Vi invandrare kombinerar två tekniker. Den västerländska och den från Mellanöstern.
Steg 1. Västerländsk. Torkar röven med kanske 4 rutor papper så att du inte får smuts längre på pappret.
Steg 2. Mellanöstern. Du kan använda en vattenkanna här. Låt vattnet rinna ner i toaletten genom hålrummet framför ditt könsorgan. Sedan tar du vattnet med VÄNSTER hand och tvättar det kvarvarande lilla bajset med handen.
Viktigt med vänster hand eftersom man äter mat och hälsar på folk och skriver osv med höger (iaf i Mellanöstern).
Sedan torkar du den blöta men rena röven med toapapper. Efteråt tvättar du vänster hand ordentligt med tvål och vatten så att det luktar bra.
Har du aldrig levt med en kvinna? dom gör ju av med en rulle per dag, herre jävlar vad dom slösar papper.
Bästa sättet att spara toa papper är helt klart att sparka ut tanten.
...eller en (ytterligare än värre, ett flertal) tonåring/tonåringar? ..och sen dödsstöten; -i kombination MED en sambo/kvinna!
Då kan det gå flera mil toalettpapper i månaden, vi köper alltid hem Extra (100m/rullen) i fyrpack och den räcker bara ett par/några dagar, det är 400m på 3-6dagar.
Så för egen del är det inte lönt att själv försöka snåla in på "torkningarna" i hopp om att kunna spara in lite småslantar.
-Men finns det inte bättre/lönsammare saker att spara in på om man nu jagar växelpengar?
Kul tråd dock... har mer än en gång förundrats här hemma gällande
toapappskonsumtionen.
Senast redigerad av SurTrollet 2019-01-14 kl. 14:54.
den här tråden kan ju aldrig i helvete vara seriös? visst finns det snåla personer men ingen är väl så snål (och äcklig) så hen sparar på toapapper som blivit använt?
Vidrigt och äckligt. Då måste man göra rent duschen/badkaret varje gång för att man är snål. Känns som det är något bidragspatrask och kroknäsor kör med.
Tror vattnet med skitresterna rinner ut i hålet i golvet och försvinner och eftetsom skiten är vattenlöslig så lär det vara mer eller mindre sterilt i duschen efteråt!
Att däremot torka sig några gånger med en pappersbit i sitt håriga arsle efter att man skitigt är ju garanterat ohygieniskt!
Jag är oftast lös i magen, oklart varför. Jag praktiserar sedan länge en metod där det oftast inte behövs något toapapper alls. Knepet är att sära på skinkorna ordentligt så fekalierna kan lämna anus helt obehindrat och utan att vidröra skinkornas inre delar. Då är det bara själva analöppningen som blir lätt förorenad och denna tvättar man lätt och bekvämt med fingrarna efter att fuktat dessa med ljummet vatten. Jag har aldrig räknat på hur mycket jag har sparat på detta, men det rör sig om många sköna slantar...
Jag har dock några rullar kvar efter min salig mor. Dessa kan förhoppningsvis komma till användning ifall jag får en så kallad dejt till skott och damen ifråga vill besöka min lägenhet och kanske till och med övernatta. Jag tror nämligen att man kanske inte ska nämna den pappersbesparande metoden vid första lägenhetsbesöket.
Senast redigerad av Besserschmitt 2019-01-14 kl. 17:28.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!