2017-08-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Inte så säker på det, som golare blir han hatad av alla.

Han har inte golat. Det är just det han inte har gjort. Han har bara satt dit en svensk brutta.
Ingen i knarkkedjan eller någon bruscha.
Det har den vrålande utredaren och hans kollegor sett till.

offT Finns en tråd om försvunna ( sannolikt mördade) Fatima Berggren i Västerås. Fundera på varför K skyddades. Och vad det säger om den här utredningen. Fatima hade en del att säga om knarkpoliserna i Västerås....men nu är hon borta.
Senast redigerad av nopomil 2017-08-24 kl. 12:27.
Citera
2017-08-24, 14:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Han har inte golat. Det är just det han inte har gjort. Han har bara satt dit en svensk brutta.

offT Finns en tråd om försvunna ( sannolikt mördade) Fatima Berggren i Västerås. Fundera på varför K skyddades. Och vad det säger om den här utredningen. Fatima hade en del att säga om knarkpoliserna i Västerås....men nu är hon borta.
Vad dillar du om din lilla polis/militärhatare?
Menar du att den "svenska bruttan", d.v.s skevskallekvinnan Mördar-Johanna är "oskyldigt" ditsatt?
Hm, hon och Nerijus, som mördade Lisa Holm, är alltså med i samma oskyldighetsklubb, oskyldigt ditsatta av ondskefulla poliser?
Har dessa två något gemensamt som gör att polisen fular sig så, enligt dig?
Citera
2017-08-24, 15:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, det lär inte ske utan vid 65 år möjligen, men det är korrekt att hon skulle kunna sitta 12 år.
Däremot kommer man inte anse den dagen hon söker tidsbestämt att hon är färdigvårdad utan en högrisk för återfall i brott.

Ja, intelligens mäts i IQ så visst det är inte långt ifrån ett geni och en heldåre. Men den psykiska störningen gör sig framträdande rätt ofta och uppenbart hos den här personen. Lite logiskt tänk har hon säkert, men livsfarlig. Totalt empatilös, och en grandios självuppfattning och noll egen insikt. Hon lär skriva en hel del under sin tid på anstalt, och förmodligen hävda sin oskuld för allt framtid.
Hon lär inte tillhöra de mest skötsamma och inställsamma direkt. Kanske det blir fler mutningsförsök eller hot om krossade knäskålar även till fängelsepersonal.
Hon kanske förväntar sig lite extra lyx-särbehandling och blir nog grymt besviken när hon inser att hon bara är en i högen av missanpassade och misslyckade individer.
Kanske blir det några tyck-synd-om-mig-brev till allmän beskådan i Aftonbladet.
Inledningen av ett sådant brev kan se ut ungefär så här:
"Idioterna som jobbar här är hemska. De behandlar mig som om jag vore en mördare eller nåt. Hur mycket ska en utsatt tvillingmamma orka?"
Citera
2017-08-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Vill minnas att han sa att JJ sagt att han va inblandad i Akis död.
Mins jag fel?
Citera
2017-08-24, 19:32
Medlem
Hon kommer att trivas på Hinsan, hon gillar ju inte män har hon sagt
Citera
2017-08-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Hon kommer att trivas på Hinsan, hon gillar ju inte män har hon sagt

Men visst finns det väl män på Hinsan? Och visst gillar väl Mördar-Johanna att ha sex med män? Det finns det ju filmbevis på -hos Eskilstuna-Kuriren bl a
I enlighet Kriminalvårdens strävan att försöka få en jämn fördelning män/kvinnor på anstalterna (när det gäller personal), så bör det bli möjligt för Mördar-Johanna att försöka manipulera sig till lite sex från manliga plitar. Jag anser att Kriminalvården bör införskaffa kyskhetsbälten till sina manliga plitar som skall arbeta med denna sexkrävande, mästerligt manipulerande kvinna. När arbetspasset är avverkat och de stämplar ut, låses det elektroniska bältet upp. En enkel lösning. Tänk typ fotboja/suspensoar.

En annan sak: Det har i tråden diskuterats huruvida Amanda Hikes har rätt till ersättning enligt vad hon hade debiterat. Jag vill här bara påminna om att det ibland kan gå illa om man som advokat/ombud "råkar överdebitera". Det har visserligen nu gått några år, men jag är säker på att advokat Kerstin Koorti inte glömt att hon anmäldes och dömdes för försök till bedrägeri när hon skrev en räkning som bedömdes vara alltför väl saltad. Här länk till vad man år 2003 skrev i tidningen Expressen: http://www.expressen.se/nyheter/toppadvokaten-kerstin-koorti-atalas/
Göteborgs TR dömde henne och det var oväntat, men att Hovrätten därefter friade henne var väntat. Blod är tjockare än vatten. Särskilt advokat-/juristblod..
Citera
2017-08-24, 22:43
Medlem
Bewitcheds avatar
Någon som kan läsa denna:

https://www.svd.se/listan-av-allvarliga-brott-ar-nastan-ofattbar
Citera
2017-08-24, 22:47
Medlem
Kallixs avatar
Sven-Erik Alhems yttranden brukar vara läsvärda.

JMs dom kommer naturligtvis att överklagas.

"– Hennes uppfattning är ju att domen är helt felaktig och hon förnekar samtliga gärningar. Hon känner sig oskyldigt dömd och vill givetvis ha en ny prövning av hovrätten, säger Möllers advokat Amanda Hikes till TT.
Amanda Hikes menar att tingsrätten inte riktigt har förstått händelsen sommaren 2015, alltså då maken hittades död.
"

Alhem:
– Bevisvärderingen görs olika beroende på domare. Ingenting är självklart i nästa instans, säger Sven-Erik Alhem till SvD.

