2017-05-11, 12:09
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Att plocka ihop det som behövs inne på bolaget, köa och betala tar väl max 4-5 minuter
Om man vet vad man ska ha ja, så visst 9 minuter kan räcka.

Men det skumma är att de först handlar på bolaget 13.51 och sen igen 15.30, vad händer där emellan?

Här kan det tyvärr finnas någon sanning i att som JM påstår att de åkt hem till JM och packat in en del mat och sen hämtat barnen. (men jag tror på något värre).
Senast redigerad av JustLikeMoney 2017-05-11 kl. 12:13.
Citera
2017-05-11, 12:17
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney

Men det skumma är att de först handlar på bolaget 13.51 och sen igen 15.30, vad händer där emellan?

Här kan det tyvärr finnas någon sanning i att som JM påstår att de åkt hem till JM och packat in en del mat och sen hämtat barnen. (men jag tror på något värre).

AP hade ju DESSUTOM, redan handlat på systemet 2015-08-07 11:08
2 Longdrink, 1 Baileys. Han trodde det skulle räcka - då, vid 11-tiden
Citera
2017-05-11, 12:18
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Fy fan va JM svarar bra på frågorna
Vilka miffon till åklagare. Håller med L GW P om att de drar ut på det. I vilket syfte kan de göra de?
För att få henne stressad eller uttråkad och sedan sparka henne på knäskålarna???

Gör åklagarna ett bra jobb?
Jag skulle kanske inte uttrycka det exakt så, men jag är också ganska besviken på åklagarna just nu.
Från underlag, i första hand från FUP, tycker jag att det går att sätta samman vad som förevarit fram till mordet på ett sätt så att det blir mycket tydligare vad som hänt än vad som hittills kommit fram i domstolen. Sedan blir allt som skett morddagen "kronan på verket". Räcker det? För tidigt att säga ännu, men vi får se när allt lagts fram.
Kanske är det lite taktik från åklagarna att gå ut lite lugnt?

Smutskastning
Smutskastning kontra fakta tror jag är delikat i domstol. Om man smutskastar utan att kunna styrka så kan det slå tillbaka, oberoende av vem som står för smutskastningen. Smutskastaren tappar trovärdighet.

Tydligast i dag har väl varit JMs smutskastning av Aki. Åklagarna borde IMO tryckt mer på att Akis obduktion och håranalys visade att han i varje fall inte använt några droger de senaste tre månaderna innan han dog. Som JM hävdade.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-11 kl. 12:30.
Citera
2017-05-11, 12:21
Medlem
Citat:
Fy fan va JM svarar bra på frågorna
Vilka miffon till åklagare. Håller med L GW P om att de drar ut på det. I vilket syfte kan de göra de?
För att få henne stressad eller uttråkad och sedan sparka henne på knäskålarna???

Japp de drar ut på det, kom till saken om mordet snart istället, de verkar tråkiga de två åklagarna, ingen fart i förhöret.
Citera
2017-05-11, 12:27
Medlem
42 åriga kvinna säger att hon tecknade försäkring till make för att "försäkra barn" om nånting händer föräldrarna. Varför hon inte tecknat försäkring också på sig själv då, utan bara på make utan makens samtycke?
Citera
2017-05-11, 12:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Gör åklagarna ett bra jobb?
Jag skulle kanske inte uttrycka det exakt så, men jag är också ganska besviken på åklagarna just nu.
Från underlag, i första hand från FUP, tycker jag att det går att sätta samman vad som förevarit fram till mordet på ett sätt så att det blir mycket tydligare vad som hänt än vad som hittills kommit fram i domstolen. Sedan blir allt som skett morddagen "kronan på verket". Räcker det? För tidigt att säga ännu, men vi får se när allt lagts fram.
Kanske är det lite taktik från åklagarna att gå ut lite lugnt?

Smutskastning
Smutskastning kontra fakta tror jag är delikat i domstol. Om man smutskastar utan att kunna styrka så kan det slå tillbaka, oberoende av vem som står för smutskastningen. Smutskastaren tappar trovärdighet.

