Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Johanna Möller ställer krav (!!!) på Hovrätten och försöker dirigera vilka som ska vittna och att de ska vara på plats personligen i HR. Inte höras per länk. Jag hoppas verkligen att man gör som man har tänkt och inte dansar efter hennes pipa.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-krav-pa-sin-mamma-efter-attacken/
Jag hoppas faktiskt att hovrätten går henne till mötes så att det sedan är över. Det blir inget riktigt avslut om Johanna tror att alla möjligheter inte är uttömda. Det är alltid bättre att säga ja om det är möjligt och inget hindrar hovrätten från att gå Johanna tillmötes.
Det kommer inte bli som Johanna tänkt, för hon kan inte längre styra sin omgivning, och bestämma över vad folk ska säga i hovrätten. Detta är ett chockerande fall på alla nivåer, särskilt för de som drabbats, med sorg av så många dimensioner som det måste bli när en dotter ger sig på föräldrarna med mord i sinnet.
Det är faktiskt inte fel att höra mamman en gång till i en domstol, om inte annat för att Johanna ska få höra igen hur mycket hon skadat henne, och hela sin familj. Familjen har fått tid att återhämta sig och därför ser jag bara fördelar för dem, att de vittnar en gång till nu när det har gått en tid sedan det gick upp för alla, vad det är en kvinna som mördat sin man och sedan sin far.
Jag tror det är läkande för mamman att höras i tingsrätten, och att det blir ett avslut för henne på denna sak. Så att hon kan försöka gå vidare utifrån sin nya verklighet.