2016-08-07, 14:30
Medlem
ja nån som vet nåt sätt att skaffa ett kort att ladda över pengar på ifrån min internetbank.
har strulat och övertrasserat så många gånger så dom drog in det.
nån som har en ide? spendonkort finns ju men det måste man ju betala på plats.

tacksam för alla tips
Citera
2016-08-07, 15:09
Medlem
Spyrrans avatar
Swish kanske kan vara ett alternativ? Om du har en smartphone. Används visserligen mest av privatpersoner, men det används även av en del företag, organisationer och liknande. Kan alltså användas i vissa butiker, hos torghandlare, en del som säljer på marknader och liknande. Ska du handla på nätet så blir det väl bäst med faktura som betalas via internetbanken.

Annars kanske du kan pröva med att byta bank och se om du kan få ett bankkort i den nya banken?
Citera
2016-08-07, 15:44
Moderator
v50s avatar
Du kanske skulle prova SEQR-appen med den kan du handla på t.ex. willys och hemköp

https://www.seqr.com/se/om/
Citera
2016-08-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Du kanske skulle prova SEQR-appen med den kan du handla på t.ex. willys och hemköp

https://www.seqr.com/se/om/

men funkar det med betalningsanmärkningar,blir inte det på faktura? det är jag inte betrodd med.
har bara en smartphone med kontant kort med bankid och internetbank på telen.
Citera
2016-08-07, 17:47
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athelstan
ja nån som vet nåt sätt att skaffa ett kort att ladda över pengar på ifrån min internetbank.
har strulat och övertrasserat så många gånger så dom drog in det.
nån som har en ide? spendonkort finns ju men det måste man ju betala på plats.

tacksam för alla tips

Gå till banken o ta ut pengar
Citera
2016-08-07, 18:03
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athelstan
men funkar det med betalningsanmärkningar,blir inte det på faktura? det är jag inte betrodd med.
har bara en smartphone med kontant kort med bankid och internetbank på telen.

Om du har betalningsanmärkning kanske det är svårt att kunna använda Seqr men du kanske kan undersöka ifall du kan få ett konto utan kredit som du får fylla på med pengar i förväg för att kunna använda. Vet ej om det går men det kan vara värt att undersöka i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in