2017-05-10, 17:11
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag frågade samma sak i går här i tråden och fick då svaret att polisen själva bekräftade ett sådant senare på dagen. Jag kollade dock aldrig upp om det stämde. Det ska ha sagts i Sveriges Radio, minns ej vilken kanal.

SR P1
Citera
2017-05-10, 17:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Om man studerar AP´s kontoutdrag, från 2011-10 till frånfället, så tyck han levt på några hundralappar om dagen - inalles. Varför skulle han, helt plötsligt ha handlat för 1.900 kr 2015-08-07 ? Orimligt !
Tror ni inte Aki jobbat en del svart och fått betalt kontant? Det tror jag.
Citera
2017-05-10, 17:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag har inte fått intrycket alls att JM skulle vara narkoman. Jag tror hennes beteende snarare är en effekt av psykisk störning.

Vem som har rätt får vi kanske se så småningom (eller inte) men det är väl i så fall lika synd om du nu betraktar folk som missbrukare utan att dom är det som att jag betraktar hennes såsom icke missbrukare trots att hon är det.

Missförstå mig rätt, jag anser personligen att missbruk (oavsett drog) nära nog alltid beror på psykproblem i botten. Missbruk är nästan alltid en "självmedicinering" som urartat.

Hon är åtminstone tablettmissbrukare, ex Tramadol har ju funnits i hennes bostad tidigare, långt före/innan MR. Fast dottern JB åkte på/beskylldes för det. Liksom för stölden i föräldrarnas säkerhetsskåp (under Akiäperioden) och flyktingsexet.

Tramadol är inget man typ börjar sin knarkarbana med, vad jag vet.

Så vi har ju lite rätt båda två.......tycker jag.
Citera
2017-05-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Sant. Kårandan är stark, ännu mer på en liten ort. En polis kan säkert få med de andra/några andra grabbar på stationen. Även poliser knarkar, knullar horor osv. Det kan inte undgått polis och socialtjänst att det är en jävla röra av knarkande unga, langning, vapen, horeri, behandlingshem, yrkeskriminella, afganer osv i JM's närmaste krets. Det måste gått massa rykten om henne sedan lång tid när hon är så öppen med att mörda folk hit och dit. Om inte annat för att hon kom från en hyggligt förmögen familj, det brukar öka intresset för skvaller.

Hade hon inte "skydd" av en polisman/flera polismän undrar man om de är kompetenta nog att vara poliser. Jag menar, t ex hur många Jafar kan det finnas i distriktet? Är inte det inte en varningssignal att en soc-tant umgås med kriminella, har knarkande barn mm mm? Det hittades tom ett hyggligt antal Tramadol i lägenheten, misstanke om försäljning fanns. Inget hände.
Tack för att du fyller på!
Jag orkar inte längre försöka formulera allt detta till ett sammanghängande helt. Det skulle vara spännande att se någon årsredovisning över polisiära angelägenheter i Eskilstuna; men jag antar att de ha sin beskärda del av småkrafs också, så summan blir kanske snygg ändå.
Det nog ändå inte är så lätt att komma åt Eskilstunas svar på Camorran ändå.
Citera
2017-05-10, 17:17
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Missförstå mig rätt, jag anser personligen att missbruk (oavsett drog) nära nog alltid beror på psykproblem i botten. Missbruk är nästan alltid en "självmedicinering" som urartat.

Hon är åtminstone tablettmissbrukare, ex Tramadol har ju funnits i hennes bostad tidigare, långt före/innan MR. Fast dottern JB åkte på/beskylldes för det. Liksom för stölden i föräldrarnas säkerhetsskåp (under Akiäperioden) och flyktingsexet.

Tramadol är inget man typ börjar sin knarkarbana med, vad jag vet.

Så vi har ju lite rätt båda två.......tycker jag.

Tramadol är väl snarare en nybörjardrog. Den svagaste opiaten (jämte kodein) som var och varannan har utskrivet för allt från ryggont till mensvärk. Beroendeframkallande och när utskrivningen inte räcker handlas det på gatan eller internetapotek. Jag skulle vilja påstå att Tram är en inkörsport som många opiatmissbrukare börjat med.
Citera
2017-05-10, 17:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Så, tror ni att det existerar något konto hos Handelsbanken, eller är även det en av Johannes alla lögner?

Jag tror på det, och Anki har tillfrågats om hon hade någon kännedom om det. Görans konto/n (?) och BANKFACK.........på Handelsbanken. Hon visste nada.
Citera
2017-05-10, 17:20
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror ni inte Aki jobbat en del svart och fått betalt kontant? Det tror jag.

Visst. Men avvikelsen i levnadsmönstret, avseende kontoutdragen, är ju häpnadsväckande. Ett invant mönster med kortet, under 4 år, skulle alltså upphöra - just den dag han avled. Det blev 36 kr kvar på kontot, det var den 7 och långt till lön..... men JM betalade ju allt. ALLT
Citera
2017-05-10, 17:20
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tack för att du fyller på!
Jag orkar inte längre försöka formulera allt detta till ett sammanghängande helt. Det skulle vara spännande att se någon årsredovisning över polisiära angelägenheter i Eskilstuna; men jag antar att de ha sin beskärda del av småkrafs också, så summan blir kanske snygg ändå.
Det nog ändå inte är så lätt att komma åt Eskilstunas svar på Camorran ändå.

Hehe. Inte jag heller men det luktar mer unket om denna historia än en enskild galen kvinna kunnat stinka.
Det borde tillsättas en oberoende granskning av polisens agerande runt JM, om inte annat för att bevara allmänhetens odelade förtroende för polisen.
Citera
2017-05-10, 17:21
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror på det, och Anki har tillfrågats om hon hade någon kännedom om det. Görans konto/n (?) och BANKFACK.........på Handelsbanken. Hon visste nada.
Bekräftade inte polisen det några timmar efter åkl skämt ut sig?
Citera
2017-05-10, 17:22
Medlem
Citat:
SR P1

Ja men jag fattar inte hur det ev kunnat missats. Känns väl som grundkurs att alla större insättningar på hennes lönekonto kollats VAR de kommer ifrån. Ska inte Fahlander vara gammal ekobrottsåklagare oxå, så det borde i så fall vara hans specialitet?
Citera
2017-05-10, 17:23
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Visst. Men avvikelsen i levnadsmönstret, avseende kontoutdragen, är ju häpnadsväckande. Ett invant mönster med kortet, under 4 år, skulle alltså upphöra - just den dag han avled. Det blev 36 kr kvar på kontot, det var den 7 och långt till lön..... men JM betalade ju allt. ALLT

Det motiveras som en födelsedagsfest, kan du se om han inte spenderade mer runt det datumet historiskt sett?
Citera
2017-05-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Bekräftade inte polisen det några timmar efter åkl skämt ut sig?
Hon har väl för sjutton inte beskyddare bland utredarna också?

Nej, nu ska vi inte vara såna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in