• 1
  • 2
2016-08-06, 13:26
Medlem
Är den där appen shpock något att ha?

Kostar det verkligen inget? I så fall hur finansierar de det?

Är det många som är med?

Tack på förhand!
Citera
2016-08-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallekisjocke
Är den där appen shpock något att ha?

Kostar det verkligen inget? I så fall hur finansierar de det?

Är det många som är med?

Tack på förhand!

Jag har sålt en del grejer där. Fungerar hyfsat och kostar ingenting. De bästa är att man ser exakt hur långt bort säljaren är och man kan söka på Max avstånd.
Citera
2017-04-19, 07:16
Medlem
Är det värt att betala för att få bättre exponering när det gäller sina egna annonser? Jag har lagt upp en del annonser, men aldrig lyckats få något sålt. Inte ens om jag sätter låga priser eller placerar annonserna i Bortskänkes-kategorin. Vissa av mina annonser har funnits ute på Shpock i flera månader utan minsta intresse.

Funkar det bättre för er andra att sälja via Shpock?
Citera
2018-01-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Är det värt att betala för att få bättre exponering när det gäller sina egna annonser? Jag har lagt upp en del annonser, men aldrig lyckats få något sålt. Inte ens om jag sätter låga priser eller placerar annonserna i Bortskänkes-kategorin. Vissa av mina annonser har funnits ute på Shpock i flera månader utan minsta intresse.

Funkar det bättre för er andra att sälja via Shpock?

Känns som att de flesta brukarna av appen är där för att sälja. En del är sålt, men generellt sett ganska trögt med försäljningen. Det är i alla fall min personliga upplevelse.
Citera
2018-01-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallekisjocke
Känns som att de flesta brukarna av appen är där för att sälja. En del är sålt, men generellt sett ganska trögt med försäljningen. Det är i alla fall min personliga upplevelse.

Jo, har märkt det. Har slutat lägga upp annonser på Shpock, då jag tröttnade på att ha annonser där i ett halvår eller längre utan resultat. Fick bättre/snabbare respons på andra ställen. Länge trodde jag att jag gjorde något fel, men efter att ha kollat runt lite så hittar jag mängder av andra gamla annonser. Så det har tydligen varit trögt för andra att sälja saker också.

Att försöka köpa något på Shpock är inte heller alltid så enkelt. Har vid flertal tillfällen försökt köpa saker, men säljarna bekräftar varken bud eller svarar på frågor i kommentarsfältet. Inte ens om man ger dem en månad eller två att höra av sig.

Kommer nog inte använda Shpock något mer. Det finns bättre köp/säljsidor.
Senast redigerad av airsalt 2018-01-09 kl. 19:20.
Citera
2018-02-13, 20:06
Medlem
Syeks avatar
Hur vet man hur många som har kollat på ens annaons+
Citera
2018-02-14, 00:29
Medlem
Schnyggves avatar
Har samma erfarenhet...har massa annonser som legat i nästan ett år...sålde bättre i början dock, men köpte lite extratjänster då, överlag verkar det hända noll där, trots att dom pushat rätt hårt med annonsering lite överallt!

Saker får inte kosta någonting! Har billiga men bra grejer ute, till attraktivt pris! Säg att en sak kostar 50:- vilket i mina ögon är i underkant (håller medvetet låga priser, pga. endast wt figurerar där) ändå ska det skambudas...om så saker kostade 10:- så nog fan ska dom pruta ned till 5...mest konstiga krångliga utlänningar som lagt bud hos mig, vissa har till och med dragit sig ur en 30-kronorsdeal, för att dom inte hade pengar...

Så den suger åsne! Fast jag har även gjort mycket smidiga affärer där, men på det stora hela garanterat gått back!

Ps. Jag ska även tillägga att jag alltid varit blixtsnabb med att svara i chatten och sådant...

Ps 2. Det bästa någonsin var när jag såg en tjej där som annonserade ut en sådan där plastklämma som man försluter påsar och sådant med, en sådan med reklam, sålde hon för 1:- haha alltså va? Så det finns lustiga prickar där så det räcker och blir över!
Senast redigerad av Schnyggve 2018-02-14 kl. 00:32.
Citera
2018-02-14, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Har samma erfarenhet...har massa annonser som legat i nästan ett år...sålde bättre i början dock, men köpte lite extratjänster då, överlag verkar det hända noll där, trots att dom pushat rätt hårt med annonsering lite överallt!

Saker får inte kosta någonting! Har billiga men bra grejer ute, till attraktivt pris! Säg att en sak kostar 50:- vilket i mina ögon är i underkant (håller medvetet låga priser, pga. endast wt figurerar där) ändå ska det skambudas...om så saker kostade 10:- så nog fan ska dom pruta ned till 5...mest konstiga krångliga utlänningar som lagt bud hos mig, vissa har till och med dragit sig ur en 30-kronorsdeal, för att dom inte hade pengar...

