Citat:

Ursprungligen postat av 
SpritJanne

Myndigheter över hela världen mördar, snuvar och ljuger för sina invånare så gott som dagligen, sätter de med pengar allra först medan de svaga och fattiga går på knäna.
Försäkringsbolagen har alltid en klausul att peka på när du väl vill ha din ersättning för skadad eller förlagd egendom, allt för att slippa betala ut penningen du har rätt till.
Bankerna och de stora företagen sammarbetar för att smita undan skatt medan vi vanliga dödliga får skarpa reprimander om vi skulle fylla i deklarationen fel eller jobba svart.
Min uppfattning är att höjdarna på toppen kommer undan med precis vad som helst medan jag förväntas rätta mig in i ledet, betala skatt och vara en laglydig medborgare som jobbar 9-5 och har ynka 5 veckor ledig tid att andas ut på om året.
Jag har vänner som livnär sig på att stjäla i affärer, göra bedrägerier (inte mot privatpersoner) och tar alla chanser de kan att blåsa staten. De verkar så fan mycket lyckligare än alla som intalar sig själva att dem har gjort rätt för sig. Jag kan inte förmå mig att tycka de gör fel.
Varför ska man leva i en illusion av att "göra rätt för sig" är att leva ett slavlikt liv där ens villkor bara blir sämre och sämre, bli pissad på av stat och andra stora organisationer som själva dagligen begår stora brott både ekonomiskt och mot mänskligheten, ljuger oss rakt upp i ansiktet om det eller bara mörklägger det.
Är verkligen att göra rätt för sig att ställa in sig i ledet och svälja all skit man ser runtomkring sig varje dag, eller är det mer rätt att stjäla från dem som redan stjäl?

Man ska vara glad, man ska kunna äta.
Gör vad du måste, äta eller ätas.
Jag ser inget fel i att leva livet på fel sida, Skönt att ha det som plan-B om något skiter sig så kommer jag köra hårt.