2017-11-07, 17:15
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns väl ingenting som placerar barnen i Granliden alls förrän just innan räddningstjänsten kom.

Eller har jag glömt hur det var?

Det som, om möjligt är klarlagt - är väl att två telefoner befunnits vara på platsen under viss tid...
Citera
2017-11-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad vet han om det? Han var inte ens i Sverige då. Men kanske har någon berättat det för honom?

Ja, Jj. Det vid en tidpunkt då Akis dödsfall hade gått igenom som olycka, varför han inte hade någon. Anledning att ljuga för M.

Syftet var att visa för M hur farlig JM var.
Citera
2017-11-07, 17:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Barnen kan i värsta fall bara ha satts på plats i sin vagn med var sin nappflaska (ev. också fastselade) - inga problem! - Naturligtvis såg hon till att barnen var vakna när hon larmade.

Kanske. Nu räknar förvisso wenna med stor uppslutning av folk, men det kan ju röra endast kvällen innan. Minst en bil har lämnat.

Jag undrar hur detta slutar...?

wenna har ju dukat upp för ett antal "osynlige mannen" här, när hon i TR hade naglat fast JM som därute själv enligt eget vittnesmål.

GW trodde förra tisdagen fortf att hon slipper ur AP-mordet, får se om han ändrat sig till ikväll.

Kiselalgerna sitter som en smeck i alla händelser. Alla tre. Nynnar något stycke ur musikhistorien.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-11-07 kl. 17:39.
Citera
2017-11-07, 17:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
.... fortfarande så Johanna tidigare sagt att hon hade en sån där babysändare och fahlander ifrågasatte om den nådde dit ner. Detta bekräftade Johanna själv att det gjorde .... man anar att hon vet vad hon tala om.

Varför ens ifrågasätta om hon skulle vara ansvarig nog att ha barnvakt??? Fattar ingenting!?!? Vi talar väl fortfarande om samma Johanna som mördade deras far och såg till att hennes egen far dog? Att hon lämnade barnen ensamma sket hon fullkomligt i

Baybsändare sprakar mycket mer än en årtull. Troligen inte aktuellt.

Innebörden av barnvakt är "medhjälp till mord". Hur man än vrider på det.

"Skita fullständigt i barnen" låter sig inte göras då de låter och minns och berättar.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-11-07 kl. 17:46.
Citera
2017-11-07, 17:39
Medlem
Citat:
De kan ju ha hunnit somna.

Det du citerade gällde morgonen. Inte kvällen
Citera
2017-11-07, 17:41
Medlem
Citat:
Det låter inte trovärdigt. Varifrån har du fått de upplysningarna?

Fup.
Citera
2017-11-07, 17:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Finns väl ingenting som placerar barnen i Granliden alls förrän just innan räddningstjänsten kom.

Skulle väl vara (också) att alternativen framstår som svårare och känsligare.

Sen tonåringar du vet: de går med på att mörda men de gillar inte att passa ungar....
Citera
2017-11-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ett mycket svagt vittnesmål då AP bevisligen inte drunknade i sjön.

Ja vet. Men jag tror att Jafar berättat detta för Mohammad. Däremot tror jag att Jafar ljuger.

Jafars ångest och utspel går inte att ta miste på. Jag tänker då både på restaurangbesöket samt hans utbrott inför Lottie.

Men som du säger, hans vittnesmål i just denna aspekt väger tunt.

Vad som däremot framstår som allt mer som en möjlighet är att Aki bragdes om livet ute på sjön.

Jag har hela tiden lutat mot att det skedde på bryggan.

Nu måste kanske kvävning i båten, ute på sjön, räknas som en sannolik möjlighet

Edit: lol minnet är kort men gott. Jag har haft många alternativa platser där Aki kan ha bragts om livet. Bilen, bryggan, sovrummet, barnpool, jacuzzin i johannas hem, duschen på granliden. Detta har ju varit den kluriga biten. Nu får ute på sjön läggas till listan. Jag hoppas Wenna kan bringa klarhet.
Senast redigerad av Ramaria 2017-11-07 kl. 18:02.
Citera
2017-11-07, 17:53
Medlem
Står i tidngarna i dag att Rajabi sitter inlåst men utan restriktioner och att han får träffa meddfångar samt arbeta mot lön.
Vad får han i lön?
Citera
2017-11-07, 17:56
Medlem
Citat:

Inga tecken på att barnen lekt och farit runt med saker när polis bar där.

Bara en packad bag. En påse med mögligt bröd och en unken lukt i stugan.

Enl Johanna hade de hunnit städa på morgonen för hon ovh barnen vaknade tidigt. (Utan att undra var Aki var. (men han sov ju ofta ute i stolen lol))
Citera
2017-11-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kanske. Nu räknar förvisso wenna med stor uppslutning av folk, men det kan ju röra endast kvällen innan. Minst en bil har lämnat.

Jag undrar hur detta slutar...?

wenna har ju dukat upp för ett antal "osynlige mannen" här, när hon i TR hade naglat fast JM som därute själv enligt eget vittnesmål.

GW trodde förra tisdagen fortf att hon slipper ur AP-mordet, får se om han ändrat sig till ikväll.

Kiselalgerna sitter som en smeck i alla händelser. Alla tre. Nynnar något stycke ur musikhistorien.

Det är också konstigt att det inte fanns någon bil vid Granliden när räddningstjänsten kom dit. Hur kom då JM och AP dit? Den frågan lär ju komma.
Citera
2017-11-07, 17:59
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Står i tidngarna i dag att Rajabi sitter inlåst men utan restriktioner och att han får träffa meddfångar samt arbeta mot lön.
Vad får han i lön?

Skulle tro att det rör sig om 13kr/h

https://www.kriminalvarden.se/lattlast/for-dig-som-domts-till-fangelse/pengar-och-ekonomi/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in