2017-08-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Hm... samtidigt så är han påtänd och har tidigare uppgett saker som stämmer i sak men kanske inte exakt i tid. Avvikelse på någon timma fram/bak

Ja kanske, men MR säger också att han efter inspelningen går ner i hotellets foaje och träffar Babak och överlämnar inspelningen + tröja. Detta möte finns inte i spanings-pm.
Citera
2017-08-25, 12:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja, fast du såg att Alhem syftade på de tjugofem minuter AM var misstänkt...?
Aj där, kollade faktiskt inte länken.
Tyckte allt det var märkligt om det skulle ha handlat om JM.
Citera
2017-08-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Vill bara informera om att P3 Nyheter Dokumentär har ett 30-minuters inslag om fallet. Och där hymlar de inte med att JM är utbildad socionom och tjänat stora pengar på sin verksamhet

Det där var glädjande och efterlängtade nyheter!
Johanna Möllers utbildning till socionom är ju det som möjliggjort hela den här vansinniga mordkarusellen. Att mordet på Aki inte blev granskat, lär till stor del bero på att man (Polisen) inte kunde föreställa sig att en utbildad sexbarnsmamma med socionomexamen från Högskolan i Örebro kunde ha dödat/låtit döda pappan till tvillingarna.
Vi kan konstatera att när sexet med flyktingpojkarna och den efterföljande misshandeln av dem blev känd för Polisen, så tog man inte allvarligt på det. MSM har inte haft nån större lust att koppla Johanna Möllers gärningar till hennes utbildning/funktion. Det är ju rent förfärligt att kommuner runtom i landet har betalat Mördar-Johanna för att ta emot barn och ungdomar och låtit henne få göra vårdnadsutredningar.

Martina Pierrou och Julia Juhlin Karlsson som gjort SR-dokumentären skall ha cred!
Här länken än en gång: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/949918?programid=1646
Citera
2017-08-25, 16:19
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är ju rent förfärligt att kommuner runtom i landet har betalat Mördar-Johanna för att ta emot barn och ungdomar och låtit henne få göra vårdnadsutredningar.

Martina Pierrou och Julia Juhlin Karlsson som gjort SR-dokumentären skall ha cred!
Här länken än en gång: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/949918?programid=1646
Det hade ju varit intressant om de placeringar som JM gjort följdes upp och granskades. Nu har ju inte JM haft så långa uppdrag inom kommunerna, om jag förstår det rätt. Hon slutade av olika anledningar rätt snabbt på alla anställningar (eller har jag fel?) och har kanske inte riktigt kommit in i verksamheten och därmed inte hunnit uträtta så mycket.
En sak jag kan reagera på är det finns en viss tendens att förlöjliga JM på alla sätt och vis och det blir ju också då en trivialisering av den ondska som ligger bakom allt som hänt. JM är en mycket farlig person, lättkränkt, hämndlysten, långsint, egoistisk och utan några som helst skrupler. Hon är livsfarlig helt enkelt. Jag är övertygad om att hon kommer att försöka utkräva hämnd under sin fängelsetid, att de som kränkt henne kommer att vara hotade tills dess att hon är borta för gott. Inte kul alls...
Citera
2017-08-25, 20:40
Medlem
Legerdemains avatar
Kanhända hör det inte hemma här, men... Har någon några uppgifter om Johanna Möllers barn? I vilka förhållanden föddes de? Hur gamla är de i dag? Vad heter de?
Citera
2017-08-25, 22:19
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ha ha ha. Hade personen varit möjligen oskyldig så skulle jag ha sagt att de driver med henne. Men detta är allvar förstås.

"Det måste vara fruktansvärt att vara misstänkt för mord på den man älskar, säger Sven-Erik Alhem."

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
JM har nog läst bibeln och anammat textraden "alla som jag älskar, dem tuktar och agar jag" och sen lagt sin personliga prägel med egen avslutningsfras:...och dödar om möjlighet till rikedom därom finnes.

Citat:
Ja, fast du såg att Alhem syftade på de tjugofem minuter AM var misstänkt...?

