2017-06-05, 10:08
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet inte om man får fråga detta men ser du det på plats?
Hur låter MR? Darrar på rösten? Ihopsjunken? Gråter igen??
Är MR en storvuxen person? Han ser ut så på vissa bilder.
Det finns en bild på JM och MR där de står bredvid varandra och jämfört med JM ser han storvuxen ut , men allt är ju relativt så det beror ju på JMs vikt och längd. MR ser ut att vara minst 25 då han saknar en ynglings " lätt förvirrade " ( pga oerfarenhet ) uppsyn samt spänst ( mao hållning som en hösäck ).
Citera
2017-06-05, 10:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Ursäkta om jag är seg av mig, men stugan på Granliden hann väl aldrig bli såld innan mordet på GM resp. mordförsöket på AM?
Granliden skulle väl ut till försäljning inom kort, därav att det skulle rensas ur.

Jag tror develi refererade till huset i Eskilstuna som Göran och Anki sålde innan dom flyttade till lägenheten nära där JM bodde, på Grankvistgatan.

Granliden är inte sålt ännu, som jag förstår.

Citera
2017-06-05, 10:21
Medlem
Addhocs avatar
Det går inget vidare för Hikes hittills. Hon upprepar samma typ av frågor och får samma svar gång efter gång- "jag svarade annorlunda före mitt erkännande än efter mitt erkännande" och "om du inte hört vad jag svarat så kan jag upprepa det igen"
Citera
2017-06-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det går inget vidare för Hikes hittills. Hon upprepar samma typ av frågor och får samma svar gång efter gång- "jag svarade annorlunda före mitt erkännande än efter mitt erkännande" och "om du inte hört vad jag svarat så kan jag upprepa det igen"

Hon bör likna Rönnbecksan lite, gaggig tant i sin advokatroll, fast hon vill ju så tvivel här, Hikes.
Citera
Medlem
Det känns ganska uppenbart att det är JM som ligger bakom AH:s enfaldiga frågor.

Enligt mig, "äger" MR AH.

Frågorna som ställs gör ju att det blir än mer tydligt att MR, nu säger sanningen.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
SVT:
"En av häktesvakterna har nickat till. Det är den andra vakten jag ser som har somnat under förhandlingen."

Säkert är det inte så i Sverige, men i ett annat land vore det väl tjänstefel att somna i tjänsten när man har som uppdrag att bevaka farliga mördare?

Citera
2017-06-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
SVT:
"En av häktesvakterna har nickat till. Det är den andra vakten jag ser som har somnat under förhandlingen."

Säkert är det inte så i Sverige, men i ett annat land vore det väl tjänstefel att somna i tjänsten när man har som uppdrag att bevaka farliga mördare?

Klockan är ju bara halv elva dessutom lol
Kaffepausdags kanske
Citera
2017-06-05, 10:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Det känns ganska uppenbart att det är JM som ligger bakom AH:s enfaldiga frågor.

Enligt mig, "äger" MR AH.

Frågorna som ställs gör ju att det blir än mer tydligt att MR, nu säger sanningen.

Jag reagerar som du. Den 21-åriga afghanen med en lång historia av missbruk gör ett klart mer begåvat intryck än vad JMs advokat gör. Pinsamt?

Om nu åldern stämmer...

Citera
2017-06-05, 10:32
Medlem
Tror ni Hikes övergett Ghasam som medgärningsman (då han har alibi) och satsar på den mystiska och mkt farliga Indiern (samma som hon andvände i ett av sina alibin, alltså inte hennes pimp)
Citera
2017-06-05, 10:34
Medlem
Måste säga att jag är imponerad över att MR inte faller för AHs frågefällor! Han verkar mycket trovärdig i min mening.
Citera
2017-06-05, 10:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Från svt:s rapportering från rättegången: Hikes frågar om signalementet på den uppdiktade personen.
Hahaha!
Citera
2017-06-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad jag uppskattar är att han konsekvent ber henne skärpa frågorna, det gäller i allt från knarkandet till den uppdiktade kompisen osv. Det ger ett gediget intryck - so far
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in