2018-12-09, 13:57
Medlem
Det är nog fler än mamman som upplever en hotbild. Om JM ska få tillgång till miljonerna så behöver storasyster också förintas.

JM:s 4 största barn AB, DB, JB och AG kanske inte heller ligger så bra till i hennes ögon. Även om DB och JB var tysta i TR så talade de lite i HR när det gällde mordet på morfar och mordförsöket på mormor.

JM ser nog till att svärsonen JJ upplever obehag för "hjälpen" hon fick när maken AP "drunknade". Han kommer nog vara tyst om saken, men kommer JM vara det? Jag tror vi kan förväntas höra mer om både det ena och det andra. Det kan finnas fler mörkade mord med anstiftan från JM -
En vidrig hondjävul som trodde sig vara smart när hon använde penningkåta lakejer. En dag kanske någon lakej åker dit för något annat och erkänner delaktighet p g a av ånger. Kanske en utopi, men man vet aldrig. Det kan inte vara helt enkelt att bära skuld för mord om man har ett uns samvete.
Citera
2018-12-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Hur kan man bli så hatisk på sina föräldrar? Visst, man kan avsky sina föräldrar. Man kan avsky sina vuxna barn. Men att vilja se dom döda är ren ondska. Bara att bryta kontakten så slipper man dom. Det kanske var det föräldrarna gjorde.... Möjligt isf att hatet kom av det.
Det bästa vore att Johanna fick somna. Hon måste lida nåt fruktansvärt av sitt hat. Hat förtär. Hatet lär växa. Den dag hon kommer ut så "klipper" hon mamman.

Sorgligt, men inte alls oväntat att det skulle ske något förr eller senare och det lär komma mer, det är jag övertygad om.

Att JM skulle lida kan du glömma. En psykopat lider aldrig. De enda känslor såna individer har är hat, avundsjuka och svartsjuka och dessa ser vi nu återigen prov på.

Otroligt att hon kan känna hat mot mamman; det är ju JM själv som har orsakat mamman stora problem. Inte tvärtom.
Citera
2018-12-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det är nog fler än mamman som upplever en hotbild. Om JM ska få tillgång till miljonerna så behöver storasyster också förintas.

JM:s 4 största barn AB, DB, JB och AG kanske inte heller ligger så bra till i hennes ögon. Även om DB och JB var tysta i TR så talade de lite i HR när det gällde mordet på morfar och mordförsöket på mormor.

JM ser nog till att svärsonen JJ upplever obehag för "hjälpen" hon fick när maken AP "drunknade". Han kommer nog vara tyst om saken, men kommer JM vara det? Jag tror vi kan förväntas höra mer om både det ena och det andra. Det kan finnas fler mörkade mord med anstiftan från JM -
En vidrig hondjävul som trodde sig vara smart när hon använde penningkåta lakejer. En dag kanske någon lakej åker dit för något annat och erkänner delaktighet p g a av ånger. Kanske en utopi, men man vet aldrig. Det kan inte vara helt enkelt att bära skuld för mord om man har ett uns samvete.

Att JM inte var en oskyldig ängel innan mordet på pappan och mordförsöket på mamman torde vara ganska självklart. Inom en inte allt för lång framtid kommer vi garanterat få veta hur även andra saker hänger ihop = att det har skett annat, som än så länge ligger lite utanför den totala bilden av den vidriga människans skuldområde.
Citera
2018-12-09, 15:17
Medlem
develis avatar
Citat:

Jupp, alla som inte faller hondjävulen på läppen ligger pyrt till. Det spelar ingen roll vad det än må vara - hon är åklagare, domare och bödel på en och samma gång.
.. och det bara råkar hända vedergällning kring Johanna. . Pappa dör på Akis födelsedag, grabbarna slogs blodiga efter sexfilmen. Jättemärkligt.

JM: jag har kanske har morbid humor, men jag skulle aldrig kunna skada en människa.
JM: Aldrig, däremot blir människor skadade, som är… Nu lyssnar ni ju inte ens igen.
JM: Jag hoppas att sjukhuset har köpt in extra rullstolar för det är många som kommer få sina knäskålar sönderslagna efter det här.
JM: Alla som sk, alla som skadar mig…
JM: …råkar ut för någonting.
JM: Jag sa alla som är elaka mot mig, de har råkat ut för någonting, så sa jag.
JM: Någon kommer slå dem.
JM: Ja, men det får väl du tycka att det låter som ett hot då.
JM: Ska vi avsluta förhöret eller?
Senast redigerad av develi 2018-12-09 kl. 15:31.
Citera
2018-12-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jupp, alla som inte faller hondjävulen på läppen ligger pyrt till. Det spelar ingen roll vad det än må vara - hon är åklagare, domare och bödel på en och samma gång.
.. och det bara råkar hända vedergällning kring Johanna. . Pappa dör på Akis födelsedag, grabbarna slogs blodiga efter sexfilmen. Jättemärkligt.

