2017-06-22, 00:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hennes reaktion är intressant i sammanhanget. Hon drämmer igen dörren rätt i trynet på söte gossen i dörröppningen med sin snusnästduk på huvudet.

- Du har inte lchans på mig längre, snyft!
Typ.
Hon skulle ju också rädda den lille söte gossens fästmö - för att åtminstone ha gjort något gott för en iransk kvinna. - Den välgörenheten tycks också vara slut. - Snart vill hon väl arkebusera MR:s föräldrar - och slå ut tänderna på hans advokat. - Sedan kanske det kan vara dags att börja baka kanelbullar ett tag - om inte ett nytt hårstrå behöver rättas till, eller en traumatiserande övergreppshistoria dras i ny tappning.
Citera
2017-06-22, 00:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaDC
Japp, men hon samlar sig och styrker upp sina lögner efter rättegången, men det var skönt att höra när åklagaren började pressa henne och hon flippade ur och pratade om MIG, den oskyldiga.

Om åklagaren gör ett bra jobb så kan hon pressa henne med berättelser om att hon vart sexuellt utnyttjad, för där tror jag hon om det stämmer bryter hon ihop, annars så är det bara en lögn som hon har kört med för MH att han ska mörda.
Äh, det är en fet lögn från en fet lögnerska som ljuger om allt och förtalar alla. Det visar snarare hur överjävlig hon är som lägger skuld på sin döda far som inte kan försvara sig.
Citera
2017-06-22, 00:47
Medlem
Citat:
Äh, det är en fet lögn från en fet lögnerska som ljuger om allt och förtalar alla. Det visar snarare hur överjävlig hon är som lägger skuld på sin döda far som inte kan försvara sig.

Jag menar att hon bryter ihop, inte några krokodiltårar utan att hon möter verkligheten och gör rätt för sig.
Citera
2017-06-22, 00:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon skulle ju också rädda den lille söte gossens fästmö - för att åtminstone ha gjort något gott för en iransk kvinna. - Den välgörenheten tycks också vara slut. - Snart vill hon väl arkebusera MR:s föräldrar - och slå ut tänderna på hans advokat. - Sedan kanske det kan vara dags att börja baka kanelbullar ett tag - om inte ett nytt hårstrå behöver rättas till, eller en traumatiserande övergreppshistoria dras i ny tappning.
Ja, hahaha. Det svänger ju katten, sa Baloo.
Nu kollapsade hela hennes säregna Unicefverksamhet.
Allt fint tänk, all hennes godhet hon beskrivit föll som ett korthus.
Citera
2017-06-22, 00:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag menar att hon bryter ihop, inte några krokodiltårar utan att hon möter verkligheten och gör rätt för sig.
Jo, men hon sköter det rätt bra på egen hand? Fast visst är det så, ju mer hon pressas, ju mer kommer hennes sanna jag fram.
Men det som skådas är nog snarare mer häxvrål. Hon kommer aldrig göra rätt för sig.
Hade hon haft möjlighet så hade hon nog kastat handgranater idag.
Citera
2017-06-22, 00:52
Medlem
Citat:
I väntan på cliffhangern med den långväga resenären, to be or not to be, så skulle jag vilja höra hennes utbrott i rätten idag, vilken röst hon valde då.
Hon verkar ha reagerat rejält enligt live efter förhör om ljudinspelning:
"Hon riktar sin ilska mot Mohammad Rajabi och kallar honom idiot. "Skicka ut honom!" skriker hon."

"Jag har inte tidigare sett Arbogakvinnan så känslomässig. Hon har gråtit vid flera tillfällen tidigare men nu hade hon svårt att få fram orden."

Mig veterligen har hon endast lyckats framkalla känslor då hon tyckt synd om sig själv. I andra fall (t.ex. då Aki konstaterades död eller när Göran meddelades avliden har hon varit lugn och tystlåtet neutral).
Citera
2017-06-22, 00:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mig veterligen har hon endast lyckats framkalla känslor då hon tyckt synd om sig själv. I andra fall (t.ex. då Aki konstaterades död eller när Göran meddelades avliden har hon varit lugn och tystlåtet neutral).
Exakt. Det är då hon är äkta - när hon är pressad - om det så är vrede eller självömkan (drama queen) som framkommer.

