2005-12-04, 13:43
Medlem
Blodansiktes avatar
Som rubriken antyder är jag intresserad av ett recept som innehåller rökt renhjärta. Denna inhandlades på Skansen igår.
Tacksamför svar.
Citera
2005-12-04, 14:09
Medlem
Villons avatar
Recept? Skär bitar med kniven och käka som det är.
Citera
2005-12-04, 14:25
Medlem
OliTs avatar
Putsa bort den tydliga hinnan på hjärtat om sådan förekommer, skär i relativt tunna skivor och stek i smör. Mer behövs inte, det är fantastiskt som det är. Om ett mer matigt mål önskas kan makaroner kokas till, använd sedan stekfettet från renhjärtat till makaronerna som "sås". Fantastiskt gott är det, förmodligen bästa köttet på renskrället också.

edit: Jag förutsätter att hjärtat inte är torkat, utan fruset.
Citera
2005-12-04, 14:45
Medlem
Blodansiktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Putsa bort den tydliga hinnan på hjärtat om sådan förekommer, skär i relativt tunna skivor och stek i smör. Mer behövs inte, det är fantastiskt som det är. Om ett mer matigt mål önskas kan makaroner kokas till, använd sedan stekfettet från renhjärtat till makaronerna som "sås". Fantastiskt gott är det, förmodligen bästa köttet på renskrället också.

edit: Jag förutsätter att hjärtat inte är torkat, utan fruset.

Det är rökt.
Visst är det gott bara att tugga i sig men det är kul att bjuda folk på mat och sedan berätta att det var hjärta de åt.
Citera
2005-12-05, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blodansikte
Det är rökt.
Visst är det gott bara att tugga i sig men det är kul att bjuda folk på mat och sedan berätta att det var hjärta de åt.

Haha sjuk jävel Såg direkt den där scenen ur uppföljaren till "När Lammen Tystnar" när en bunt människor sitter och äter och förundrar sig över det "hemliga receptet".
Citera
2005-12-05, 01:57
Medlem
Squalos avatar
Vad är problemet med att det är hjärta? Det är ju kött, muskel. Oftast billigt och smakar hyfsat. Det är ju betydligt värre att folk sitter och käkar korv.
Citera
2005-12-05, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Vad är problemet med att det är hjärta? Det är ju kött, muskel. Oftast billigt och smakar hyfsat. Det är ju betydligt värre att folk sitter och käkar korv.

Blodansikte skriver: "Visst är det gott bara att tugga i sig men det är kul att bjuda folk på mat och sedan berätta att det var hjärta de åt."

När jag läste den raden så drog iaf jag på smilbanden.
Citera
2005-12-05, 12:07
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Blodansikte skriver: "Visst är det gott bara att tugga i sig men det är kul att bjuda folk på mat och sedan berätta att det var hjärta de åt."

När jag läste den raden så drog iaf jag på smilbanden.

Jo, jag med. Jag fick bilden i huvet av ett gäng inskränkta svenskar som får nyhetern, utbrister "tvi vale vad vidrigt", och spottar maten ut över bordet, samtidigt som magen vänder sig in och ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in