JM: jag har kanske har morbid humor, men jag skulle aldrig kunna skada en människa.
JM: Aldrig, däremot blir människor skadade, som är… Nu lyssnar ni ju inte ens igen.
JM: Jag hoppas att sjukhuset har köpt in extra rullstolar för det är många som kommer få sina knäskålar sönderslagna efter det här.
JM: Alla som sk, alla som skadar mig…
JM: …råkar ut för någonting.
JM: Jag sa alla som är elaka mot mig, de har råkat ut för någonting, så sa jag.
JM: Någon kommer slå dem.
JM: Ja, men det får väl du tycka att det låter som ett hot då.
JM: Ska vi avsluta förhöret eller?

Hon vet mycket väl att det är reella hot hon slungar ur sig, att hon menar det på fullt allvar. Man kan inte dödshota någon och sen säga att man "bara skämtade" - och sen mena att folk ska tro på det. JM är t.o.m så urbota korkad att hon hotar både polis och åklagare, som du återger här.

För att förstå hur JMs tjatande och "skämt" och hotande tär på omgivningen kan man lyssna på det här gamla avsnittet på drygt tre minuter, där MR berättar för en reporter:
https://www.aftonbladet.se/tv/a/268115
Senast redigerad av zilvereko 2018-12-09 kl. 16:04.
Citera
2018-12-09, 16:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett monster till dotter.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Jag lider med hennes mor, tänk att ha/få ett sådant monster till barn! Inte nog med att hon nästintill redan förlorat livet, nu fortsätter hoten, osäkerheten & rädslan att Johanna ska lyckas övertala någon att skada henne.

-Morsan borde få skyddad identitet För hotbilden kvarstår ju!

Det gör verkligen jag också!

Det är ju fruktansvärt att få ett sådant monstrum till dotter. Stackars mor. Hoten och rädslan fortsätter tack vare JM.

Tycker också att modern borde få skyddad identitet tack vare sin farliga dotter. Vem vet om inte JM också kan få permissioner om ca 10 år? Modern är inte äldre än att hon då mycket väl kan vara i livet.
Citera
2018-12-09, 16:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mördaren Linda Granvold kräver att få lämna anstalten i Ystad.

Orsaken: Cellgrannen Johanna Möller.

Nu får Granvold sin vilja igenom.

Hon skickas till Hinseberg – och slipper Arbogakvinnan.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-skrammer-bort-mordare-ur-fangelset/

Jahapp hon ser till så andra mördare flyr anstalten. Tja, när ska någon sätta henne på plats?
Undrar om Granvold har bevis på dödskontrakten eller vittne som talar om att det finns? Skulle inte tro det.

Visserligen står det i Aftonbladet att Möller varnas, men det är ett allvarligt brott.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-09 kl. 16:51.
Citera
2018-12-09, 17:15
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sorgligt, men inte alls oväntat att det skulle ske något förr eller senare och det lär komma mer, det är jag övertygad om.

Att JM skulle lida kan du glömma. En psykopat lider aldrig. De enda känslor såna individer har är hat, avundsjuka och svartsjuka och dessa ser vi nu återigen prov på.

Otroligt att hon kan känna hat mot mamman; det är ju JM själv som har orsakat mamman stora problem. Inte tvärtom.
Nej, så är det sannerligen inte. JM har inte orsakat något av sina problem. De beror på att övriga inte gjort som JM vill. Nej, JM lider inte heller, hon vill bara få bort det som hindrar henne...
Citera
2018-12-09, 17:41
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det gör verkligen jag också!

Det är ju fruktansvärt att få ett sådant monstrum till dotter. Stackars mor. Hoten och rädslan fortsätter tack vare JM.

Tycker också att modern borde få skyddad identitet tack vare sin farliga dotter. Vem vet om inte JM också kan få permissioner om ca 10 år? Modern är inte äldre än att hon då mycket väl kan vara i livet.
Man kan ju hoppas att JM på något sätt & vis åker/hamnar i isolering så hon inte kan manipulera andra...
Citera
2018-12-09, 17:54
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Jag lider med hennes mor, tänk att ha/få ett sådant monster till barn! Inte nog med att hon nästintill redan förlorat livet, nu fortsätter hoten, osäkerheten & rädslan att Johanna ska lyckas övertala någon att skada henne.

-Morsan borde få skyddad identitet För hotbilden kvarstår ju!

Eller ingen kommer ut ?
ber hon hens gå ut och skada mamman när de blir frigivna
Citera
2018-12-09, 19:08
Medlem
swimmingpools avatar
Den där Johanna Möller ger sig nog aldrig. Hon kanske t.o.m rymmer, som den där mördaren gjorde i somras, han är ju fortfarande på fri fot. Eller så går hon väl på nästa fånge, nån desperat knarkare. Finns ju hur många som helst att välja på under alla år hon ska sitta inne. Nu har KV att göra.
Citera
2018-12-09, 19:09
Medlem
Citat:

Vilka miljoner skulle hon få tillgång till...? Gissar att dom har ordnat så även om alla i hela släkten dör så kommer inte pengarna att hamna på JMs konto.

När JM ev. släpps om 30 år så tror jag åklagaren ligger överst på dödslistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in