Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-08, 14:49
  #1
Medlem
Bult3ns avatar
Tjena!
Nu är det såhär, jag försöker koppla in en till skärm i datorn, och det är en skärm generationen äldre som jag försöker koppla in (HP L1906).
Har kopplat den via displayporten med en VGA-adapter.
Grejen är nu så att skärmen startar, och fungerar som den ska. Men mitten av skärmen står det "Input signal out of range. Change settings to 1280x1024-60hz"

Grejen är ju nu att jag har gjort det. Så efter det tog idéerna slut. Skärmen försätter sig i sömnläge efter någon minut, så måste jag starta om skärmen för att den ska starta igen.
Har nyligen uppgraderat till windows 10, har kollat efter drivrutiner till skärmen, men hittar bara drivrutiner till windows vista.
Sätter jag skärminställningar på att reflektera huvudskärmen, så funkar det fint fint. Men det dödar ju lite poängen med att ha två skärmar så..

Alla svar uppskattas!
Om tråden ligger fel så får gärna mod flytta!
Citera
2016-08-08, 15:03
  #2
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bult3n
Tjena!
Nu är det såhär, jag försöker koppla in en till skärm i datorn, och det är en skärm generationen äldre som jag försöker koppla in (HP L1906).
Har kopplat den via displayporten med en VGA-adapter.
Grejen är nu så att skärmen startar, och fungerar som den ska. Men mitten av skärmen står det "Input signal out of range. Change settings to 1280x1024-60hz"

Grejen är ju nu att jag har gjort det. Så efter det tog idéerna slut. Skärmen försätter sig i sömnläge efter någon minut, så måste jag starta om skärmen för att den ska starta igen.
Har nyligen uppgraderat till windows 10, har kollat efter drivrutiner till skärmen, men hittar bara drivrutiner till windows vista.
Sätter jag skärminställningar på att reflektera huvudskärmen, så funkar det fint fint. Men det dödar ju lite poängen med att ha två skärmar så..

Alla svar uppskattas!
Om tråden ligger fel så får gärna mod flytta!

Vad har du för upplösning på huvudskärmen? Testa att bara starta bara med äldre skärmen i 1280
Citera
2016-08-14, 10:00
  #3
Medlem
GalFisks avatar
Ev. testa ännu lägre upplösningar tills du hittar en som skärmen klarar av, och prova dig sedan fram därifrån.
Håll även då koll så Hz inte hamnar över 60.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback