2017-09-19, 01:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Möllerism, möllertör, möllerado, möllastrof, möllerpat, möllolycke, möllrad, möllerdrunknad, möllförsäkrad, Möllbåga, Mölliden, Möllermanland, möllappar, möllervittne, möllerbi (mölleralibi), möllerjuv, förmöllrad, möllergrönt, möllercentrerad, möllercent, möllerfår, möllersant, möllertårar, möllerfond, möllermåsar, möllerkilisar, möllerkarma, möllerseende, möllerbrevtillkajlinna, möllstiftan, möllestupa och förmöllelse.
Hehe och snart kommer säkert det 12:e Mölleristiska Cola-alibit. Det hon försökt smuggla ut order om i den Möllerska korken.
Möllerpengar = Mutpengar

Men, det bidde ingenting med det. Colavittnet möllrar omkring i döda möllerfårhagen.
Möllerfantasin har sina begränsningar.
Det som inte kunde köpas för möllerpengar dyker ju inte upp.
Möllersk orättvisa.
Värsta orättvisan i världen.
Värre "änn" värst.
Citera
2017-09-19, 01:02
Medlem
Jag finner det märkligt att det nu ska krävas minst två vårdare/plitar samtidigt vid kontakt med Johanna Möller. Är Kriminalvårdens personal så illa rustade att en person inte klarar av att stå emot Möllers försök till manipulation?
Alla vet ju trots allt vilken sorts människa hon är, och borde därmed vara på sin vakt på riktigt och inte köpa hennes skitsnack. Vi snackar ju inte om aggressivt eller våldsamt beteende av Möller, utan om att hon är skicklig på att prata omkull folk och att hon gärna viftar lite med muttan om det skulle gagna hennes syfte.
Citera
2017-09-19, 09:28
Medlem
develis avatar
Alert! Serious!

Kommer tyvärr inte in i artikeln mer än så här, men med tanke på hennes framfart om det så är urkundsförfalskningar, bedrägerier, sexuellt utnyttjade, skumraskaffärer så borde hon väl i högsta grad synas i sömmarna vad hon sysslat med i tjänsteutövande. Hon är ju ökänd att ha gjort slarvjobb i för hög hastighet.
Citat:
Johanna Möller arbetade i socialtjänsten i Södertälje i fem år - hennes ärenden ska inte utredas

Johanna Möller, alias Arbogakvinnan, och sommarstugemorden har varit en följetång i svensk press under året. Under en femårsperiod mellan åren 2009-2014 arbetade Möller på socialtjänsten i Södertälje som handläggare.– Det är en ganska stor enhet med mycket omsättning så det är ingen person jag kommer ihåg, säger Eva Pedersen-Wallin, tillförordnad socialdirektör i Södertälje....
http://senaste.s5.webdigital.hu/nyheter/johanna-moller-arbetade-i-socialtjansten-i-sodertalje-i-fem-ar-hennes-arenden-ska-inte-utredas

JM: "Jag är en ganska ordningssam och ordentlig kvinna."
Citera
2017-09-19, 09:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... och du är ju en jävla bidragsgivare själv med din oneliner.

Här har du lite seriöst material att suga på tills HovR om du känner dig dehydrerad:

"Helt plötsligt allen och sudden har jag blivit så jävla kriminell, en seriemördare. Det känns som brotten haglar över mig (..)"

" Jag menar (skratt) vem säger nåt sånt till sin dotter, mamma har frågat mig att vi ska åka och slå ihjäl hennes man."
Ja, det kan ju inte vara möjligt att JM sagt något sådant? Hon, som enligt egen utsaga offentliggjort följande: "Jag kan inte änns se film om dem slåss".
Citat:
Möllersaurus Rex .
Tja, men så länge de två hjärntvättade stackars sektbarnen JB och DB håller tyst och skyddar rovdjurshonan så är de ännu en triad och kan då, ihop med JM, bära namnet Möllersaurus triceratops!
Dock var denne inte köttätare utan växtätare, vilket passar hyenan JM illa. Men kanske den som då slukade kiselalgerna eller i vart fall såg till att dessa ej hamnade i Akis kropp?
Fan vet. Och triceratopsen.
Citera
2017-09-19, 10:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Alert! Serious!