Tydligast i dag har väl varit JMs smutskastning av Aki. Åklagarna borde IMO tryckt mer på att Akis obduktion och håranalys visade att han i varje fall inte använt några droger de senaste tre månaderna innan han dog.

Jag hoppas få veta mer angående obduktionerna, avseende tarminnehåll t.ex.
Var det kolhydrat- / proteinrikt, mm. ?
Citera
2017-05-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney

Ja vad händer med t ex isen som inköptes 13.42 på Akis kort?

Aki
13.35 Samtal fr JM (Brottsta)
13.42 Inköp på Akis kort bl a Party is
13.35-20.19 Ingen som helst aktivitet på Akis tele. 20.19 är det JM som messar
JM
13.51 Inköp bolaget
13.36 (Brottsta)-15.04 (Kungsör), ingen som helst aktivitet mellan dessa klockslag på JMs tele
15.19-15-38 JMs telefon befinner sig i Arboga
15.30 Inköp bolaget
Citera
2017-05-11, 12:38
Medlem
Reimers avatar
Det här går ju bra lite väl segt men JM har redan hunnit med att "bryta ihop" och börjat med "inga kommentarer" och då ska man ha i åtanke att det här är den svaga delen av åtalet och den lätta bitaen för JM att förklara sig, vi får se vad som händer när det är dags att redogöra för mobilförflyttningar under tiden hon sov och annat, då duger det inte med "inga kommentarer".

Hon jobbar inte så värst bra under press och det kommer att bli värre.
Citera
2017-05-11, 12:39
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja vad händer med t ex isen som inköptes 13.42 på Akis kort?

Aki
13.35 Samtal fr JM (Brottsta)
13.42 Inköp på Akis kort bl a Party is
13.35-20.19 Ingen som helst aktivitet på Akis tele. 20.19 är det JM som messar
JM
13.51 Inköp bolaget
13.36 (Brottsta)-15.04 (Kungsör), ingen som helst aktivitet mellan dessa klockslag på JMs tele
15.19-15-38 JMs telefon befinner sig i Arboga
15.30 Inköp bolaget

AP´s inköp på bolaget 11:08 skedde på Kungsgatan 12 E-tuna....

Nån som "kan stan" ?
Citera
2017-05-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Japp de drar ut på det, kom till saken om mordet snart istället, de verkar tråkiga de två åklagarna, ingen fart i förhöret.

De måste vara otroligt noggranna i sina förhör i rättssalen. Och väldigt detaljerade. Rättegången kommer inte tas om och därför ska de ha med ALLT. Hon är inte enbart anklagad för mord och stämpling till mord, utan även bedrägeri, mutförsök och en hel del annat smått och gott. Bättre safe than sorry.

Eftersom ekonomin är en stor del av hennes motiv i hela den här härvan vill de påvisa att hon hade ekonomiska bekymmer. Därav kontodetaljfrågor.
Citera
2017-05-11, 12:43
Medlem
Citat:
Hon är smart den där JM eller vad man ska kalla de.
Hon påstår saker som att Aki ville flytta. Pappa gillade inte Aki. Aki tog droger. Aki var borta.

Alla dessa saker går ju inte att kolla upp. För dom är ju döda.

De kan komma långt bara genom att fråga Akis föräldrar och syskon samt hans exfru och hans två barn han fick med exfrun samt arbetsgivare, vänner etc om han knarkade.

Lätt att ta hål på JMs lögner.

Dessutom ljuger hon hela tiden, allt detta finns på pränt.
Citera
2017-05-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De måste vara otroligt noggranna i sina förhör i rättssalen. Och väldigt detaljerade. Rättegången kommer inte tas om och därför ska de ha med ALLT. Hon är inte enbart anklagad för mord och stämpling till mord, utan även bedrägeri, mutförsök och en hel del annat smått och gott. Bättre safe than sorry.

Eftersom ekonomin är en stor del av hennes motiv i hela den här härvan vill de påvisa att hon hade ekonomiska bekymmer. Därav kontodetaljfrågor.

Visst är det så, det är ju ett ekonomiskt motiv, så de måste vara detaljerade ut i fingerspetsarna, de vill ju få henne fälld också, och vinna målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in