2017-04-01, 13:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fungerar illa gör hon i varje fall, det kan vi ju konstatera.

Lasternassumma postade en länk om när galenskapen verkar bryta ut hos kvinnor om de har den störningen, 40+ verkar vara det farliga talet och det verkar ju stämma.

JM verkar ju inte vara den som lär sig av sina misstag så någon förändring lär vi inte få se.

Jag tror JM har varit störd hela livet, det finns indikationer på det, i båda trådarna om henne.

Jag tror att hennes pappa har städat upp efter henne och hållit henne under armarna ett bra tag.

Men plötsligt fick han nog. Och gjorde det mycket tydligt och klart för JM att det var slut på hjälp och skydd nu.

Och det var då som JMs explosion kom........
Citera
2017-04-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror JM har varit störd hela livet, det finns indikationer på det, i båda trådarna om henne.

Jag tror att hennes pappa har städat upp efter henne och hållit henne under armarna ett bra tag.

Men plötsligt fick han nog. Och gjorde det mycket tydligt och klart för JM att det var slut på hjälp och skydd nu.

Jag tror du har helt rätt.......Han kan ha sagt till henne att hon blir arvlös, man kan ge bort allting och sen finns det inget att ärva .De var väl på väg att sälja sommarstugan.....???
Citera
2017-04-01, 13:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:

En djävligt speciell sort kan man ju i alla fall konstatera, troligen har hon varit knepig hela livet som du skriver, uppenbarligen har galenskaperna accelererat för att blomma ut vid 40+.

Lilla pappa ledsnade förmodligen på allt djävla strul som han fått hantera och sa att nu får det fan vara nog med djävelskap och det föll uppenbarligen inte i god jord.

Då small det till i proppskåpet på allvar.
Citera
2017-04-01, 14:13
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Vad består nätet av, förutom utpekanden av inblandade personer?

Det vet vi ju inte eftersom det råder förundersökningssekretess.

Det kan finnas pejlade mobiler, oberoende vittnesmål som stödjer nämnda utpekanden, teknisk bevisning som stödjer utpekanden etc.
Citera
2017-04-01, 14:18
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det vet vi ju inte eftersom det råder förundersökningssekretess.

Det kan finnas pejlade mobiler, oberoende vittnesmål som stödjer nämnda utpekanden, teknisk bevisning som stödjer utpekanden etc.
Man kan inte veta om JM sitter hårt i nätet utan att veta något om nätet. Är det finmaskigt eller grovmaskigt? Består det av sytråd eller vajrar? Reimer tycks veta, så jag frågade.
Citera
2017-04-01, 14:20
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Man kan inte veta om JM sitter hårt i nätet utan att veta något om nätet. Är det finmaskigt eller grovmaskigt? Består det av sytråd eller vajrar? Reimer tycks veta, så jag frågade.