Så den suger åsne! Fast jag har även gjort mycket smidiga affärer där, men på det stora hela garanterat gått back!

Ps. Jag ska även tillägga att jag alltid varit blixtsnabb med att svara i chatten och sådant...

Ps 2. Det bästa någonsin var när jag såg en tjej där som annonserade ut en sådan där plastklämma som man försluter påsar och sådant med, en sådan med reklam, sålde hon för 1:- haha alltså va? Så det finns lustiga prickar där så det räcker och blir över!

Ingen har försökt pruta på mina annonser, men å andra sidan ingen har någonsin varit intresserad. Eller jo, en person, men det blev ingen affär i slutändan. Då personen vägrade betala för sig, utan ville ha det gratis. Jag vägrade. Spelar ingen roll hur låga priser som jag sätter, eller om jag väljer att skänka bort sakerna i slutändan bara för att bli av med det. Men jag har inte lyckats sälja en enda grej via Shpock.

Sedan finns det folk som har försökt sälja dyrare saker där. Folk har visserligen försökt pruta, men det har berott på att säljaren i så fall har saknat kvitto. I något fall ville en person se kvitto för hon misstänkte att det kunde vara stöldgods, men säljaren hade inget kvitto då hen påstod att det var en gåva. Annars har jag inte märkt av någon prutning alls.

Sedan finns det dyrare saker till salu, men jag har inte märkt av någon prutning. Däremot mängder av folk som har varit intresserade, men säljaren svarar inte på frågor eller bud. Så man vet inte om sakerna finns kvar eller inte. Det är störande som attans.
Citera
2018-02-14, 08:03
Medlem
Blocket var också gratis i början och se nu...

Shpock lär gå back mycket med tanke på
Kostnader för utveckling och marknadsföring.

Föredrar blocket om sakerna har något större värde. Säljer iofs aldrig något billigt utan brukar slänga eller ge till loppis istället. Kanske dumt men orkar inte ha med alla idioter att göra som billiga saker lockar n
Citera
2018-02-16, 16:54
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Blocket var också gratis i början och se nu...

Shpock lär gå back mycket med tanke på
Kostnader för utveckling och marknadsföring.

Föredrar blocket om sakerna har något större värde. Säljer iofs aldrig något billigt utan brukar slänga eller ge till loppis istället. Kanske dumt men orkar inte ha med alla idioter att göra som billiga saker lockar n

Håller helt och hållet med. Resonerar på ett liknande sätt. Använder i princip bara Blocket och sätter ett lågt pris utan prutmån. Får jag det jag vill ha, då är affären i hamn. Får jag inte det då skänker jag hellre till loppis eller andra insamlingar typ Erikshjälpen. Jag ser ingen anledning att "skänka" bort saker till personer jag inte känner som sedan själva kan göra sig en hacka och sälja vidare (resonerar annorlunda med välgörenhet). Har flera gångar fått SMS från folk (uteslutande med utländska namn) som bara kort skriver att de kan komma och hämta sakerna med en gång. När man sedan frågar om de finner priset ok får man inget svar eller så får man ett skambud som är så lågt att det i princip är gratis.

// CC
Citera
2018-02-16, 17:03
Medlem
shpock är väl typ samma som letgo?
Citera
2018-02-17, 18:43
Medlem
Well, nu gäller det väl och vara lite street-smart och förstå hur Shpock fungerar.
Det stämmer att folk prutar oavsett om du har 20:- som utgångspris eller 2000:-

Om du te.x tänkt att du vill ha 500:- för en vara då lägger du ut den för te.x 620:- en intressent/köpare lägger då te.x ett bud på 380:- du lägger ett motbud med te.x "500:- så har vi deal, vi möts på mitten"

Hur svårt ska det vara att ha lita affärstänk? Sedan får man väl vara realistisk också, en Volvo säljer bättre än Skoda - En Rolex är hetare än en Seiko - och hypemärken som Supreme, Palace, Gucci, LV et.c är det budkrig om..

Annonserar du en osthyvel förstår jag att du får vänta med att få sakerna sålda, och inse att din PEAK piké kanske inte är så het 2018. typ lite så.

Appen är klockren och man säljer snabbt, men man måste sälja rätt saker, under kanske rätt årstid och till rätt pris - och prylar som man tror folk vill köpa?

Eller har jag fel?

Shpock är gigantiska i te.x länder som England, Tyskland, osv.
Det här är bara början i Sverige...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in