2017-06-05, 14:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag funderade på det samma. För övrigt är uppgiften om fängelse i Turkiet intressant. Märkligt att Fhl börjar intressera sig för tabletter och inte frågar mer (såtillvida de inte kollat o det framkommer under rättegång, har sakframställan i åtanke)
Annat är att han jagar gevär för eget ändamål, ingen duvunge som sagt.

La även till JJ då jag ser ett visst mönster att hota med pistol ( sexfilmsmisshandeln på grabbarna, hota C*lle o B) så varför inte Aki drygt 10-11 månader innan...

Hur ska man sammanfatta?
– Det finns många stenar att vända på om man bara kan komma över rädslan att vända på stenar...

Hur kunde det få gå så långt?

Citera
2017-06-05, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nej då. Hon är inte i närheten av åk milslånga förhör. Hon jobbar rätt och det är viktigt att både då nu och efter mordet. Han ljuger i alla skeenden och när han ingen vart kommer hittar han på nya berättelser. Åklagarna lipar för dom har sett vart det bär. Hon är jättecool satan vad efterhandskonstruktioner hon får han att skapa.,

Trovärdigheten har ju kommit till en sådan nivå att domstolen inte kan lita på ett enda ord av vad MR har sagt, säger eller kommer att säga utom det som går att tekniskt bevisa.

Samma situation som i Quick-fallet och frågan är vilka bevis har man mot JM?
Citera
2017-06-05, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om du ser paralleller mellan det här fallet och vad som hände med Tomas Quick/Sture Bergwall, då måste det vara minst ett av de två fallen som du är utomordentligt dåligt insatt i!

I korthet fanns det inget som talade för att Quick var skyldig utöver hans erkännanden.

I korthet talar allt för att JM är skyldig, utom att hon inte erkänt.

Var sa du att likheten fanns?

Att JMs advokat lyckats röra till det i huvudet på en del ouppmärksamma förändrar inget i sak.

Hikes har inte rört till ett skit det har polisen och åkl lyckats med genom ledande och lockande förhör, rena mutorna att få ringa till föräldrar och "bekänna" sanningen

Detta är exakt en "Quick-situation", undrar om det inte låg ett piller på kudden i cellen när MR varit "duktig" och berättat SANNINGEN.
Citera
2017-06-05, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej då. Hon är inte i närheten av åk milslånga förhör. Hon jobbar rätt och det är viktigt att både då nu och efter mordet. Han ljuger i alla skeenden och när han ingen vart kommer hittar han på nya berättelser. Åklagarna lipar för dom har sett vart det bär. Hon är jättecool satan vad efterhandskonstruktioner hon får han att skapa.,
Det kan inte vara lätt att pissa i motvind hela tiden och försvara uppenbar dynga om det så är JM själv eller ett urkasst försvar.
Antar att vara motvalls är din tragiska agenda men jag undrar ständigt varför du iaf inte försöker plocka fram nåt så du blir trovärdig snarare?
Alltså:
Hur vore det att återge nåt konkret än tomt svammel likt en patetisk hejarklack till AH?
Vad är fantastiskt i denna utfrågning?
Citera
2017-06-05, 14:14
Medlem
lasternassummas avatar
Är det dags för JMs lögn nummer tio eller elva nu?
Kommer hon att dra till med en historia till om vad hon gjorde när hon fick pappa mördad?

Kan det bli indiern som är den ansvarige?

"Åklagare Wenna: Det var det här med den här indiern som vi också tyckte var konstigt. Det är ingen som säger något om en indier. Det var en felutskrift.

Wenna läser upp: "I utskriften står det 'indiern' men när jag lyssnat på ljudfilen så är det 'min dna' som sägs."