Aha, du menar så. Ja, men eftersom hon sitter fortsatt häktad på den högre misstankegraden så får vi ju utgå från att tingsrätten har fog för det. Men i sak har du helt rätt, vi som inte arbetar med utredningen vet ingenting om det faktiska bevisläget.
Citera
2017-04-01, 15:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsFold
Man kan spekulera i mycket och jag undrar om inte åklagarna hängett sig åt just detta men kom fram till att det inte höll och släppte 5 åtal och med senaste tolkningen av en uppgiven Fahlander även ett helt mordåtal.
Åklagaren måste kontinuerligt summera och finslipa sitt material och se vad som duger att gå till åtal på; givetvis med en fällande dom i sikte. Han måste därvid bl.a. sortera bort material som är irrelevant i förhållande till åtalet. Även om E-tuna är en skvallercentral kan inte åklagaren blanda in en massa tyckanden eller olika rykten som är i svang; det måste till mer substans än så.
Citat:
MR och hans erkännande kommer inte hålla. Det är ett erkännande som kommer efter att all eller mycket bevisning är presenterad och då blir erkännandet en efterhandskonstruktion advokaten kan smula sönder som ett mariekex. Innan hon ens tagit upp MRs våldsamma historik och drogproblematik.
Ja, men med ett mycket viktigt tillägg: Åklagaren måste kunna styrka MR:s erkännande med sådant som inte bara härrör från dennes egen fatabur, eller med hjälp av omständigheter som endast MR kan känna till; dvs MR:s erkännande måste på ett eller annat sätt ledas i bevis och kan inte bara köpas rakt upp och ned.
Citat:
Jag finner dock en viss oro att vissa sätter tilltro till MR så mycket med tanke på det senaste.
Ingen av de inblandade förtjänar någon "tilltro"; de kan alla förväntas ljuga och manipulera - och detta gäller också flyktingkillarna samt de vittnen som kan vara aktuella i fallet: Alla ska höras förutsättningslöst men stämmas av mot tekniska bevis, vittnesutsagor samt övriga omständigheter.
Citat:
Jag följer detta fall utan våta drömmar och den lilla information som släppts men läser också mellan nyheternas rader. När en åklagare säger att det ser ljust ut samtidigt som man lägger ner så stor omfattning bör man dra öronen åt sig.
Vad är det man har lagt ned - annat än 5 stämplingar? - Kan man tänka sig att dessa stämplingar är irrelevanta för åtalet betr. AP:s drunkning och/eller sommarstugemordet? - Skulle man kunna dra slutsatsen att de 3 som återstår bedömts vara relevanta?

Man ska inte glömma bort att husrannsakan, vittjande av papperskorgar, mobilspårning, framtagande av sms, avlyssning, hus- och fordonsundersökningar, olika beslag av t.ex. kameror och datorer, banktransfereringar, personkopplingar, uttagna recept, inköpskvitton, övervakningskameror, gravöppning mm kan visa sig ha spelat en icke oväsentlig roll i inringandet av de mer eller mindre drogskadade personer som till slut kommer att nås av ett åtal.

I krig, kärlek och brottsutredningar är (eller borde vara) alla medel tillåtna.
Citera
2017-04-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Åklagaren måste kontinuerligt summera och finslipa sitt material och se vad som duger att gå till åtal på; givetvis med en fällande dom i sikte. Han måste därvid bl.a. sortera bort material som är irrelevant i förhållande till åtalet. Även om E-tuna är en skvallercentral kan inte åklagaren blanda in en massa tyckanden eller olika rykten som är i svang; det måste till mer substans än så.Ja, men med ett mycket viktigt tillägg: Åklagaren måste kunna styrka MR:s erkännande med sådant som inte bara härrör från dennes egen fatabur, eller med hjälp av omständigheter som endast MR kan känna till; dvs MR:s erkännande måste på ett eller annat sätt ledas i bevis och kan inte bara köpas rakt upp och ned.Ingen av de inblandade förtjänar någon "tilltro"; de kan alla förväntas ljuga och manipulera - och detta gäller också flyktingkillarna samt de vittnen som kan vara aktuella i fallet: Alla ska höras förutsättningslöst men stämmas av mot tekniska bevis, vittnesutsagor samt övriga omständigheter.Vad är det man har lagt ned - annat än 5 stämplingar? - Kan man tänka sig att dessa stämplingar är irrelevanta för åtalet betr. AP:s drunkning och/eller sommarstugemordet? - Skulle man kunna dra slutsatsen att de 3 som återstår bedömts vara relevanta?

Man ska inte glömma bort att husrannsakan, vittjande av papperskorgar, mobilspårning, framtagande av sms, avlyssning, hus- och fordonsundersökningar, olika beslag av t.ex. kameror och datorer, banktransfereringar, personkopplingar, uttagna recept, inköpskvitton, övervakningskameror, gravöppning mm kan visa sig ha spelat en icke oväsentlig roll i inringandet av de mer eller mindre drogskadade personer som till slut kommer att nås av ett åtal.