Förbannad på Wenna - check. Den elakaste människa hon stött på.
Förbannad på MR - check. "Skicka ut honom!" skriker hon."
Förbannad för att absolut ingen i rätten köper hennes utläggningar om det så är psykologi eller medicin - check. Finns det ingen mer än jag med psykologikunskaper här?
Senast redigerad av develi 2017-06-22 kl. 01:01.
Citera
2017-06-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
" Arbogakvinnan berättar om påstådda följder av stroken:
– Jag har tappat nästan all min engelska. Samtidigt har jag kommit ihåg min tyska"

Förmodligen hade allt svammel varit mer begripligt på Tyska än på den vedervärdiga Svenska hon behärskar.

Märk väl att JM självdiagnoserat sin "övergående stroke" som hon ordagrant uttryckt sig.
Likaså sin panikångest och sin "gräns psykos"

För övrigt.
En intressant detalj att titta på tillbaka är bl a den "romantiska" vigsel som bara anstår ett riktigt kärlekspar. I panik på.......Arlanda.

En månad innan den förfalskade livförsäkringen... OCH.

2014-12-08 Aki och JM vigs på Arlanda.
2014-12-28 "Det framgår, bland annat, att det skickades ett mejl från Aki till JM, den 28 december 2014 om äktenskapsskillnad."
– Förfalskad livförsäkring i januari 2015.
– Troligt mordförsök i Egypten i februari 2015.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
Jag är 99% säker på att JM känner sig smart då allt elände INTE kommit fram än.
Även när hon är dömd och inlåst kommer hon känna sig nöjd med att hon inte åkt dit tidigare och för ÄNNU fler grova brott. Finns garanterat fler ruskiga detaljer kring denna fruktansvärda människa.

FOSTERBARN ! ?
--------------------------------------------------------------------------
Tidslinje
– 2004-12-17 Hammarby köps. JM "bor" med PG och JM har kennel.
XX ETT FOSTERBARN DÖR XX (ca 200x) "jättekonstigt” enligt AM----------------------------XXXXXX
– 2007-09-04 Vedbergsgatan köps och JM flyttar "delvis" dit.
– 2007/2008 JM träffar polisen JN. Varar till sommaren 2008.
– 2008 ca, första uppgifter om att JM ev. säljer sexuella tjänster.
– 2009-01-16 Hammarby/Äppellunden säljs.
– 2010-01 ca, JM inleder förhållande med Nicklas.
– 2010-02 JM och PG separerar.
-- 2011 ? ETT FOSTERBARN DRUNKNAR ! ! ! -----------XXXXXXX
– 2011, slutet av – JM och Aki träffas.
– 2012-0x-xx Aki säljer Sollentuna och flyttar in på Vedbergsgatan.
– 2012-06-01 JM får en mille av pappa.
– 2012-07-27 köps huset på Kungsladugådsgatan.
– 2012-10-12, huset på Vedbergsgatan säljs.
– 2012-12-23 tvillingarna föds. Göran och Anki åker på 100-dagars kryssning.
– 2013-11-22 JM påbörjar en omfattande SMS-korrespondens med MN.
– 2014-03-31 Göran köper lägenheten på Grankvistgatan som JM ska bo i.
– Våren 2014 säger JM till Aki att hon har "torpeder" som ska hänga Aki i ett träd.
– 2014-12-08 Aki och JM vigs på Arlanda.
– 2014-12-28 "Det framgår, bland annat, att det skickades ett mejl från Aki till JM, den 28 december 2014 om äktenskapsskillnad."
– Förfalskad livförsäkring i januari 2015.
– Troligt mordförsök i Egypten i februari.
– 2015-02-16 säljs huset på Kungsladugådsgatan. Kontrakt skrevs i oktober 2014.
– 2015-02-17 Aki uppger till MN att JM varit otrogen med tre olika män på mycket kort tid, att förhållandet Aki-JM avslutas och att han flyttat.

Ja,den romantiska vigseln på Arlanda får vi ju inte glömma,och idag sa Johanna att Aki haft hennes bil någon dag,oklart vilken,då han körde till Hötorget i Stockholm för att köpa ett gigantiskt blomsterarrangemang till henne på födelsedagen.
Var nog viktigt för JM att berätta att hon var SÅ uppvaktad av Aki,,,.

Precis som du,så tror jag att hon har mycket mer på sitt samvete som ännu inte sett dagens ljus.Mest besviken är jag att mordet på Aki känns så ofullständigt i rättegången.
Tveksamt om hon kan bli fälld för detta,och även om hon blir det,så har hon ju haft någon/några medhjälpare som hittills går fria.
Att hon blir fälld för mordet och mordförsöket på sin mamma hyser jag inga tvivel om.