Kan målet nå Högsta Domstolen?

– "Bevisvärderingen görs olika, beroende på domare. Det utrymmet ska man ha respekt för. Prövningstillstånd ska lämnas senast fyra veckor efter hovrättsdom. Jag tror ändå inte att det går till HD, säger Sven-Erik Alhem".

https://www.svd.se/alhem-ingenting-sjalvklart-i-nasta-instans
Citera
2017-08-24, 22:50
Bannlyst
Vilket förhör erkänner han allting i? pallar ej bläddra :P
Citera
2017-08-25, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Någon som kan läsa denna:

https://www.svd.se/listan-av-allvarliga-brott-ar-nastan-ofattbar
Jag vill inte bryta mot regeln om brott mot upphovsrätten, men det räcker med att citera några strofer, för den mesta texten är bara en korrekt hållen redogörelse för fallet och för domen. Några mera personliga omdömen från SvD:s juridiska expert professor Mårten Schultz, som vanligt lite ödmjukt återhållsamt:

…
Jag kan dock inte påminna mig om något fall i modern tid där en kvinna dömts för lika många allvarliga brott som Västmanlands tingsrätt dömde Johanna Möller för [räknar upp]. Det är en nästan ofattbar lista av allvarliga brott. Men så är det också en fruktansvärd berättelse som framträder i domskälen.

[Redogör och förklarar, innebörd i begreppet stämpling mm]

…..

[Gällande mordet och mordförsöket på föräldrarna] framstår bevisläget ur åklagarens synvinkel i denna del som starkt. När det gäller ansvaret för den före detta makens död är saken inte lika självklar. Tingsrätten landar, efter att ha gått igenom den tekniska bevisningen, i att mannen blivit mördad.

Vad gäller Johanna Möllers ansvar för mordet konstaterar domstolen att det inte är klarlagt vad som mer specifikt inträffade när han dog men landar i att det vid en samlad bedömning är klarlagt att Johanna Möller i vart fall anstiftat till mordet.

Jag var själv inte med om huvudförhandlingen i tingsrätten. Då är det alltid bäst att inte ha en bestämd åsikt i sakfrågan. Däremot går det att ha en åsikt om domskälen. I denna del lämnar den i övrigt övertygande domen ett något osäkert intryck, även om uppgifterna om hur Johanna Möller tidigare försökt förmå andra att döda hennes ex-man ger upphov till misstankar.

…
…..[Gällande mordet och mordförsöket på föräldrarna:] I denna del är svårigheten istället att bedöma om Johanna Möller ska anses som gärningsperson – som att hon själv utfört mordet och inte bara anstiftat Rajabi att utföra det. Tingsrätten fann att hon haft sådant inflytande över brottet att hon skulle anses som gärningsman. Denna bedömning har hur som helst inte nödvändigtvis betydelse för hur allvarligt brottet ska bedömas vara – det kan vara lika illa att anlita en mördare som att själv vara den som utför mordet.

Johanna Möllers straff – livstids fängelse – kunde inte gärna bli något annat i ljuset av ställningstagandet i saken. Rajabi fick 14 år och dömdes därtill till utvisning. Stränga domar, med andra ord. Men inte förvånande givet domstolens bedömning av händelserna.
Citera
2017-08-25, 02:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då har dom fallit för Johanna Möller och Mohammed Rajabi i första instans, att Johanna Möller kommer att överklaga vet vi men vad tror tråden om Rajabi?

Jag tror att han kommer att vara nöjd med sin dom, Jähresten gjorde ju ett ganska lamt försök att få ett ännu lindrigare straff i sista minuten men vet nog innerst inne att Rajabi,s gärningar inte kan ge en rabatt större än vad Rajabi redan fått.

Så min gissning blir att i HR kommer det endast vara Johanna Möller,s del i brotten som kommer att avhandlas, frågan som också finns är om det blir Hikes som företräder henne även där.

Jag hoppas att MR också överklagar och trycker på beroendeställning till JM.
Citera
2017-08-25, 04:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Sven-Erik Alhems yttranden brukar vara läsvärda.

JMs dom kommer naturligtvis att överklagas.

"– Hennes uppfattning är ju att domen är helt felaktig och hon förnekar samtliga gärningar. Hon känner sig oskyldigt dömd och vill givetvis ha en ny prövning av hovrätten, säger Möllers advokat Amanda Hikes till TT.
Amanda Hikes menar att tingsrätten inte riktigt har förstått händelsen sommaren 2015, alltså då maken hittades död.
"

Alhem:
– Bevisvärderingen görs olika beroende på domare. Ingenting är självklart i nästa instans, säger Sven-Erik Alhem till SvD.

Kan målet nå Högsta Domstolen?

– "Bevisvärderingen görs olika, beroende på domare. Det utrymmet ska man ha respekt för. Prövningstillstånd ska lämnas senast fyra veckor efter hovrättsdom. Jag tror ändå inte att det går till HD, säger Sven-Erik Alhem".

https://www.svd.se/alhem-ingenting-sjalvklart-i-nasta-instans

Ha ha ha. Hade personen varit möjligen oskyldig så skulle jag ha sagt att de driver med henne. Men detta är allvar förstås.

"Det måste vara fruktansvärt att vara misstänkt för mord på den man älskar, säger Sven-Erik Alhem."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in