2017-10-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seneca1988
Vet man om Johanna och Rajabi kommer vittna igen eller om de endast lyssnar på inspelningarna från tingsrätten?
Enligt vad jag kan se i åklagarnas svarsskrivelse: det fetade.

Men jag känner inte till eventuella turer efter ingivandet av denna skrivelse.

Mitt intryck är att båda sidor åberopar mycket lite ny bevisning och att hela processen handlar om att HR ska göra en ny bedömning, att eventuellt ersätta den som TR gjort med.
Citera
2017-10-08, 22:19
Medlem
Bewitcheds avatar
Noterade at JB sedmera bytt namn till ett vanlig Svensson namn
Citera
2017-10-09, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched

Inte så konstigt, direkt när man söker på hennes namn kommer dokument från FUP och flashbacktråden om det upp direkt. Inte så lukrativt. För hennes egna framtid är det bästa att helt klippa JM.
Citera
2017-10-09, 11:21
Medlem
Honan6s avatar
"Det var nog ingen vanlig drunkning" sade AM i rättssalen.

Nej, det är väl knappt någon som tror det var en vanlig drunkning. Tyvärr får Aki´s närmaste kanske aldrig något svar. Jag kan inte släppa tanken om att akterlådan var fylld med medhavt is och att Aki´s huvud trycktes ned där av någon/några.

Bild från FUP på "lådan"
http://minfil.org/68ybE3c4bb/22345427_10155187483218635_541783859_o.jpg
Citera
2017-10-09, 13:06
Medlem
Morddömda Johanna Möller vill slippa sina restriktioner i häktet.
Nu vädjar hon till Högsta domstolen för att få större frihet.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-krav-till-hogsta-domstolen/
Citera
2017-10-09, 13:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Självklart är det så.
De måste berätta allt de vet - även om egen inblandning - och sluta skydda "sektledaren" - modern.
Det är A och O i avprogrammeringen. Hålla sig till sanningen, inte det JM tutat i dem.
Även om sanningen får rättsliga konsekvenser även för dem.
De kan inte leva sitt liv utan att först göra upp med det förflutna.
Gör de rätt så kommer de kanske så småningom att kunna leva ett självständigt och normalt liv.

JB har nu ändrat sitt Facebook-namn till "Julia Svensson".
Undrar om det är gjort för att slippa okända nyfikna, som vi på FB
Eller, kanske hon går i JM:s fotspår och använder olika namn hej vilt eller så är det ett led i ett avståndstagande från "sekten"?
https://www.facebook.com/julia.blomsterlund/about?lst=100002247775340%3A100000083704237%3A1507 021105&section=relationship&pnref=about

Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Ja, jag noterade också detta på fb och tog upp det i ett tidigare inlägg.
"Svensson" var nog det bästa hon kunde komma på. Undrar vad JM ska tycka, hon som anser sig så mycket bättre än "vanliga svennar" som hon tror är jätteintresserade av att läsa dagboksanteckningar och annat intelligensbefriat, lögnaktigt och felstavat från henne.
Citera
2017-10-09, 13:25
Medlem
magiciadehexs avatar
"Morddömda Johanna Möller vill slippa sina restriktioner i häktet.
Det rapporterar nyhetsbyrån Siren.

Möller har länge kämpat för att slippa restriktionerna hon belagts med i häktet. Nu tar hon ärendet till Högsta domstolen, enligt Siren.
I sin överklagan skriver Möllers advokat Amanda Hikes att Högsta domstolen bör pröva hur länge en person kan vara ålagd restriktioner efter att tingsrättsdomen fallit, skriver Siren"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-krav-till-hogsta-domstolen/

Tiden börjar rinna ut för att köpa sig ett Cola-meneds-vittne och annat?
Är JB & Co inte samarbetsvilliga på den fronten längre?

Edit: Med tanke på innehållet i Lypsylkorkslappar m.m så kanske man bör se över möjligheterna till att ålägga vissa personer restriktioner konstant. Permanent.
Så länge hon sitter inne.
För ALLAS bästa.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-10-09 kl. 13:29.
Citera
2017-10-09, 13:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
"Morddömda Johanna Möller vill slippa sina restriktioner i häktet.
Det rapporterar nyhetsbyrån Siren.