Kommer tyvärr inte in i artikeln mer än så här, men med tanke på hennes framfart om det så är urkundsförfalskningar, bedrägerier, sexuellt utnyttjade, skumraskaffärer så borde hon väl i högsta grad synas i sömmarna vad hon sysslat med i tjänsteutövande. Hon är ju ökänd att ha gjort slarvjobb i för hög hastighet.

JM: "Jag är en ganska ordningssam och ordentlig kvinna."
Valda delar ur artikeln:

"Eva Pedersen-Wallin är tillförordnad socialdirektör i Södertälje och har jobbat i många år inom socialtjänsten i Södertälje, men säger till LT att hon inte kommer ihåg Johanna Möller.
- Jag kommer inte ihåg personen själv, men jag vet att hen jobbade på placeringsenheten. Då utreder man och besöker familjehem, och letar helt enkelt platser till barn som behöver ett annat hem, säger Eva Pedersen-Wallin och fortsätter:
- Det är en ganska stor enhet med mycket omsättning så det är ingen person jag kommer ihåg.

Till Sveriges Radio säger Eva Pedersen-Wallin att man inte kommer utreda de ärenden hon har haft hand om, då man anser sig ha god kännedom om dem redan.
Möller har arbetat som handläggare och haft hand om utredningar och familjehemsplaceringar av barn i Södertälje.

Eva Pedersen-Wallin vet inte med sig att något barn i Södertälje skulle ha farit illa under tiden som Möller arbetade som handläggare på socialtjänsten här.
– Nej, då hade vi ju sett det redan då. Om någonting hade hänt hade nog familjehemmet eller barnet larmat redan då."

Jaha? Inget barn som larmat? Då kan nog socialtjänstchefen andas ut?
Hur gick det för killarna i flyktingsexskandalen då, de "larmade" ju?
Citera
2017-09-19, 10:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, det kan ju inte vara möjligt att JM sagt något sådant? Hon, som enligt egen utsaga offentliggjort följande: "Jag kan inte änns se film om dem slåss".
Kan inte riktigt förstå vitsen med att överklaga domen? Hon borde ju tacka TR för denna säkerhetsåtgärd där de t.o.m bjöd på livstid.
Vart fasen har hon fått fem år ifrån. Har hon rabattkuponger?

"Jag sitter ju hellre i fängelse i fem år än att ha maffian efter mig i hundra år"

Hon babblar om mordet på sin far, men det låter väldigt inövat. En slags kombo ihop med Superwomantänket:

"Nej, jag kommer gå upp i rätten och säga att jag tar straffet. Så tänker jag säga."
"Jag säger i rätten att jag tar mitt straff."
"Fattar du inte, jag kan sitta inne för det här. Det spelar ingen roll för jag har ändå inget liv."
"Nej, men det är inte det för jag har ändå inget liv."
"Jag säger ju det, jag kan sätta mig i fängelset, det spelar ingen jävla roll. "
"Jag tar straffet."
"Det är jag som person, jag kan stänga av, jag kan överleva det mesta. Jag har övat länge kan jag säga så jag skulle fixa ett straff, fängelse."
"Jo, jag kommer ta på mig det här. Ni kan sätta mig i fängelse nu."
"Jag är en sån person. Jag skulle fixa och sitta i fängelse. "

"Jag kommer inte säga (gråt). Vänta lite, jag som person, jag klarar det mesta. Jag har överlevt det mesta, förstår du. De som har gjort det här kommer inte överleva. De har en framtid, de har ett liv. Jag kan lika gärna sitta i fängelse för det här."

"Ni får…jag kan ta straffet för jag fixar det. Jag som person, ni kan sätta mig i fängelse, det spelar inte mig någon roll för jag vet att mina barn har det bra. Jag kan ta det, fattar du? (gråter)"
Citera
2017-09-19, 10:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Valda delar ur artikeln:

"Eva Pedersen-Wallin är tillförordnad socialdirektör i Södertälje och har jobbat i många år inom socialtjänsten i Södertälje, men säger till LT att hon inte kommer ihåg Johanna Möller.
- Jag kommer inte ihåg personen själv, men jag vet att hen jobbade på placeringsenheten. Då utreder man och besöker familjehem, och letar helt enkelt platser till barn som behöver ett annat hem, säger Eva Pedersen-Wallin och fortsätter:
- Det är en ganska stor enhet med mycket omsättning så det är ingen person jag kommer ihåg.

Till Sveriges Radio säger Eva Pedersen-Wallin att man inte kommer utreda de ärenden hon har haft hand om, då man anser sig ha god kännedom om dem redan.
Möller har arbetat som handläggare och haft hand om utredningar och familjehemsplaceringar av barn i Södertälje.

Eva Pedersen-Wallin vet inte med sig att något barn i Södertälje skulle ha farit illa under tiden som Möller arbetade som handläggare på socialtjänsten här.
– Nej, då hade vi ju sett det redan då. Om någonting hade hänt hade nog familjehemmet eller barnet larmat redan då."

Jaha? Inget barn som larmat? Då kan nog socialtjänstchefen andas ut?
Hur gick det för killarna i flyktingsexskandalen då, de "larmade" ju?
Tack. Vilket jävla slätstruket resonemang.

Jag vet inte vem det är.
Ingen har anmält så då är det frid och fröjd. BARN larmar NOG? Från fjärran länder, helt utlämnade.
Jag tror jag dånar..

Det var ju för fan familjehem med barn på golvet. Har nån kollat upp vart hon skickat barn/ungdomar?! Har hon fått en global amnesi om att IVO stängt ner hennes ruttna verksamhet?
Citera
2017-09-19, 10:10
Medlem
Pethuglins avatar
Amanda Hikes dementerar att JM ska ha ökad bevakning på häktet.
Om fyra veckor (16/10) blir det huvudförhandling i hovrätten.

http://www.vlt.se/blaljus/brott/advokaten-johanna-moller-har-inte-fatt-okad-bevakning
Citera
2017-09-19, 10:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
LÄGG NER CHATTANDET OCH TRAMSANDET!

Det här är otroligt nog inte en tråd för att dela ordvitsar i, skoja, skratta och chatta om gud-vet-vad. Har ni det behovet får ni starta en Möllertråd i humor. Här är det OT så in i helvete. Den här tråden handlar om ett antal brott, alltför många offer samt förövarna.

UPPFATTAT!

/Mod
Citera
2017-09-19, 10:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Amanda Hikes dementerar att JM ska ha ökad bevakning på häktet.
Om fyra veckor (16/10) blir det huvudförhandling i hovrätten.

http://www.vlt.se/blaljus/brott/advokaten-johanna-moller-har-inte-fatt-okad-bevakning
Kunde tyvärr inte läsa artikeln, betalvägg, men det kanske är som tidigare då. Samma bevakning som i förra häktet (ej ensamarbete).

Tack för info om Huf!
Citera
2017-09-19, 10:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Kunde tyvärr inte läsa artikeln, betalvägg, men det kanske är som tidigare då. Samma bevakning som i förra häktet (ej ensamarbete).

Tack för info om Huf!
Stod nästan inget. Var kort intervju med AH där hon i princip bara säger att hon inte har vetskap om någon ändring sen hur det var tidigare eller om något speciellt har hänt.
Reportern frågar hur JM mår och om hon träffar någon psykolog. AH svarar att JM nu inväntar förhandling i hovrätten eftersom hon anser sig oskyldigt dömd. Vill inte uttala sig om JM träffar någon psykolog. Säger att Hovrättsförhandling startar om 4 veckor.
Alltså, så lär det vara som det sagts att det ej förekommer ensamarbete med JM utan att vakterna alltid är två. Förstärkt bevakning alltså.
Citera
2017-09-19, 10:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tack. Vilket jävla slätstruket resonemang.

Jag vet inte vem det är.
Ingen har anmält så då är det frid och fröjd. BARN larmar NOG? Från fjärran länder, helt utlämnade.
Jag tror jag dånar..

Det var ju för fan familjehem med barn på golvet. Har nån kollat upp vart hon skickat barn/ungdomar?! Har hon fått en global amnesi om att IVO stängt ner hennes ruttna verksamhet?
Socialtjänstens chefer väljer att mörka för de vill inte själva bli utpekade som ansvarslösa som låtit JM härja fritt. Barn som farit illa, det är inte prio för dem att utreda. Lite svinn får man nog räkna med, tänker de.
"Så länge inget BARN har anmält så låtsas vi ha allt under kontroll", tänker de och hoppas på att inga journalister ska komma och gräva fram något.
Så jävla ruttet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in