Kvinnan försäkrade make för att "försäkra bättre liv till barn" men det var inte barn som förmånstagare utan hon. Varför hon försäkrade maken men inte sig själv? Det är väl bevis?
Hon har en livförsäkring i Nordea. Dock är jag osäker på vem som är förmånstagare på den.
[quote=Zissela|60696659]Hon har en livförsäkring i Nordea. Dock är jag osäker på vem som är förmånstagare på den.[/QUOTE
Hur vet du att hon hade livsförsäkring på Nordea , men vet inte vem är förmånstagare? På vilken summa hon har försäkring? Har hon försäkrat barn?
Åklagaren saknar bevisning mot JM även om det gäller mordet på pappan. Det enda som finns är pojkvännens påståenden att JM körde honom till stugan och gett honom kniven mm. Då måste finnas JMs DNA på kniven men det nämndes inga den typ av bevisning mot JM i FUP eller övrigt i målet. Pojkvännen åkte runt i bil med en kompis samma kväll pappan mördades i samma område där stugan finns. Kompisen som körde pojkvännen utvisades anmärkningsvärt av polisen istället för att hålla honom kvar och kalla honom som vittne till rättegången.
Och det här är, vad jag tror en del av planen, att hon vet att stämpling är svårbevisat och att Muhammad haft gott om orsaker att göra detta på eget initiativ. Tvivel, ja. Sanning, nja.
Frågan är om hon inte tjänar på att spela dum, ett dumhuvud kan ju inte vara så beräknande osv..[/quote]
Åklagaren saknar bevisning mot JM även om det gäller mordet på pappan. Det enda som finns är pojkvännens påståenden att JM körde honom till stugan och gett honom kniven mm. Då måste finnas JMs DNA på kniven men det nämndes inga den typ av bevisning mot JM i FUP eller övrigt i målet. Pojkvännen åkte runt i bil med en kompis samma kväll pappan mördades i samma område där stugan finns. Kompisen som körde pojkvännen utvisades anmärkningsvärt av polisen istället för att hålla honom kvar och kalla honom som vittne till rättegången.
Och det här är, vad jag tror en del av planen, att hon vet att stämpling är svårbevisat och att Muhammad haft gott om orsaker att göra detta på eget initiativ. Tvivel, ja. Sanning, nja.
Frågan är om hon inte tjänar på att spela dum, ett dumhuvud kan ju inte vara så beräknande osv..
[/quote]
Hon sagt till barn att skilja på henne om de hämnar i knipa pga mordet på Aki. Hon sagt säkert till pojkvän att skilja på henne...Därför Mohamed skiljer på henne...
Hon har en livförsäkring i Nordea. Dock är jag osäker på vem som är förmånstagare på den.[/QUOTE
Hur vet du att hon hade livsförsäkring på Nordea , men vet inte vem är förmånstagare? På vilken summa hon har försäkring? Har hon försäkrat barn?
Jag har läst förundersökningsprotokollet. Dock minns jag inte alla detaljer utantill.
Bra uppvärmning för åklagarna, de fick JM i gungning med några snabba jabbar och ett par fina kroppsslag, hängde lite på repen där JM men repade sig och hade ett fint fotarbete trots allt men nu har hon fått känna på lite styrka och vet med sig att det kommer mer av den varan, misstänker att sekonden får vara snabb på gong-gongen även i fortsättningen.
Hon fabulerar lite för fritt för att få till en sammanhängande berättelse så det ser inte alltför bra ut för lilla JM med tanke på att det här är den svagare delen av åtalet och hennes trovärdighet är under nollpunkten redan.
När det stora målet tas upp bör hon vara tillräckligt mör för att lyckas med bedriften att hänga sig själv med sina egna ord.
Bra uppvärmning för åklagarna, de fick JM i gungning med några snabba jabbar och ett par fina kroppsslag, hängde lite på repen där JM men repade sig och hade ett fint fotarbete trots allt men nu har hon fått känna på lite styrka och vet med sig att det kommer mer av den varan, misstänker att sekonden får vara snabb på gong-gongen även i fortsättningen.
Hon fabulerar lite för fritt för att få till en sammanhängande berättelse så det ser inte alltför bra ut för lilla JM med tanke på att det här är den svagare delen av åtalet och hennes trovärdighet är under nollpunkten redan.
När det stora målet tas upp bör hon vara tillräckligt mör för att lyckas med bedriften att hänga sig själv med sina egna ord.
"Åklagare Wenna undrar över inköpet av ett kilo entrecote.
- Skulle ni ha ätit ett halvt kilo var?
- Nej, säger kvinnan. Men jag handlar alltid mycket.
Kvinnan hade även köpt löjrom och rökta räkor. Men flaskorna ur bolagspåsarna packade de inte upp.
