoret.

Otäck karl som ännu har fritt fram att förgifta närkes pensionärers huvuden. Måtte tidningsdöden ta NA snart.

Med tanke på karlns brist på vettiga argument och logiska tankevurpor var det väl effektivt att låta rasistbrölen ligga kvar i kommentarerna, och på det viset hävda sig själv.
Citera
2017-01-03, 09:33
Medlem
kraftfoders avatar
Från länken i TS:
– Skapar vi mer trygghet genom poliser, trygghetsvakter – om vi ser till att det är mindre graffiti, färre glasrutor som förstörs så har det faktiskt en markant påverkan på företagandet, på jobbskapandet och på hur attraktiva centran är, säger han.

Det finns faktiskt en poäng i att en stökig miljö skapar stökiga människor. Man beter sig annorlunda på en "soptipp" än i en balsal på slottet. Men att slänga våra surt avtvingade skattepengar i områden där det bara lever grobianer, är att kasta pärlor till svin. Sedan håller jag med om övriga inlägg; varför gillar han Somalia? Gillar han kaos?
Citera
2017-02-05, 16:14
Medlem
ForzaLeons avatar
Intervju med Lars Ströman angående Peter Springares Facebook inlägg:

http://www.na.se/orebro-lan/kanda-po...gg-pa-facebook

Citera
2017-02-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Intervju med Lars Ströman angående Peter Springares Facebook inlägg:

http://www.na.se/orebro-lan/kanda-po...gg-pa-facebook

Lyssnade på det igår. Han försöker framställa sig som någon sorts sanningssägare trots att det är han som använder alternativa fakta och lösryckta sådana. Till och med större delen av etablerad media har numera erkänt att dödligt våld ökar kraftigt. Sörman väljer dock gammal statistik. Trenden mot en stor ökning kom för 2 år sedan.

Att Sverige har mer läkare idag per 1000 invånare är att cherry pica alternativa fakta. I verkligheten ägnar svenska läkare minst tid åt patientbesök i hela världen med enorma väntetider som följd.

http://www.sjukhuslakaren.se/var-sta...en-ar-korrekt/

Var fler lögner av honom men orkar inte lyssna en gång till.
Citera
2017-02-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lyssnade på det igår. Han försöker framställa sig som någon sorts sanningssägare trots att det är han som använder alternativa fakta och lösryckta sådana. Till och med större delen av etablerad media har numera erkänt att dödligt våld ökar kraftigt. Sörman väljer dock gammal statistik. Trenden mot en stor ökning kom för 2 år sedan.

Att Sverige har mer läkare idag per 1000 invånare är att cherry pica alternativa fakta. I verkligheten ägnar svenska läkare minst tid åt patientbesök i hela världen med enorma väntetider som följd.

http://www.sjukhuslakaren.se/var-sta...en-ar-korrekt/

Var fler lögner av honom men orkar inte lyssna en gång till.

Karln verkar ha en något grandios självbild. Förr kunde man ändå ge tidningen lite respekt som vågade hålla kommentarerna öppna. Men eftersom vi var så många ryska putintroll som ifrågasatte ledarna så kände de sig väl tvingade att stänga av den möjligheten. Blir ändå oroad av att reaktionen från media i detta läge är att "döda budbäraren" så att säga. Springare har enligt egen utsago jobbat i polisyrket i 47 år, och har sett dessa tendenser blivit värre de senaste 15. Om en polis med den erfarenhet uttrycker oro bör man kanske ta det på allvar. Samhället blir inte automatiskt bra bara för att man väljer att inte låtsas om problemen. I det fria Sverige väljer medierna själva att agera som de var statligt kontrollerade organ i en diktatur, och bara rapportera kritiskt i de fallen värdegrunden tillåter det.
Citera
2017-02-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Karln verkar ha en något grandios självbild. Förr kunde man ändå ge tidningen lite respekt som vågade hålla kommentarerna öppna. Men eftersom vi var så många ryska putintroll som ifrågasatte ledarna så kände de sig väl tvingade att stänga av den möjligheten. Blir ändå oroad av att reaktionen från media i detta läge är att "döda budbäraren" så att säga. Springare har enligt egen utsago jobbat i polisyrket i 47 år, och har sett dessa tendenser blivit värre de senaste 15. Om en polis med den erfarenhet uttrycker oro bör man kanske ta det på allvar. Samhället blir inte automatiskt bra bara för att man väljer att inte låtsas om problemen. I det fria Sverige väljer medierna själva att agera som de var statligt kontrollerade organ i en diktatur, och bara rapportera kritiskt i de fallen värdegrunden tillåter det.

Kom på det största hyckleriet i Strömans bluff.

Skolans ras existerar inte enligt honom efter som PISA efter många års nedgång visat en knappt märkbar ökning under 2016. Med den logiken så blir det ju än märkligare att han bortser ifrån de två senaste årens lavinartade ökning av dödligt våld efter tidigare årtiondens nedgång som sedan under lång tid stagnerat för att nu ökat stort under senaste 2 åren.

Pinsamt hur selektiv han är.
Citera
2017-02-06, 19:00
Medlem
guderis avatar
Ströman är en revolutionär kommunist-tomte som av nån underlig anledning fått uppdraget att leka liberal ledarskribent. Har läst Na under hela mitt liv fram till för ett par månader sedan och den människan har inte alla hästar hemma kan jag säga. I hans värld är alternativa fakta och hans egna känslor någonting som ska framställas som absoluta sanningar, han har dessutom ofta haft rena sakfel inbäddade i sina texter, någonting som jag och många andra ofta påpekade när man kunde kommentera ledaren, men det var precis som att kritik inte gick in hos honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in