Möller har länge kämpat för att slippa restriktionerna hon belagts med i häktet. Nu tar hon ärendet till Högsta domstolen, enligt Siren.
I sin överklagan skriver Möllers advokat Amanda Hikes att Högsta domstolen bör pröva hur länge en person kan vara ålagd restriktioner efter att tingsrättsdomen fallit, skriver Siren"

Tiden börjar rinna ut för att köpa sig ett Cola-meneds-vittne och annat?
Är JB & Co inte samarbetsvilliga på den fronten längre?

Edit: Med tanke på innehållet i Lypsylkorkslappar m.m så kanske man bör se över möjligheterna till att ålägga vissa personer restriktioner konstant. Permanent.
Så länge hon sitter inne.
För ALLAS bästa.
Mördar Johanna har säkert många lappar och brev som hon vill skicka iväg innan svea hovrätt påbörjar sina förhandlingar det var väl start där den 7 november om jag inte missminner mig
Citera
2017-10-09, 13:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mördar Johanna har säkert många lappar och brev som hon vill skicka iväg innan svea hovrätt påbörjar sina förhandlingar det var väl start där den 7 november om jag inte missminner mig
Ja, nu är det knappt en månad kvar och alla dessa tusentals lappar, tankekartor, hjärtan och DIREKTIV på vad som skall göras för att "rädda familjen", d.v.s JM själv. Ve och fasa, vilken frustration! Så många ord, så många tankar, så många lappar som inte kommit ut!
Belöningar som utlovas, pengar, pengar, allt för "den goda sakens skull", d.v.s för hennes skull.
Och, ett Cola-vittne, hur svårt kan det vara? Någon apa som anmäler sig frivilligt?
Money, money.

Egentligen skulle hon nog vilja säga rakt ut: "Era lata, arbetslösa ungjävlar. Se nu till att hjälpa er mor annars jävlar får nu klara er själva resten av livet och det vet jag att ni inte klarar, för det har jag sett till. FATTAR NI??!!"
Senast redigerad av magiciadehex 2017-10-09 kl. 13:51.
Citera
2017-10-09, 14:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Det var nog ingen vanlig drunkning" sade AM i rättssalen.

Nej, det är väl knappt någon som tror det var en vanlig drunkning. Tyvärr får Aki´s närmaste kanske aldrig något svar. Jag kan inte släppa tanken om att akterlådan var fylld med medhavt is och att Aki´s huvud trycktes ned där av någon/några.

Bild från FUP på "lådan"
http://minfil.org/68ybE3c4bb/22345427_10155187483218635_541783859_o.jpg

Den ser ut som den går att ta ur och ta med sig upp?

Någon som vet?
Citera
Medlem
magiciadehexs avatar
Mördar Johanna har tydligen skrivit fler brev till Aftonbladet. Nu sist om restriktionerna.
Man blir ganska trött på hennes tramsiga brevskrivande och att hon fortfarande är så otrevlig och uppkäftig.

Citat:
I ett brev till Aftonbladet skriver hon att de är idioter som stoppar hennes kontakt med barnen:
”Jag kommer aldrig förlåta åklagaren för det”, skriver Johanna Möller.
”Åklagaren stoppar mina brev till min son. åklagaren ljög till hovrätten och skyllde på att jag skrev om brotten. jag har inte skrivit om brotten. Han har inte hört min röst på över ett år. Det är barnmisshandel i lagens namn. Jag kommer aldrig att förlåta åklagaren för det”, skriver Johanna Möller i brevet till Aftonbladet.
Hon menar också att de är idioter:
”De stoppar alla brev till min son där jag skriver att jag älskar honom, idioter”, skriver hon.
Hävdar sin oskuld
I de många brev Johanna Möller skickat till Aftonbladet fortsätter hon att hävda sin oskuld. Genom en uträkning av tidpunkten för mordet/mordförsöket på hennes föräldrar menar hon att hon har alibi för tiden för brotten.
”Tidsaspekten utesluter min närvaro på Granliden”, (mordplatsen) skriver hon.
Vad gäller mordet på hennes tidigare make menar hon att ingenting bevisar att han överhuvudtaget mördats.
Enligt advokaten så saknas det risk för att hennes klient skulle undanröja bevis eller på annat sätt försvåra sakens utredning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/PkRqJ/johanna-moller-overklagar-restriktioner
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, jag noterade också detta på fb och tog upp det i ett tidigare inlägg.
"Svensson" var nog det bästa hon kunde komma på. Undrar vad JM ska tycka, hon som anser sig så mycket bättre än "vanliga svennar" som hon tror är jätteintresserade av att läsa dagboksanteckningar och annat intelligensbefriat, lögnaktigt och felstavat från henne.

Touché!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in