Skulle väl tro att mordet på Aki utreds mer parallellt med rättegången då det finns fler misstänkta gärningsmän. Även att ev.brott bakåt i tiden som JM kan gjort sig skyldig till kommer att utredas ordentligt förutsätter jag,nu när JM uppmärksammats så mycket i media.

Antagligen finns det många journalister som finkammar allt runt Johanna från det hon var barn fram tills idag,tror vi kommer att få läsa mycket om det framöver.
Citera
2017-06-22, 01:01
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tyckte mig höra att försvararen haft kontakt med kusinen. - I övrigt vet man inte vilka vägar som av olika anledningar kan vara aktuella - annat än att MR:s försvarare borde vara den som sitter inne med mest information.

Helt frånsett MR:s inspelning - som är följdriktig och följer övrigt material inkl. hans erkännande efter att han in i det längsta sökt skydda JM; även detta följdriktigt eftersom han väl aldrig förrän vid läsandet av FUP riktigt fått klart för sig att JM talade med dubbla tungor och t.o.m. sökte få fast hans oskyldige kompis för mordet - finns ju de hemliga avlyssningarna: Dessa talar genomgående helt och fullt för att MR:s berättelse är sann och att JM är den som försöker driva honom framför sig och anger både takt och ton.
Visst är det så - jag betvivlar inte hans ursprungliga story alls om du trodde det. Men jag tror inte på de här nya bevisen. Att det dröjde såpass långt efter hans erkännande innan han kom på dessa bevis talar starkt emot deras existens. Han har ju sedan erkännandet haft samma story där JM är den drivande. Det var ju inte alls så att han vid läsningen av FUP - om han nu ens gjort det - beslöt sig för att berätta om JM, det hade han redan gjort.

Citat:
Dessutom talar ju dessa inspelningar också för att MR sökt skaffa sig en hållhake på JM, att han inte litade fullt ut på henne och i övrigt känt sig obekväm och vilsen i den situation som uppstått; det vakuum hon lämnat honom i när hon bara helt sonika rest i väg till T-land. Detta + vad som tidigare hänt direkt efter dådet, sett som en helhet, gjorde att MR allt mer började få upp ögonen för JM.
Hur då menar du? Avlyssningen gjordes ju av polisen - missar jag något?
Citera
2017-06-22, 01:10
Medlem
Citat:
Jo, men hon sköter det rätt bra på egen hand? Fast visst är det så, ju mer hon pressas, ju mer kommer hennes sanna jag fram.
Men det som skådas är nog snarare mer häxvrål. Hon kommer aldrig göra rätt för sig.
Hade hon haft möjlighet så hade hon nog kastat handgranater idag.

Ja, då hade alla inblandade fått sina knäskålar behandlade, men jag tror att någonstans måste JM knäckas, att hon vet att det är kört klara inte hennes hjärna av får då kommer hon inse att hon kommer sitta inne under en lång tid, hon verkar inte vara där än den dumma skatan.

Hon tror fortfarande att hon ska klara sig,, tragiskt sa Bill livstid sa Bull.
Citera
2017-06-22, 01:14
Medlem
Citat:
Japp, men hon samlar sig och styrker upp sina lögner efter rättegången, men det var skönt att höra när åklagaren började pressa henne och hon flippade ur och pratade om MIG, den oskyldiga.

Om åklagaren gör ett bra jobb så kan hon pressa henne med berättelser om att hon vart sexuellt utnyttjad, för där tror jag hon om det stämmer bryter hon ihop, annars så är det bara en lögn som hon har kört med för MH att han ska mörda.

Det förtal om pappan finner inget stöd hos vare sig systern eller mamman, ej heller någon annanstans. Jag tror det var en lögn bland alla andra för att dels försöka motivera MR att begå mordet och dels för att lansera hedersmotivet när hon skulle "sälja" in motivet till att MR begått mordet som ensam ansvarig. Sin vana trogen.
Citera
2017-06-22, 01:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, då hade alla inblandade fått sina knäskålar behandlade, men jag tror att någonstans måste JM knäckas, att hon vet att det är kört klara inte hennes hjärna av får då kommer hon inse att hon kommer sitta inne under en lång tid, hon verkar inte vara där än den dumma skatan.
Hon tror fortfarande att hon ska klara sig,, tragiskt sa Bill livstid sa Bull.
Har hon en personlighetsstörning kommer hon neka i sten, oavsett bevisning som läggs fram, oavsett påtryckningar.
.. Såtillvida hon inte själv ser nån vinstvinning i det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in