2017-06-05, 10:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
SVT:
"En av häktesvakterna har nickat till. Det är den andra vakten jag ser som har somnat under förhandlingen."

Säkert är det inte så i Sverige, men i ett annat land vore det väl tjänstefel att somna i tjänsten när man har som uppdrag att bevaka farliga mördare?

Haha ja det är ju bedrövligt Och vem fan somnar under en sådan här intressant rättegång? Hikes frågor är förvisso tjatiga och "sömniga" men ändå..
Citera
2017-06-05, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Du har noll och inga belägg vad beträffar GM som möjlig pedofil. Trams. Du baserar det på Johannas vittnesmål. Jag ger inte en komocka för det grundlaget. Johanna säger, säljer och mördar den som ev kan gagna henne.
Nej då, jag baserar det inte på Johannas vittnesmål och om du vill kalla det trams så är det ok. Har du arbetat med utsatta kvinnor eller är du beläst i det problemkomplexet?
För övrigt har jag gjort tydligt, om än lite senare, att jag inte vill att frågan ska beröra mordrättegången.
Citera
2017-06-05, 10:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Tror ni Hikes övergett Ghasam som medgärningsman (då han har alibi) och satsar på den mystiska och mkt farliga Indiern (samma som hon andvände i ett av sina alibin, alltså inte hennes pimp)

Att dra upp en historia som går att bevisa att den är felaktig gynnar nog inte JMs sak.
Det bästa Hikes kan göra är att försöka så frön av tvivel överallt där hon kan. MR är ett nyckelvittne, så hon vill till varje pris måla upp honom som icke-trovärdig. Det går väl "så där" hittills, IMO...

Citera
2017-06-05, 10:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nej då, jag baserar det inte på Johannas vittnesmål och om du vill kalla det trams så är det ok. Har du arbetat med utsatta kvinnor eller är du beläst i det problemkomplexet?
För övrigt har jag gjort tydligt, om än lite senare, att jag inte vill att frågan ska beröra mordrättegången.

Jag har sett utsatta kvinnor. Dom jag har sett har inte lämnat efter sig en rad av offer för sitt agerande. Dom har själva varit offer.

Visst finns det förövare som själva varit offer, men därifrån är det en lång väg till att göra om alla förövare till offer.

Citera
2017-06-05, 10:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Från svt:s rapportering från rättegången: Hikes frågar om signalementet på den uppdiktade personen.
Hahaha!

Det där fnissade jag också till över! Ber om ett signalement på en påhittad person.
Ja hur ser Molgan ut egentligen?
Citera
2017-06-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag har sett utsatta kvinnor. Dom jag har sett har inte lämnat efter sig en rad av offer för sitt agerande. Dom har själva varit offer.

Visst finns det förövare som själva varit offer, men därifrån är det en lång väg till att göra om alla förövare till offer.

Det är därför man ska skilja ut hennes psykiska tillstånd, som stöts och blöts sida upp och sida ner i den här tråden, från själva gärningen.
Jag känner till skillnaden mellan det generella och det speciella så det behöver du inte påpeka. Jag försvarar henne inte.
Citera
2017-06-05, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det där fnissade jag också till över! Ber om ett signalement på en påhittad person.
Ja hur ser Molgan ut egentligen?
Det vet MR mycket väl eftersom han undrade om Molgan var häktad och om hans DNA var hittat.
Hikes är det inget fel på, men når åk bryter in flera gånger så vet man att Hikes är på rätt spår åk sitter som på nålar. Det är det minsta problemet, att MR är tyken och irriterad i sina enformiga svar "det där var innan erkännandet" igen, igen, igen bygger inte trovärdighet hos domaren.
Citera
2017-06-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Det känns ganska uppenbart att det är JM som ligger bakom AH:s enfaldiga frågor.

Enligt mig, "äger" MR AH.

Frågorna som ställs gör ju att det blir än mer tydligt att MR, nu säger sanningen.
Ja många av frågorna kommer från JM de är inte uttänkta alls! Styrd Advokat!
Citera
2017-06-05, 11:14
Medlem
lasternassummas avatar
"Trams" – "Ignorera"
Jag är överraskad över hur tålmodig MR är med Hikes upprepning av frågor om vad han sa innan han erkände och berättade vad som hände då Göran mördades.
Jag har tryckt på "ignorera"-knappen för länge sedan...

Citera
2017-06-05, 11:17
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Ja många av frågorna kommer från JM de är inte uttänkta alls! Styrd Advokat!

Jag tror inte att Hikes "vågar" berätta sanningen för JM, dvs. att hon nästan säkert kommer att dömas till livstid. Försvaret borde inriktas på skademinimering eftersom frikännande kan betraktas som uteslutet. Kanske kan man inte framföra det budskapet till JM och få ha sina knäskålar i behåll?

Citera
2017-06-05, 11:19
Medlem
Orsas avatar
– Dessutom, den kalender jag växt upp med, den skiljer sig från den gregorianska vilket gör att det är svårare att hänga med, säger Rajabi om datumen.

Intressant och inte obegåvad kommentar av MR.
Citera
2017-06-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Du har noll och inga belägg vad beträffar GM som möjlig pedofil. Trams. Du baserar det på Johannas vittnesmål. Jag ger inte en komocka för det grundlaget. Johanna säger, säljer och mördar den som ev kan gagna henne.

Pinnochiosyndrom, patologiska lögnare.

Pinnochiosyndrom är känt inom psykologin som "patologiskt ljugande" och det kallas även mytomani. Vissa forskare indikerar att denna patologi karaktäriseras av ett stort behov att ljuga. När vi märker att en vuxen person fyller sitt liv med lögner och svek, så möts vi av ett allvarligt problem.

Patologiska lögnare vet att de ljuger, men de kan inte förhindra det. Det slutar med att de tror på sina egna historier.

Hur känner man igen patologiska lögnare

De historier som dom berättar är inte helt sanna, men inte heller helt falska. De har ett korn av sanning i sig.

De har en konstant tendens att ljuga eftersom det är en egenskap inom deras personlighet och det är således inte relaterat till extrema situationer eller deras sociala omgivning.

Deras historier och lögner tenderas till att beskriva lögnare på ett positivt sätt.

De kompulsiva lögnarna tror verkligen att de påhittade sakerna har hänt. De kommer alltid neka till att det är något de själva hittat på.

Inom den sociala sfären tenderar mytomanen att tappa trovärdighet och kallas ofta historieberättare. Inom deras familj räknas de som opålitliga personer och någon du inte bör lita på. När det kommer till vänner och bekanta tenderar personen till att bli utesluten.

Johanna hade troligen inga vänninor som dom flesta har från skolålder och upp. Gissar att utomstående först inser hur hon är. Familjen har överseende med henne, för Johanna har alltid sökt uppmärksamhet och överdrivit. Men när den 13-årige son avslöjar henne och säger i förhör att hon alltid ljuger. Att hon bara är sån. Då inser man hur illa ställt det är.

Har haft en arbetskollega som var patologisk lögnare. Tog ett tag innan vi insåg hur det ljögs friskt. Vi trodde först personen sagt fel till någon av oss eller att vi missuppfattat det hela först. Man vill tro det bästa om andra människor. Tog över ett halvår innan personen slutade pga lögnerna. Personen bytte sedan jobb med 1/2-1 års mellanrum kontinuerligt, trots att personen i fråga var väldigt duktig. Det enda utmärkande draget var lite dåligt självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in