I krig, kärlek och brottsutredningar är (eller borde vara) alla medel tillåtna.
Att människor tillåter sig vad som helst i krig och kärlek är ett bedrövligt faktum ibland och då alls icke önskvärt. Vi får trots allt vara nöjda med att alla medel inte är tillåtna i brottsutredningar. Kan man inte ha den bästa av världar så får man vara nöjd med den näst bästa; alla varianter kostar, den absoluta är absolut dyraste.
Nå, jag kom inte för att skriva dig detta på näsan, för jag vet att du inser det. Jag vill hellre ställa frågan vad som utvecklar sig i ett worst case scenario.
Vi antar helt pessimistiskt att hon inte kan fällas för något som här avhandlas, nämligen ett mord, ett möjligt mord (vi vet ju inte om Akis drunkning faktiskt kan visas vara ett mord) samt ett mordförsök och till detta ett antal underavdelningar (stämpling, medverkan o.d.)

Är det nu så, att alla som har något otalt med denna märkliga kvinna ligger lågt och hoppas på att hon blir fälld, så att alla andra slipper besvära sig? Eller vilar de på hanen, planerar anmälningar för skattefusk, brott mot diverse förordningar i vård- och socialsvängen och vad det nu kan vara?
Det vore ju inte så väldigt fräscht om hon blev fri bara så där, fick ett rejält skadestånd och generösa royalties för memoarerna? Hon borde inte tillåtas starta företag, förhandla med andra människor och på olika sätt leva flott, kanske med en ny identitet.
Så kan man känna det även om man förnuftsmässigt vet att det inte stämmer med den goda ton jag försökte anslå inledningsvis.
Visst är det svårt det här? (Jag förhandlar med mig själv om vad som är tillåtet att tänka ...)
Citera
2017-04-01, 22:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Man kan spekulera i mycket och jag undrar om inte åklagarna hängett sig åt just detta men kom fram till att det inte höll och släppte 5 åtal och med senaste tolkningen av en uppgiven Fahlander även ett helt mordåtal. MR och hans erkännande kommer inte hålla. Det är ett erkännande som kommer efter att all eller mycket bevisning är presenterad och då blir erkännandet en efterhandskonstruktion advokaten kan smula sönder som ett mariekex. Innan hon ens tagit upp MRs våldsamma historik och drogproblematik. Jag finner dock en viss oro att vissa sätter tilltro till MR så mycket med tanke på det senaste. Jag följer detta fall utan våta drömmar och den lilla information som släppts men läser också mellan nyheternas rader. När en åklagare säger att det ser ljust ut samtidigt som man lägger ner så stor omfattning bör man dra öronen åt sig.

Finns MRs "drogproblematik" dokumenterad? Har han blivit fälld av svensk domstol för narkotikabrott?

JJ har väl ett "svenskt" register, bl.a narkotikabrott har jag för mig, finns tidigt i tråden.

Och det var väl JJ som SMSade JM under flyktingpojksexmisshandeln? Det var så jag läste det inlägget tidigare i tråden.

JJ arbetade ju som tolk i JMs flyktingpojksbolag, så han måste ju kunna svenska rätt så bra.

JM har ju själv uppgivit att hon "glömt sin engelska" pga en mindre hjärnblödning.......(framkommer i "liten psykundersökning" tidigt i tråden.
Citera
2017-04-01, 23:08
Bannlyst
Citat:
Finns MRs "drogproblematik" dokumenterad? Har han blivit fälld av svensk domstol för narkotikabrott?

JJ har väl ett "svenskt" register, bl.a narkotikabrott har jag för mig, finns tidigt i tråden.

Och det var väl JJ som SMSade JM under flyktingpojksexmisshandeln? Det var så jag läste det inlägget tidigare i tråden.

JJ arbetade ju som tolk i JMs flyktingpojksbolag, så han måste ju kunna svenska rätt så bra.

