• 1
  • 2
2016-08-07, 12:56
Bannlyst
När man bajsar så torkar man ju arslet med toapapper. Jag brukar behöva torka 1-5 gånger, men man torkar ju alltid en sista gång, något som jag kallar för "Den sista torkningen". Den sista torkningen resulterar i ett toapapper som ser nästintill rent ut, kan vara en fläck eller lite blött men det går ju garanterat att användas igen. Är det fler som brukar köra ett enkelt sparande genom att återanvända papper från Den sista torkningen?

Jag har räknat med att jag sparar ca 16 rutor papper per dag, eftersom mitt torkpapper oftast är 8 rutor som jag vikt symmetriskt till en rektangelformad trasa.

Mvh
Citera
2016-08-07, 13:08
Medlem
Zer0Shits avatar
Eller tvätta arslet i duschen direkt så behöver du aldrig köpa toalettpapper.
Citera
2016-08-07, 13:26
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Men vad är kostnaden för det vattnet..? Säkerligen högre än toapapper
Citera
2016-08-07, 13:29
Medlem
AlphaBetaEdwins avatar
Genom år av sittande på toaletten har jag utvecklat den ultimata tekniken vad gäller ekonomi, komfort och renlighet. I 99% av alla fall behövs endast en ruta papper användas, i de resterande 1% av fallen är två rutor godtagbart.

1. Om du enbart behövt urinera så var god ställ dig upp rak i ryggen efter uträttat behov för att frigöra tryck från blåsan och således undvika eventuellt läckage senare. Din ensamma fira papper viks med fördel en till två gånger kant-i-kant för att förhindra urinel penetration, torka dig varsamt vid urinrörets mynning och känn dig nöjd över att du precis sparat flera öre.

2. Vid mer rektala angelägenheter var god följ steg 1 men istället för att göra dig av med din värdefulla ruta så använd den för att torka din bakdel i en enda rörelse med början bakifrån och sedan framåt. Vid detta laget har du säkert märkt fördelarna med att använda samma papper då det befuktade arket hjälper till att lukra upp torkade fekalier och samtidigt agerar anti-bakteriellt. Vik sedan rutan ytterligare än gång och torka dig med samma rörelse som beskrevs innan, repetera tills du känner dig bekväm och än en gång njut av alla de sparade kronor du kommer tjäna under din livstid.
Citera
2016-08-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit

Vidrigt och äckligt. Då måste man göra rent duschen/badkaret varje gång för att man är snål. Känns som det är något bidragspatrask och kroknäsor kör med.
Citera
2016-08-07, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bossmous
När man bajsar så torkar man ju arslet med toapapper. Jag brukar behöva torka 1-5 gånger, men man torkar ju alltid en sista gång, något som jag kallar för "Den sista torkningen". Den sista torkningen resulterar i ett toapapper som ser nästintill rent ut, kan vara en fläck eller lite blött men det går ju garanterat att användas igen. Är det fler som brukar köra ett enkelt sparande genom att återanvända papper från Den sista torkningen?

Jag har räknat med att jag sparar ca 16 rutor papper per dag, eftersom mitt torkpapper oftast är 8 rutor som jag vikt symmetriskt till en rektangelformad trasa.

Mvh

Är du så fattig att du måste spara lite papper kan jag swisha över dom kronorna du sparar på 1 år.
Citera
2016-08-07, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Är du så fattig att du måste spara lite papper kan jag swisha över dom kronorna du sparar på 1 år.
Every million starts with a penny bitch
Citera
2016-08-07, 14:00
Medlem
Citat:

Du kan ju börja att fundera på varför du tar så många rutor för varje torkning. Köper du så dåligt papper? För mig räcker det med två ark eller ett vikt ark åt gången.
Citera
2016-08-07, 15:17
Medlem
Tar alltid hushållspapper, toapapper, maskindisk etc från jobbet.. Och då snackar vi att jag flyttar papper i bulk, två balar åt gången minst.

Så en storkonsument som jag har garanterat pengar att spara!
Citera
2016-08-07, 15:21
Bannlyst
Citat:
Every million starts with a penny bitch

Du kommer ALDRIG bli en miljonär. Om du ska hålla på och tönta dig som du gör. Spara toapapper. Gör en bra affär så har du sparat toapapper för en livslängd istället
Citera
2016-08-07, 15:21
Bannlyst
Citat:
Du måste nästan vara ett troll. De flesta människor gör nog inte ens av med 16 rutor papper per dag.
Citera
2016-08-07, 17:12
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Du måste nästan vara ett troll. De flesta människor gör nog inte ens av med 16 rutor papper per dag.
Använder jag utan problem på en sittning om jag inte är hård i magen, och då torkar jag ändå två gånger med varje ruta.

Duschslang som kopplas på handfatet så att man kan tvätta röven medan man sitter kvar är helt klart en bra investering för oss med lite kletigare skit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in