2009-02-21, 18:07
Medlem
Bodde i en etta med kokskåp innan. Det funkar, visst. Medelstandard typ. Nackdelen med området är att det ligger lite off från stan, men läget är en jävla fördelel i övrigt, i alla fall om man vill ha tillgång till natur. Bodde på studiegången i nära 3 år och det enda som höll mig kvar var att jag verkligen älskade skogsområdet nära härlanda tjärn och delsjön.
Citera
2009-02-22, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinburen
Bodde i en etta med kokskåp innan. Det funkar, visst. Medelstandard typ. Nackdelen med området är att det ligger lite off från stan, men läget är en jävla fördelel i övrigt, i alla fall om man vill ha tillgång till natur. Bodde på studiegången i nära 3 år och det enda som höll mig kvar var att jag verkligen älskade skogsområdet nära härlanda tjärn och delsjön.

Tar ju bara 15min till stan med 17.
Citera
2009-02-22, 08:24
Medlem
Grejjen är att de hyr ut inte bara till studenter, utan en del Muslimer har oxå fått flytta in, de bor uteslutande i nr 17.

Annars är det mycket bra att bo där, bredband och el ingår. Jättenära till Härlanda tjärn, ett område där man kan jogga runt sjun eller promenera.

Studiegången är nostalgi för mig.
Citera
2009-02-22, 08:42
Medlem
Har bott där ett kort slag. Betalade 5400 för en trea på 6okvm, då ingick el o bredband (jag tror att bredbandet bara ingår (obl. i hyran) om man är student, men kostar nån hundring (mer än för student) för den som inte är student.

Det är ett område som tas ganska väl om hand av de boende på utsidan, insidan varierar givetvis. Standarden i de lgh jag har varit i har varit ok, inte mer. Saker är hela, men gamla. Kyl/frys och spis var dock rätt fräscha.

Folket där är rätt mixat, en del äldre, rätt mycket småbarnsföräldrar (studenter som har barn har inte så många andra ställen att välja på), tyngdpunkten ligger på studenter. Vad gäller invandringen där så är det mest negers, kanske mer just svarta än vad jag nånsin bott i närheten av innan.

Huruvida brudarna där är nåt att ha så är det väl området runt omkring med som är tjejrikt. På nattbussen hem så lär det vara rätt lättstyrt med brudar, fick åtmindstone ett par oanständiga förslag när jag bodde där. Men inne på området, nja, kanske på sommaren när folk är ute. En o annan milf lär ju vara rätt enkelt, en del ensamma mammor där har jag sett.
Citera
2009-02-22, 08:45
Medlem
Yes, bara 15 minuter, men det ligger ändå lite off. Eller, det beror väl på vad man jämför med..., jag utgår ifårn mina vänner som verkligen bodde mitt inne i smeten.
Citera
2009-02-22, 19:28
Medlem
ollebulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhetschef
Grejjen är att de hyr ut inte bara till studenter, utan en del Muslimer har oxå fått flytta in, de bor uteslutande i nr 17.

Annars är det mycket bra att bo där, bredband och el ingår. Jättenära till Härlanda tjärn, ett område där man kan jogga runt sjun eller promenera.

Studiegången är nostalgi för mig.

Så om man är muslum så kan man inte vara student? Det är studiekrav på samtliga SGS Studentbostäders lägenheter över hela stan. Kravet släpptes under några år på 90-talet då mycket var outhyrt. Många av dessa "vanligt" folk bor fortfarande kvar av den enkla anledningen att folk trivs där.
Citera
2009-09-02, 11:42
Medlem
lussekattens avatar
flyttade precis in där. gångarna till lägenheterna är ju som sagt väldigt likt ett fängelse. Dock är iallafall min lägenhet sjukt fräscht och fint. kyl/frys väldigt ny och spisen/ugnen med. området är ju lite avlägset men 15min buss eller spårvagn till smeten är inte fel. tar 17min att cykla från stället till universitet osv så det är ju ett plus. Finns ju lite små butiker och willys nära bara 20meter ifrån byggnaderna. har också en gym anläggning som är mycket populärt, bastu, mfl. så bara hört bra saker om området ska se hur det är att bo där nu också!
Citera
2009-09-02, 12:29
Medlem
Det är skit, polaren bodde där för ngt år sedan, han stog ut ca 4 månader innan han köpte en lägenhet.

Hög hyra för typ 20m2 och 5 afrikaner som skrek o hade sig både utanför och inne i huset.

Dom delade 2nycklar så när dom kom vid olika tider på dygnet skrek dom utanför till någon slängde ner nyckel till dom.
Rent piss skulle jag säga.
Citera
2009-09-02, 12:32
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollebull
Så om man är muslum så kan man inte vara student? Det är studiekrav på samtliga SGS Studentbostäders lägenheter över hela stan. Kravet släpptes under några år på 90-talet då mycket var outhyrt. Många av dessa "vanligt" folk bor fortfarande kvar av den enkla anledningen att folk trivs där.

Svart ( ) andrahandsuthyrning till ockerpriser, kanske? Studenten bor hemma och tjanar flask pa illegala flyktingar.

Annars ar stadsdelen Bjorkekarr utomordentligt lugn och fridfull. Ligger pa en hojd, mest villor och bostadsratter, nara till Harlanda Tjarn, Delsjon och Skatas om du gillar natur.
Senast redigerad av Suecote 2009-09-02 kl. 12:34.
Citera
2009-09-11, 17:45
Medlem
lussekattens avatar
Inte märkt ett skit av folk som stojjar runt i natten. Lugnt och stilla enligt mig. :S
Citera
2009-10-02, 16:11
Medlem
Veddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lussekatten
flyttade precis in där. gångarna till lägenheterna är ju som sagt väldigt likt ett fängelse. Dock är iallafall min lägenhet sjukt fräscht och fint. kyl/frys väldigt ny och spisen/ugnen med. området är ju lite avlägset men 15min buss eller spårvagn till smeten är inte fel. tar 17min att cykla från stället till universitet osv så det är ju ett plus. Finns ju lite små butiker och willys nära bara 20meter ifrån byggnaderna. har också en gym anläggning som är mycket populärt, bastu, mfl. så bara hört bra saker om området ska se hur det är att bo där nu också!

Var ligger det egentligen? Eller är det bara en myt?
Citera
2009-10-08, 16:10
Medlem
lussekattens avatar
Myt är det inte, eniro.se är din vän om du undrar vart det ligger. Och alla grejer jag skrev finns i området så det är riktigt nice här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in