JM har ju själv uppgivit att hon "glömt sin engelska" pga en mindre hjärnblödning.......(framkommer i "liten psykundersökning" tidigt i tråden.
MRs drogmissbruk finns dokumenterat i P7:an, hans egna utsagor då vill säga. På det kan man väl säga att sanningen ligger mittemellan, men mittemellan vad? Dina frågor om JJ lämnar jag därhän precis som JJ lämnade häktet för han hade av allt att döma inget där att göra mer än åklagarnas lyssnande av skvaller. Det är illa om inte den internationella rättshjälpen skrapar fram bevis. Men helt ärligt undrar jag vad för bevis ett annat land kan skapa för Sverige om inte Ak* ens är mördad? JJ kommer antagligen få skadestånd och jag unnar han det pga. ett av "någon" upphaussat mediadrev. IF har skapat alldeles för mycket kostnader MEN hur mycket är gemene man beredda att betala ett försäkringsbolag för att driva en häxjakt? Ibland, men bara ibland tycker jag att USA har ett bättre fungerande rättssystem där den som har fel får stå för kostnaden. Ponera att JJ är helt oskyldig, vilken summa är han som individ i en rättsstat värd för vad han fått mot sig?
Citera
2017-04-01, 23:16
Medlem
Citat:
MRs drogmissbruk finns dokumenterat i P7:an, hans egna utsagor då vill säga. På det kan man väl säga att sanningen ligger mittemellan, men mittemellan vad? Dina frågor om JJ lämnar jag därhän precis som JJ lämnade häktet för han hade av allt att döma inget där att göra mer än åklagarnas lyssnande av skvaller. Det är illa om inte den internationella rättshjälpen skrapar fram bevis. Men helt ärligt undrar jag vad för bevis ett annat land kan skapa för Sverige om inte Ak* ens är mördad? JJ kommer antagligen få skadestånd och jag unnar han det pga. ett av "någon" upphaussat mediadrev. IF har skapat alldeles för mycket kostnader MEN hur mycket är gemene man beredda att betala ett försäkringsbolag för att driva en häxjakt? Ibland, men bara ibland tycker jag att USA har ett bättre fungerande rättssystem där den som har fel får stå för kostnaden. Ponera att JJ är helt oskyldig, vilken summa är han som individ i en rättsstat värd för vad han fått mot sig?

JJ är väl näppeligen den förste som suttit häktad och som blivit släppt pga brist på bevis?
Citera
2017-04-01, 23:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Så hur har MR kunnat knarka under JMs försorg?

Började han knarka när han var placerad av svenska staten i JMs flyktingboende (för bl.a. dina skatteslantar), eller har han börjat knarka först när de blev ett "par" (fortfarande dock "placerad" hos JM för dina skattepengar)? Började han knarka bakom JMs rygg?? JM har haft sååå många knarkare runt sig att hon borde ha sett varningstecken lååååång väg. Det finns personer inom socialtjänsten som påstår att de på telefon kan avgöra om någon är påverkad av droger.....

Och honom tillät JM att bo med henne och de faderlösa små tvillingarna......en verklig förebild av en socialtjänsteman

MRs erkännande kom ganska tidigt in i häktningen.

Hur vet du att inte Ak* blev mördad?? Var du där? Skulle du själv åka ut till ett ensligt hus, utan egen bil, och plötsligt äta middag, och supa dig själv under bordet med ditt ex som du var uttalat rädd för, och som mordhotat dig??

Ett annat land......augusti är ju högsäsong för resten av världen när det gäller semester. Kanske någon utlandssvensk som tältat i närheten , eller någon numera utvisad f.d. flyktingpojke som istället för JJ "hjälpt" JM......det skulle ta låååång tid sa man, i mina öron låter det som en utlämning av någon person. Med kompliceringar om Sverige dessförinnan utvisat denne.

Varför skulle JJ få skadestånd? Bara för att han var/är misstänkt?
Tja, JJ får väl lägga in en ansökan om skadestånd hos allas vår JK Anna Skarshed . Hon är ju verkligen vääääldigt välkänd för att lätta på statens plånbok när det gäller skadestånd till de med föregående register, eller helt rena
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2017-04-01 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in