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Aj där, kollade faktiskt inte länken.
Tyckte allt det var märkligt om det skulle ha handlat om JM.
Det är inte konstigt att magiciadehex trodde det handlade om JM, med tanke på ditt första inlägg Lonnrot.
Citera
2017-08-25, 22:40
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Vill bara informera om att P3 Nyheter Dokumentär har ett 30-minuters inslag om fallet. Och där hymlar de inte med att JM är utbildad socionom och tjänat stora pengar på sin verksamhet

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Länk till programmet där man kan lyssna och ladda ner, om man vill:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/949918?programid=1646
Tack för länken.

Nu blev man återigen påmind om när AH, i en intervju inför rättegången, hintade om att vi äntligen skulle få veta veta vad JM egentligen gjorde på kvällen den 3 augusti 2016.

AH: " Min klient har hela tiden varit tydlig med att hon inte varit med den aktuella kvällen. Hon kommer nu i förhandlingen i tingsrätten att berätta om den här kvällen."

Nu vet vi att AH syftade på ett kontantinköp av en Coca Cola Zero. Och att ett vittne skulle finnas. Fast dock inte namngivet. Men JM kommer sedan ihåg vem det var, i alla fall enligt ett brev till Aftonbladet, som tyvärr valde att inte publicera det...
Citera
2017-08-25, 22:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Kanhända hör det inte hemma här, men... Har någon några uppgifter om Johanna Möllers barn? I vilka förhållanden föddes de? Hur gamla är de i dag? Vad heter de?
Finns i tråden. Prova och sök.
Citera
2017-08-25, 23:54
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja kanske, men MR säger också att han efter inspelningen går ner i hotellets foaje och träffar Babak och överlämnar inspelningen + tröja. Detta möte finns inte i spanings-pm.

"Babak" är det månne samma en som "Bibak", som förekommer i ökenråttan MR´s facebookkonversationer ?... På, den tiden MR kallade sig "Taha Payvandi".... den oskuldsfulle lille gossen, från ett krigshärjat land (?).
Sidan 113/114 Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_III_2017-04-12__del_1__3_.pdf
Citera
2017-08-26, 01:08
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Finns i tråden. Prova och sök.

Söka? Tråden innehåller närmare 3 000 sidor. Att leta igenom alla dessa lär bli ett ganska uttröttande arbete...

Skulle någon annan vilja vara mig behjälplig i att leta upp information om vilka Johanna Möllers barn är? Tillsammans med henne är bara en ett år yngre kvinna skriven – men barnen lyser med sin frånvaro.
Citera
2017-08-26, 01:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Söka? Tråden innehåller närmare 3 000 sidor. Att leta igenom alla dessa lär bli ett ganska uttröttande arbete...

Skulle någon annan vilja vara mig behjälplig i att leta upp information om vilka Johanna Möllers barn är? Tillsammans med henne är bara en ett år yngre kvinna skriven – men barnen lyser med sin frånvaro.
Det finns en sökfunktion i menyvalet. Minderåriga barns uppgifter finns inte med på t ex ratsit. På första sidan i tråden hittar du många länkar till handlingar i ärendet, där framgår familjeförhållanden etc.
Citera
2017-08-26, 01:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Det hade ju varit intressant om de placeringar som JM gjort följdes upp och granskades. Nu har ju inte JM haft så långa uppdrag inom kommunerna, om jag förstår det rätt. Hon slutade av olika anledningar rätt snabbt på alla anställningar (eller har jag fel?) och har kanske inte riktigt kommit in i verksamheten och därmed inte hunnit uträtta så mycket.
En sak jag kan reagera på är det finns en viss tendens att förlöjliga JM på alla sätt och vis och det blir ju också då en trivialisering av den ondska som ligger bakom allt som hänt. JM är en mycket farlig person, lättkränkt, hämndlysten, långsint, egoistisk och utan några som helst skrupler. Hon är livsfarlig helt enkelt. Jag är övertygad om att hon kommer att försöka utkräva hämnd under sin fängelsetid, att de som kränkt henne kommer att vara hotade tills dess att hon är borta för gott. Inte kul alls...
Har också tänkt på detta, hur ska de inblandade någonsin kunna känna sig trygga? Dessutom är det långt ifrån säkert att de "medhjälpare" hon haft för att dränka Aki kommer att kunna fällas för mord. Om de går fria blir det fruktansvärt för resten av familjen, de som är kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in