- Vi packade alltid upp de samma dag vi skulle ha dem.
- Så du tycker det är gott med varm rosé, undrar åklagaren.
- Nej."
Den ena åklagaren dummare än den andra. JM skall pressas om hur mycket entrecôte hon tänkt äta eller hur ljummen hennes rosè skall vara
Fahlander läser expressen och tar med sig artiklarna till rättegången följande dag och konfronterar en häktad med fulla restriktioner gällande artikeln
Två oproffsiga åklagare som fastnat i ett tunnelseende utan dess like.
Det här målet avslöjar mycket om människor i dagens samhälle. Folk mördar av lyxproblem. Barn saknar lojalitet för sina föräldrar och vittnar mot sin egen mor och påstår att hon anstiftat de att mörda. Det är kanske inte sant och det säger de bara av avundsjuka för att JM vågat skaffa en ung kille som hon planerat att gifta sig med och de var rädda för att pojkvännen styr JM och slösar bort pengarna som JM skulle annars de skulle slösa bort.
QUOTE=afKnollentott|60696930]Nja... Stenläggarna vs stenvändarna, div I 1 - 0 [/quote]
JM svänger sig med olika versioner, hon sa på fm att Aki slängde maten på henne för han var missnöjd med maten, på em så sa hon att han slängde den på hennes tallrik.
Cirkusen har bara börjat föreställningarna kommer att ge belöning för publiken.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-11 kl. 18:34.
Jag tycker dock att hennes krönika är ganska osmaklig. Normala människor äcklas väl över vad JM har gjort snarare än fascineras. Särkilt det hon skriver om JMs aptit på sex:
Med "vitt skilda åldrar" avses alltså 16-åriga flyktingpojkar som hon tvingade till sex. Det anser jag är likvärdigt med om en 40-årig svensk man hade sex men minderåriga flyktingflickor. Vad gäller 19-åringen så tror jag att det förhållandet från hans sida enbart handlade om att han behövde droger, pengar och uppehållstillstånd vilket JM har utnyttjat, och från hennes sida vill hon bara använda honom för att döda föräldrarna.
Fascinerad av JM?
Jag har noterat ditt inlägg och velat kommentera det, men vet inte riktigt hur...
Jag delar din reaktion till fullo! Ändå är företeelsen, som Dominika Peczynski's artikel är ett exempel på, inte helt obekant. Företeelsen kan ju se ut ungefär som Dominika's hyllning till JM, men den kan ju också ta sig många andra uttryck.
–––=== Är det dags att starta Joh*nna Möll*r fan club? ===–––
Visst kan man få det intrycket ibland? I artikeln som du länkade till. I tråden. Säkert i flera sammanhang som vi inte sett ännu. Hur många friare kommer att söka sig till JM när hon är inlåst, som jag förutsätter att hon blir? Hur många tänker likt polischefen när han i TV gjorde ett långt uttalande om hur synd det var om den brutala mördaren som ljugit sig in i hemmet där han sedan mördade en ung kvinna? Hur många kommer att anmäla sitt intresse för att ta emot ensamkommande för att få unga sexpartners och samtidigt bli mångmiljonärer? Inspirerade av sin förebild, JM.
IMO är allt detta exempel på ett skrämmande fenomen. Hur vanligt är det?
Hur kommer det att gå för JM?
Kanske har vi delvis Thomas Quick att tacka för att vi har väldigt höga beviskrav? Kanske är kraven inte högre än dom ska vara? Jag sympatiserar inte med utfall från domstolar alla gånger, men om JM kommer att gå fri från vad hon ställt till med så kommer det IMO att vara en av de större skandaler jag har sett. Kanske blir det rekord? Vi får se...
Visst är det ett bekymmer det här med anstiftare. Låt någon annan hålla i vapnet så kommer man undan! Frågan är om vi vill ha det så?
Att JM fan club ser ut att dyka upp nu är kanske ännu mindre överraskande om man tänker på det stöd som hon ser ut att ha haft tidigare. Då tänker jag inte bara från hennes torpeder, utan också från personer i helt andra skikt i samhället. Bland sådana som dom flesta av oss tar för givet att vi kan lite på. Samtidigt ska vi komma ihåg att det är långt från alla socionomer, poliser, åklagare eller handläggare på Migrationsverket som i praktiken har varit det stöd för JM som hon behövt. Hur många har det varit?
Efter tre rättegångsdagar är det naturligtvis för tidigt att säga hur det kommer att gå. LGW sågade åklagarna redan efter första dagen och visst kan jag hålla med om att den dagen kändes lite seg. Dock har det blivit bättre och jag kan bara hoppas på att domare och nämndemän hänger med. Domaren förefaller IMO vaken de gånger han hoppat in. Vi får se...
–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-11 kl. 18:40.