Citera
2017-06-05, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det kan inte vara lätt att pissa i motvind hela tiden och försvara uppenbar dynga om det så är JM själv eller ett urkasst försvar.
Antar att vara motvalls är din tragiska agenda men jag undrar ständigt varför du iaf inte försöker plocka fram nåt så du blir trovärdig snarare?
Alltså:
Hur vore det att återge nåt konkret än tomt svammel likt en patetisk hejarklack till AH?
Vad är fantastiskt i denna utfrågning?
du är för dum att förstå. Hon har fått han att framstå som jordens lögnare. ÅK ser det jag ser och hugger in hela tiden och vill stoppa och nu börjar dom t o m vråla att man skrivit fel i fup
Han ljuger det är vad hon fixat och ja hikes mhar all rätt att klappa sig på axeln. Käka du dina popcorn och skriv av dig om JM för annat klarar du inte.
Citera
2017-06-05, 14:21
Medlem
Alltså, herreguuud vilken långdragen utfrågning från AHs sida, samma om och om igen, som om hennes taktik var att han till slut skulle svara avvikande på någon fråga så att hon skulle få ett litet halmstrå att bygga från. Jeeeez.
MR svarar samma om och om igen, sakligt och tydligt.

Det här känns som under bältet och inte alls ett försök på att hitta sanningen. AH förstår hur skyldig hennes klient är, no doubt. Hon lyckades inte så rimlig tvivel iaf.
Citera
2017-06-05, 14:21
Medlem
lasternassummas avatar
Domaren – Drama Queen: 1 – 0

"42-åringen: Jag har även ett brev jag vill läsa upp.
Domaren: Nej, nu är det du som ska svara på frågor."

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-05 kl. 14:29.
Citera
2017-06-05, 14:22
Medlem
Johanna vill själv framföra några saker
"Min dotter kom in här på förhör i den andra delen av rättegången här, åklagaren säger att hon har ett aktivt missbruk. Jag som mamma blir väldigt orolig och skriver ett brev till min dotters man och min son att hon ska stötta dottern och jag fick inte skicka dem."
Varför fick jag inte skcika breven? Det är en del i den psykiska tortyren som åklagaren utsätter mig och mina barn för.
ag vill läsa upp brev från mina barn.
Det får hon inte säger domaren.
Citera
2017-06-05, 14:26
Medlem
Citat:
Svänger du nu igen när inte åk talar. Hon sköter sig med bravur. Ni verkar inte förstå er på vad hon gör. Satan vad han ljuger letsdoits gullegris. Voff voff

Ser ut som om hon försöker rubba hans trovärdighet samtidigt som hon visar hur polisen styrt honom mot att peka ut JM.

Tycker inte hon lyckas med det första men däremot med det andra, vilket inte borde vara så svårt eftersom det är så uppenbart.

Hon råddar även runt med idéer om tänkbara andra medgärningsmän men jag tycker inte att hon är tillräckligt vass. Det räcker inte med att tala löst om folk han umgåtts med och nämnt i förhör innan han pekade ut JM. Detta i ett läge när åklagaren säger sig ha bevis att de har alibi. Själv säger ju att han i det läget skyddade JM.

För att rubba detta uttalande krävs att han har något att vinna på att peka ut henne. I häktet fick han en belöning för att han sa det polisen ville höra. Han fick ringa sin mamma. Nu i rätten skulle han väl snarast hålla fast vid JM-varianten för att skydda sin medgärningsman (som han redan pekat ut en gång, vilket talar emot) eller för att få lindrigare straff som offer för den djävulska JM.

Samtidigt kan inte JM förklara var hon hållit hus under kvällen, har hotat och sökt torpeder, har ekonomiska motiv, skyddar MR efter dådet etc.

Nej, hon behöver borra djupare i dessa medgärningsmäns möjligheter att utföra dådet. Hon går inte till botten utan stannar vid insinuationer. Hon saknar punch och det räcker inte, enligt mig, till rimligt tvivel. Kanske kommer det mer framöver.
Citera
2017-06-05, 14:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Jm blev "blåst" på 95 000 kr, men gjorde ingen polisanmälan......hahaaa.

Jo, det tror man ju på (ironi).
Citera
2017-06-05, 14:29
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Wenna: Har de gått in på ditt konto?
- Ja.

Har du överfört pengarna på något överförmyndarkonto?
- Nej, det har gått åt till den vardagliga ekonomin.

Ska inte barnens pension vara till dem när dem blir myndiga, får verkligen föräldern/na förbruka dessa pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in