• 1
  • 2
2005-12-04, 11:51
Medlem
Mårdalhs avatar
Skulle vilja veta allt som finns att veta om detta område. Ligger mellan Munkebäck och Östra sjukhuset typ...
Citera
2005-12-04, 16:41
Medlem
Vardons avatar
Har inte bott där själv, men en mycket god vän bodde där ett tag... Husen kallas väl ofta för "The rock" mycket för att korridorerna faktiskt påminner om alcatraz :-)

Rosendal heter området och adminstreras till en del av SGS i göteborg,
www.sgsstudentboster.se.

Ligger högt på ett berg, har en willyshemma butik, ganska ner till munkebäckstorg.

Veta allt? går det att precisera lite mera?
Citera
2005-12-04, 16:47
Medlem
Mårdalhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardon
Har inte bott där själv, men en mycket god vän bodde där ett tag... Husen kallas väl ofta för "The rock" mycket för att korridorerna faktiskt påminner om alcatraz :-)

Rosendal heter området och adminstreras till en del av SGS i göteborg,
www.sgsstudentboster.se.

Ligger högt på ett berg, har en willyshemma butik, ganska ner till munkebäckstorg.

Veta allt? går det att precisera lite mera?

Jag har hört att det ska bo riktigt massa snygga student brudar där. Och detta med att det ser ut som ett fängelse är ju helt sant och ofta omtalat.

Men som sagt stämmer det att det är det tätaste området gällande snygga brudar i hela GBG
Citera
2005-12-04, 19:19
Medlem
Vardons avatar
Var iofs oxå ett kriterie att välja bostad efter :-) Ingen aning faktiskt...
Citera
2005-12-05, 00:34
Medlem
scitors avatar
Var på inflyttningsfest där för något (några?) år sedan. Ser som sagt ut som ett fängelseområde, men kan tänka mig att det blir en skön sammanhållning. Har ingen aning om hyra eller dylikt, men SGS är väl inte kända för låga hyror.
Citera
2005-12-05, 11:02
Medlem
H.E.L.s avatar
Till bostad från övrigt.

/mod
Citera
2005-12-21, 22:12
Medlem
Hönapönas avatar
Antalet snygga tjejer kan jag inte uttala mig om eftersom det var några år sedan jag bodde där. Men det är ett OK område - nära till buss, affär och Delsjöområdet. Lugnt var det också, fast det var ju som sagt ett tag sedan, kan ha ändrats. Det finns/fanns även möjlighet att kompostera, väva och dreja, om man gillar sånt...
Citera
2005-12-21, 22:25
Medlem
a4swes avatar
Sunkigt, sunktigt och åter sunkigt och det ser än värre ut i lägenheterna än utan på (detta gäller de två stycken jag fått äran att inspektera).
Citera
2005-12-25, 20:57
Medlem
Bor tyvärr inte just på Studiegången men bor väldigt nära.
Går där istort sett varje dag.
Lägenheterna (inuti) kan jag inte säga så mkt om men det var rätt sunkigt tidigare iaf.
Fanns även en väl använd klottervägg där (laglig) som dom dock rev (jävla idioter) när det blev student bostäder så nu är där några fula buskar.

Äverhutaget har dom rustat upp, iaf utsidan, en hel del sedan det blev student bostäder.

Att det ser ut som Alcatraz stämmer.
Ser ut såhär...

======== ======= ======
_________| |_______| |_______
_________| |_______| |_______
======== ======= ======

= är balkonger där man kan gå (och där det finns dörrar.
Mellan _ strecken är det gångväg i mitten på nedre plan (är helt öppet ifrån tak till golv! Bara gångar på sidorna)
|| är lixom broar som går ifrån sido balkongerna som man går i och som representeras med =

Tycker det är smart idé att bytta så då det innebär att man kan hänga utomhus fast ändå inne i själva lägenhets byggnaden.
Är ofta ungdomar som o barn som hänger där och resulterar i att man ofta träffar boenden då dom alltid går där.

Baksidan e la att alkisar kan övernatta i gångarna då det alltid är öppet, men inte sett någon hittils.
Citera
2008-12-22, 15:29
Medlem
Någon som kan uttala sig om hur det ser ut i lägenheterna?

Fräscht? Min syster ska eventuellt flytta in i en etta med kokskåp.
Citera
2008-12-22, 23:36
Medlem
bump.
Citera
2009-02-20, 21:32
Medlem
underbart bra ställe att bo på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera