Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-18, 20:06
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggning
Ja, något fel är det med Skruf och då anser jag att det finns mycket bra snus i Sverige. General, Ettan, Grov, Rapé, LD, Granit är väl favoriterna - det blev till och med en perfekt rangordning också. General lös är min absoluta favorit men har inget emot någon av dem andra jag listade, vare sig det är lös eller portion.


Den bästa snusen anser jag helt klart vara Ettan. Det jag minns från när jag snusade var att den var mest ren tobakssmak. Snusade man påsvarianten så var det också den som var mest skonsam mot tandköttet. Värsta skiten var enligt mig Rape White, fyfan va den sved under läppen. Kändes som hela läppen skulle frätas sönder. Borde finnas regleringar på hur mycket skit tobaksbolagen får stoppa i snuset.
Citera
2022-11-21, 19:44
  #50
Medlem
Pruttmuffs avatar
Det är tobak och nikotin i snus. Det är ett gift i sig, men inget tillsatt gift.
Citera
2022-11-22, 06:06
  #51
Medlem
Gift o glas för glatta livet! Akta er!

Spoiler:

https://www.swedishmatch.se/snusakad...et-glas-i-snus

^^ Lögn av illuminati som styr de snusande..
Citera
2022-11-22, 06:21
  #52
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
För annars har glasfibrerna inget mål. Dessa river upp läppen för att sedan absorberas lättare till kroppen. Det är ett sätt för tobaksbolagen att tjäna mer pengar eftersom beroende ökar markant.


Mvh Frasse Lejonhjärta

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Att folk fortfarande tror att det finns glasfiber i snus... Nej, det finns inget glas i snus, inte i någon form.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Gift o glas för glatta livet! Akta er!

Spoiler:

https://www.swedishmatch.se/snusakad...et-glas-i-snus

^^ Lögn av illuminati som styr de snusande..

Citat:
Ursprungligen postat av Drsnus
Att det skulle finnas glas i snus är en myt som funnits lika länge som produkten själv. Det härrör sannolikt från den tiden då produktionsmetoden gjorde att saltet ibland kunde bilda kristaller som misstogs för glas. Idag ser produktionsmetoderna annorlunda ut och kristallbildning är extremt sällsynt, men kan fortfarande inträffa. Dessa kristaller är inte farliga utan vanligt salt.

Haha, fler som hört det!

Ja, jag blev också skrämd i högstadiet av att det fanns glasbitar i snus (och kräkmedel i systembolags-spriten)...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback