Citat:
Västerås, verkar det som så det är klart att hon litade på dem.Hmmm, i JMs lappskrivande om hjälp till personer hon litar på :
" Julia o David,
Lita nu på mig till 100%. Ni måste skriva brev till Aftonbladet, advokaten, polisen i Västerås".
Det är tydligen inte bara Eskilstunapolisen som hållit JM under armarna (i mitt tycke).
Vilka tillhörde polisen på plats i Aki-delen?
" Julia o David,
Lita nu på mig till 100%. Ni måste skriva brev till Aftonbladet, advokaten, polisen i Västerås".
Det är tydligen inte bara Eskilstunapolisen som hållit JM under armarna (i mitt tycke).
Vilka tillhörde polisen på plats i Aki-delen?
Delar av artikel i Expressen med LGWP:
Polisprofessorn och Brottscentralens expert Leif GW Persson konstaterar att Västeråspolisen fick larm om att utreda Aki Paasilas död innan Arbogakvinnan blev mordmisstänkt.
Varnade polisen i Västerås
Leif GW Persson riktar också stark kritik mot polisens arbete när det gäller mordet på Aki Paasila som till en början avskrevs som en drunkningsolycka. Försäkringsbolaget If anade oråd då Arbogakvinnan tecknat en miljonförsäkring på sin man kort tid innan han drunknade.
En rad andra omständigheter stärkte försäkringsbolagets misstankar mot Arbogakvinnan och man beslutade att inte betala ut miljonförsäkringen. Också GW blev tidigt misstänksam – och han sa till utredarna i Västerås att de borde titta närmare på Aki Paasilas död.
– Ja, det sa jag långt innan polisen i Västerås inledde den förundersökningen. Jag tror det var ett år innan. Att det är fullkomligt omöjligt att drunkna själv på det stället och på det viset. Men den uppfattningen delade de ju inte vid den tiden vilket var korkat av dem. Hade de tagit det ärendet på allvar så är jag fullkomligt övertygad om att varken pappan eller mamman hade blivit utsatta för sin dotters mindre ömma omsorg på det sätt som de blev, säger Leif GW Persson.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-varnade-polisen-om-arbogakvinnan/