Citat:
Ursprungligen postat av
Schnyggve
Har samma erfarenhet...har massa annonser som legat i nästan ett år...sålde bättre i början dock, men köpte lite extratjänster då, överlag verkar det hända noll där, trots att dom pushat rätt hårt med annonsering lite överallt!
Saker får inte kosta någonting! Har billiga men bra grejer ute, till attraktivt pris! Säg att en sak kostar 50:- vilket i mina ögon är i underkant (håller medvetet låga priser, pga. endast wt figurerar där) ändå ska det skambudas...om så saker kostade 10:- så nog fan ska dom pruta ned till 5...mest konstiga krångliga utlänningar som lagt bud hos mig, vissa har till och med dragit sig ur en 30-kronorsdeal, för att dom inte hade pengar...
Så den suger åsne! Fast jag har även gjort mycket smidiga affärer där, men på det stora hela garanterat gått back!
Ps. Jag ska även tillägga att jag alltid varit blixtsnabb med att svara i chatten och sådant...
Ps 2. Det bästa någonsin var när jag såg en tjej där som annonserade ut en sådan där plastklämma som man försluter påsar och sådant med, en sådan med reklam, sålde hon för 1:- haha alltså va? Så det finns lustiga prickar där så det räcker och blir över!
Ingen har försökt pruta på mina annonser, men å andra sidan ingen har någonsin varit intresserad. Eller jo, en person, men det blev ingen affär i slutändan. Då personen vägrade betala för sig, utan ville ha det gratis. Jag vägrade. Spelar ingen roll hur låga priser som jag sätter, eller om jag väljer att skänka bort sakerna i slutändan bara för att bli av med det. Men jag har inte lyckats sälja en enda grej via Shpock.
Sedan finns det folk som har försökt sälja dyrare saker där. Folk har visserligen försökt pruta, men det har berott på att säljaren i så fall har saknat kvitto. I något fall ville en person se kvitto för hon misstänkte att det kunde vara stöldgods, men säljaren hade inget kvitto då hen påstod att det var en gåva. Annars har jag inte märkt av någon prutning alls.
Sedan finns det dyrare saker till salu, men jag har inte märkt av någon prutning. Däremot mängder av folk som har varit intresserade, men säljaren svarar inte på frågor eller bud. Så man vet inte om sakerna finns kvar eller inte. Det är störande som attans.